שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בשבוע הבא: סוף לאותיות הקטנות בפרסומות
    ב-1 בינואר יכנסו לתוקף תקנות התמ"ת לפיהן האותיות הקטנות ביותר בפרסומות לא יהיו קטנות בלמעלה מ-30% מגודל האותיות הגדולות ביותר, וגודלן לא יפחת מ-2 מ"מ. עוד נקבע כי הן לא יופיעו באלכסון או במהופך

    האותיות הקטנות גדולות יהיו: ב-1 בינואר 2012 יכנסו לתוקף תקנות שהתקין משרד התמ"ת שמתוות כללים חדשים לגודל החוקי של האותיות הקטנות בפרסומות. בתמ"ת אף יצאו בקמפיין שמזכיר לעוסקים את היכנסן לתוקף של התקנות. 

     

     

    לפי התקנות החדשות, גודל האותיות הקטנות ביותר בפרסומת יהיה קטן רק עד 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר במודעה ובכל מקרה האותיות הקטנות לא תהיינה קטנות מ-2 מ"מ. עוד נקבע כי הן לא יופיעו באלכסון או במהופך. התקנות חלות על כל מידע הנמסר לצרכן, לרבות עלון מידע, קטלוג ומודעות פרסום, ותקפות לגבי תוכן מודפס ודיגיטלי.

     

    מטרתן היא למנוע הטעיה בפרסום באמצעות אותיות זעירות ובלתי קריאות. במועצה לצרכנות מביאים דוגמאות להטעיית צרכנים באמצעות שימוש באותיות קטנות.  לדוגמא, באותיות הגדולות הובטחו 10 שנות אחריות על מכונת הכביסה, אך באותיות הקטנות נאמר שהאחריות מלאה רק בשנה הראשונה, ובתשע השנים הנוספות האחריות היא רק על המנוע. פירוש הדבר שבמקרה של תקלה הצרכן ייאלץ לשלם על חלקי החילוף למשל ו/או על כל ביקור טכנאי.

     

    דוגמא נוספת: באותיות הגדולות הובטח מחיר מפתה למחשב, ובאותיות הקטנות נרשם "לא כולל מסך". מקרה נפוץ במיוחד הוא של פרסומים בסופר המבטיחים

    באותיות הגדולות הנחה של 50% על מוצר מזון, אך באותיות הקטנות נכתב כי ההנחה תינתן רק למחזיקי כרטיס של חברי מועדון.

      

    מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג: "התקנות החדשות ישימו קץ למצב בו ניסו המפרסמים להסתיר מן הצרכנים מידע הגורע בדרך כלל מכדאיות הרכישה באופן בלתי הוגן אך חוקי.  טוב שמשרד התמ"ת מתערב כדי למנוע את ההתנהלות הזו, אך חבל כי יש צורך בהתערבות כזו מלכתחילה, וכי ההגינות איננה תמיד עיקרון מנחה בחיי הסחר במדינה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    האותיות הקטנות יגדלו גם בפרסום מודפס וגם בפרסום דיגיטלי
    צילום: shutterstock
    מומלצים