שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סופית: נמחקה ההצעה לביטול מדבקות המחיר

    ח"כ משה מטלון הודיע ליו"ר הכנסת שהוא חוזר בו מהצעת החוק שלו, אחרי שהקפיאה שלשום ואחרי שגם הח"כים שאמה הכהן וחסון נסוגו מההצעה. ההצעה, ביקשה לבטל את סימון המחירים על גבי מוצרים ולהחליפו בצגים אלקטרוניים, ברשתות גדולות. "הבנתי שזה לא מה שהציבור רוצה"

    אפשר לנשום לרווחה ולהמשיך להשוות מחירים. גם ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), הודיע הבוקר (ה') כי הוא חוזר בו מהצעת החוק שאמורה היתה לבטל את סימון המחירים על גבי מוצרים ברשתות גדולות והחלפת מדבקות המחיר בצגים דיגיטליים. לפניו נסוגו מההצעה גם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן וח"כ יואל חסון ועקב כך בוטל הליך החקיקה.

     

     

    ח"כ מטלון, שיזם את ההצעה יחד עם חברי הכנסת כרמל שאמה הכהן, יואל חסון ויוליה שמאלוב-ברקוביץ, הקפיא אותה שלשום בעקבות הרעש הציבורי שנוצר, ולמרות שכבר עברה קריאה טרומית במליאת הכנסת, בתמיכת הממשלה.

     

     

    "יתכן שטעינו"

    הצעת החוק הגנת הצרכן (תיקון – הצגת מחירים באמצעות צג אלקטרוני), היא פרי יוזמה של רשתות שיווק גדולות, ולפיה רשתות גדולות יהיו פטורות מסימון מחירים על גבי מוצרים משום שיוכלו לממן צגים, ואילו בתי עסק קטנים ידרשו להמשיך בכך.

     

    הביקורת שהושמעה כלפי ההצעה היתה שהרשתות יוכלו לשנות כך מחירים במהירות, שכן הצגים יהיו מחוברים לקופות, וכך הצרכנים יתקשו להשוות מחירים והרשתות תוכלנה להתחמק מתלונות ותביעת. טענה נוספת היא שהרשתות יחסכו כך מיליונים, אך בתי עסק קטנים יותר שתיקשו לממן צגים וחיבורם לקופות יאלצו להמשיך לסמן מחירים. עוד נטען שהעלות שתיחסך לא תגיע בסופו של דבר לצרכנים אלא למאזני החברות.

      

    "חשבתי שיש בהצעה דברים טובים לציבור, אך אני קשוב לצרכי הציבור והבנתי שזה לא מה שהציבור רוצה", אמר ל-ynet. "אתמול הודעתי שאני מקפיא את ההצעה, והיום משכתי אותה. לא היתה לי כוונה לפגוע באוכלוסיה כזאת או אחרת מי אני שאפגע , מטרתי היתה להיטיב עם הציבור. לפעמים מחליטים החלטה, עושים חשיבה מחדש, מסיקים מסקנות ומבינים שיתכן שטעינו. אני יודע שזה לא מקובל במקומותינו להודות בטעות".

     

    רשתות השיווק היו מעורבות בקידם ההצעה? הרי הן תומכות בה 

     

    "אף אחת מהן לא פנתה אלי. אני לא מכיר את הרשתות האלה. אני אמשיך לקנות בסופר גם אם מדבקות המחיר אין לי בעיה עם זה".

     

    לפי חוק הגנת הצרכן עוסק המציע, מציג או מוכר מוצרים לצרכן חייב להציג את מחיר המוצרים הן על המדף (כולל מחיר ליחידת מידה) והן על גבי המוצרים או על גבי אריזתם. הצגים האלקטרוניים לפי הצעת החוק, אמורים היו להחליף את תצוגת המחיר על המוצר והמדף.

     

    לפי הצעת החוק, מאחר שהצגים האלקטרוניים מחוברים למחשבי הקופות, לא תוכל להיווצר אי התאמה בין מחיר המוצר המוצג לבין המחיר בשעת התשלום בקופה, כפי שקורה כיום, לרוב בשל טעויות אנוש.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים