שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רבי נחמן מאומן קיבל קמפיין
    מי שאחראי לכמה ממסעות הפרסום הגדולים ביותר בישראל, מנהל בחשאי את המותג הרוחני הכי חם בשוק: רבי נחמן מברסלב. מה זה כבר "קוקה קולה" לידו?
    אחרי הקמפיין ל"במבה" והתוכי של "בזק" - גם לרבי נחמן מגיע. המותג שלא נס ליחו (ולא באמת זקוק למיתוג) מקבל חיזוק בלתי צפוי מאחד מבכירי הפרסומאים בישראל; אחד שלא הייתם ממקמים באומן גם בטעות, אפילו בתור תייר שאבד לו הג'י-פי-אס.

     

     עוד בערוץ היהדות  - קראו:

     

    80% מהישראלים הם אנשים מאמינים, זו כבר עובדה המעוגנת בסקר מלומד. אך כמה מתוכם הם "דתיים שקופים" – רק אלוהים יודע. קחו למשל את ערן טלמור (36), תל-אביבי ומנהל הקריאייטיב ב"אדלר, חומסקי אנד ורשבסקי", מה שהופך אותו למוח היצירתי מאחורי לא מעט קמפיינים. אבל לא רבים יודעים כי הוא גם המוח והפוטושופ שמאחורי סדרת לוגואים המשחקים עם הסלוגן "נ-נח-נחמן מאומן" על סמלים של מותגים מוכרים, בהם "קוקה קולה", "קרלסברג" ו"נייק".

     

    "ממבט ראשון, אני נראה 'קוקה קולה" ()
    "ממבט ראשון, אני נראה 'קוקה קולה"

     

    זה כבר עשור שהוא מחובר לברסלב בקצה הרוחני של הנשמה, וליצירתיות המתפרצת של עולם הפרסום הדינמי, החילוני כל כך, בקצה השני. "אני מקורב לרבנו", הוא אומר, "אך מכיוון שאני מתנהל בחיי היומיום רגיל לחלוטין, זה לא מתנגש, ולהפך. זה נותן לי המון כוח. כל עוד אני בקריאייטיב אז אפשר לקרוא לי משוגע. זה משמש לי כמגן מאוד-מאוד טוב. טיפלתי כמעט בכל המותגים הגדולים בארץ".

     

    ואז ניגשת לטפל במותג רבי נחמן?

     

    "עם כל כמה שזה נראה מסחרי, זה דבר מאוד אישי. אם היו מתמצתים את מי שאני – אז זו התשובה: ממבט ראשון, אני נראה 'קוקה קולה'. משהו שהוא לחלוטין חיי היומיום שלנו; הרי ההתעסקות במותגים זה הכי מסחרי שיש. מבחוץ נראה שאני אוהב את מה שכולם אוהבים, אבל מי שמסתכל טוב, רואה מה אני באמת. בפנים הנשמה זה רבנו".

     

    "מקווה למות חסיד ברסלב"

    אם תהיתם מה מחבר בין "רבנו" (נחמן מאומן) לדבר הקרוב ביותר לאבטיפוס הסטריאוטיפי של אזרח מדינת תל אביב, אל תצפו לתשובה רציונאלית ומסודרת. "היה לי איזה תיקון כללי, ומאחוריו הייתה תמונה של הציון של רבנו. הרגשתי שהנשמה שלי רוצה להגיע לשם, וככה זה דגר בתוכי, עד שטסתי לאומן".

     

     

    מאז, מידי ראש השנה, מקפיד טלמור לחזור לאומן כאחרון החסידים. "התקרבתי מאוד", הוא מודה. "יש לי ספרי חסידות, וחברים מהמעגל הזה, אך נשארתי בחזות החילונית. העשייה שלי רחוקה מהרצונות, עדיין. זה תהליך איטי מאוד, אך אני מקווה למות חסיד ברסלב".

     

    אז איך זה שאתה עדיין לא שם?

     

    "היו לי עליות ונפילות. מאד קשה לי להשתלט על סוס הפרא שבתוכי. קשה לי כשמשעמם לי. למשל, בשבת אני לומד ועושה קידוש, ומקפיד על שלוש סעודות. זה לקח לי זמן, כי לא קל לקבל את זה, במיוחד לא לאדם במעמד שלי. אני לא איזה עובד פשוט. לקחת את הכל, זה אומר להתמודד עם הפחד שתאבד את מה שיש לך - אתה עושה דברים בטלוויזיה, מעריכים אותך, יש לך מישרה ניהולית. זה לא הטייפ-קאסט של הברסלבר.

     

     

    "אני אדם מאמין מאוד, ויש לי את כל הידע. רק שלגוף שלי יש רצונות ויצרים משלו. מאוד קשה להכניס אותי לשגרה, וקשה להכניס אותי לתוך מסגרת. העבודה הרוחנית איתי איטית, אך הרצונות שלי נמצאים מאוד גבוה".

     

    שי לרבי נחמן

    חמוש במסכה של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד של הרוחניות, מנהל טלמור של היום את גדולי המותגים, ואילו טלמור של הלילה – את המותג הבלתי מעורער הקרוב ביותר לאלוהים. כבר שלוש שנים הוא עובד בחשאי על שלל הלוגואים של רבי נחמן מאומן, אותם הוא מכנה "המנחה שלי – סולת בלולה בשמן" להנאתו הפרטית, שלא מתוך כוונה מסחרית.

     

     

    "אחד יכול לקחת לי שעתיים, והאחר כמה ימים", הוא אומר. "עד שזה לא מסתדר לי פרפקט, אז זה עדיין בעבודה. השם של רבנו יפה ופשוט: כפול, משולש ומרובע, יש לו הרבה משמעויות וסגולות, וחשבתי לי שיש פה מותג. משהו שאני רוצה שאנשים ילכו אתו. כל דבר שנראה רחוק ו'חול' ניתן לקדש, וזו המעלה הגבוהה ביותר.

     

    "לא סתם זכיתי לפרסם את הצדיק. זו אחת המתנות כי גדולות. הצדיק עובד אתך על מי שאתה. אתה אוהב פרסום? אז אעבוד אתך עם זה. שבת הבר מצווה שלי הייתה בפרשת 'ויגש', שבה קראתי את הפסוק 'אנוכי ארד עמך מצרימה ואנכי אעלך גם עלה, ויוסף ישית ידו על עיניך'. זה התרגום של כל הוויז'ואלים שבניתי: אני ארד אתך מצריימה לתהומות הנמוכים ביותר - ואני אעלה אותך משם, והצדיק ישגיח עליך. זו התמצית שלי לגמרי, והעבודה הזו היא הביטוי הכי גדול שאני יכול לעשות בשביל הצדיק".

     

    למה דווקא ברסלב?

     

    "רבנו אמר שאחרי שהוא הגיע לעולם, כל הרהור תשובה זה ממנו. הייתה מחלוקת על עניין הצדיק, אבל הנשמה שלי נמשכה לצדיק הזה דווקא, ואני רואה שיש בזה כוח גדול מאוד".

     

    "ניסיתי לברוח, לא עוד"

    מרגע שנפתח הצינור, מתפרץ הפן הרוחני והנסתר למדי של טלמור, ומתנהלת שיחה שכמו לקוחה מערוץ ההידברות. "כשיורד צדיק לעולם, זה אומר שירדה מחלה חדשה לעולם. צדיק הדור אמור לעשות הרכבים מתוך התורה, שיש בה את כל הרפואות, וליצור צירופים חדשים שלא היו בעולם. את זה לומדים לא רק בספרי ברסלב, אלא גם מה'אור החיים' וספרי הליטאים.

     

     

    "בשביל לקבל את זה שיש צדיק אמיתי, צריך שפלות. זו אמונת חכמים... יש רבדים של למדנים בתורות גבוהות, זו ממש עבודה. אני עושה המון בירורים, כל הזמן. אני לומד, הולך לשיעורים כשיש לי זמן, ויש לי ספרי קודש ליד המיטה".

     

    טלמור נאלץ לאחוז בחבל משני קצותיו: האחד של מדיה הרואה בצניעות מילה גסה, והאחר של מגזר שרומם את מעלת הצניעות לחזות הכל. למגזר הזה יש לו גם מה להגיד: "מלחמת הצניעות הייתה הדבר הכי לא צנוע שיכול היה להתרחש. על התורה נאמר שדרכיה דרכי נועם. מה שלא נקי ואמיתי מעודד פירוד ומחלוקת, ויוצר את היפך הצניעות. כאשר 18 בחורות שלא התכוונו להתראיין בטלוויזיה מתראיינות פתאום, אז תראה למה גרמת מאוטובוס אחד עם כיסא".

     

    ואיך "חסיד בנשמה" מסתדר עם עולם הפרסום החילוני, שלא מתהדר בענוותנות יתר?

     

    "זה מקום העבודה שלי. כל אדם נולד עם כישרון, ועם כלים להתמודד עם הסביבה שבה הוא נמצא. זאת הסביבה שבה
    אני צריך לעבוד, ואיזשהו העשיר - השמח בחלקו. ניסיתי לברוח כמה פעמים, אך לא עוד. העיקר זו לא הפרסומת שאני מוציא, אלא התהליך שאני עושה בשביל להוציא את הפרסומת; תהליך שכולל עבודה פנימית, ויש אגואים.

     

    "למשל, אם מישהו יציע רעיון טוב משלך – האם תודה בכך, או שתשתמש במידת הניצחון ותשקר? האם תוכל לעבוד בדינמיקה שתרומם את מי שעובד אתך? אני יודע שאני נמצא במקום שלי, ולא נלחם נגדו, כי זה דורש ממני לעשות דברים שיביאו אותי לעלייה. מהמקום שלי אני יכול לשמח ולהצחיק, להעלות חיוך".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לא רואים שהוא חסיד? ערן טלמור
    נחמן. ריממבר היז ניים
    מומלצים