שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בדקנו: השניצלים המוכנים בסופר - מה הכי בריא?
    שעות העבודה הארוכות ושלל עיסוקים נוספים לא מותירים למישהו מאיתנו זמן לעמוד ולטגן שניצלים. אך האם אפשר "לקצר הליכים" עם שניצלים מוכנים שהם גם בריאים? הדיאטנית ד"ר מאיה רוזמן יצאה לבדוק - וחזרה עם תשובות מפתיעות

    לא פעם עמדתי מול מחלקת השניצלים הקפואים בסופר והתלבטתי בין הרצון העז לגדל את ילדי עלי עקרונות התזונה הבריאה ולתת להם הרגלים נכונים שימנעו מהם אינספור מחלות, לבין כורח המציאות של היום, עם שעות העבודה המטורפות, שלמעשה משאירות לי רק דקות ספורות פנויות ביום. בשעות האלו, אתם וודאי מנחשים, טיגון שניצלים ממש לא עומד בראש סדר העדיפויות.

     

    עוד על תזונה בריאה לילדים:

    דיאטת אמא: איך לגרום לילדים לאכול בריא?  

    מאכילים את התינוק בכפית? הוא בסיכון להשמנה

     

    הרושם שנוצר אצל רובינו הוא שכל המזונות המוכנים הם פחות בריאים מאלו שנכין בבית. המילה "מזון מתועש" הפכה נרדפת ל"ג'אנק פוד", מה שגורם

    לרבים מאיתנו להימנע ממנו, או לפחות להגיש אותו עם הרבה רגשות אשם. אך האם זה המצב גם במקרה של השניצלים המוכנים?

     

    התשובה היא שלא בהכרח. בדיקת רשימת הרכיבים של הסוגים השונים של השניצלים המוכנים הפתיעה אפילו אותי, והפכה את ההתלבטות שלי לקלה יותר. אמנם חלק מהמוצרים נשארו מחוץ לרשימת המזונות הבריאים שארצה עבור ילדי, אבל חלק אחר בהחלט מתקבל, על הסף אמנם, אך הוא עדיין ראוי בהחלט.

     

    חשוב להבין שאם נשווה את המוצרים המוכנים לחזה עוף נקי על האש, כלומר לא מטוגן וללא פירורי הלחם (שהוא כמובן האפשרות הבריאה ביותר), אז בשניצלים הקנויים יש כחצי מכמות החלבון (10%-15% בשניצלים הקנויים לעומת 25% בחזה העוף הנקי) ובערך פי 10 שומן (פחות מ-1% בחזה עוף, לעומת 9%-17% בשניצלים). בנוסף, חלק מהשניצלים המוכנים לא עשויים מעוף נקי, אלא גם מתוספות אחרות פחות איכותיות כמו חלבוני סויה, חלבוני חיטה, שומן עוף, מים - והרשימה עוד ארוכה.

     

    אך אם אנחנו משווים את השניצלים הקנויים למזונות מוכנים אחרים, אפשר לומר בביטחון מלא כי הם לא כל כך גרועים. מרביתם עשויים מרכיבים טבעיים, לא מכילים חומרים משמרים ומונוסודיום גלוטמט ויש בהם מעט כולסטרול ושומן רווי. כך שאם לפעמים אין לכם זמן להכין שניצל ביתי טעים - בהחלט ניתן לתת שניצל שכזה בשילוב עם ירקות טריים ופחמימות מזינות.

     

    ומה לגבי הקלוריות?

    ובכן, בשניצל קנוי יש בממוצע 200-270 קלוריות, כך שבתוספת סלט הוא יכול להתאים כארוחת צהריים אפילו בדיאטה. וכשמטגנים בבית? זה כבר תלוי. אם מטגנים זמן ארוך יותר או אם השניצל גדול, נספג יותר שמן וכמות הקלוריות עולה בהתאם. מכאן שבחלק מהמקרים השניצלים המוכנים אפילו עדיפים.

     

    חשוב להדגיש כי היוצאים מן הכלל הם השניצלים הדקים הקנויים. בהם יש בדרך כלל יותר שומן וקלוריות משניצל שנכין לבד בבית.

     

    נקודה חשובה נוספת אליה כדאי להתייחס היא כמות המלח. מהבדיקה שערכנו אין הבדל גדול בין המוצרים ובכולם יש בערך 400 מ"ג נתרן למאה גרם (שזהו משקל ליחידה ברוב המקרים), מה שאומר שבכל שניצל יש כחמישית כפית מלח ומעלה.

     

    אז מה עדיף?

     

    הכי מומלץ: שניצל אפוי "מאמא עוף"

     (צילום: פיליפ מטראי) (צילום: פיליפ מטראי)
    (צילום: פיליפ מטראי)
     

     

    השניצל האפוי החדש של "מאמא עוף", מכיל פחות שומן מכל השניצלים (4% שומן בלבד) והוא עשוי מרכיבים טבעיים בלבד. שניצל זה אפילו עדיף משניצל שנטגן בבית.

     

    קלוריות: 172 ליחידה

     

    חלבון: 16 ליחידה

     

    שומן: 4 ליחידה

     

    הטובים:

    מדובר במוצרים שעשויים מחזה עוף אמיתי ללא תוספות, ויש בהם יותר חלבון איכותי ופחות שומן באופן יחסי. חשוב לא להתפתות לכל מוצר שכתוב על אריזתו בגדול "שניצל אמיתי", אלא לבדוק ברשימת הרכיבים אם הוא עשוי מחזה עוף בלבד.

     

    1. רצועות עוף אמיתי בשומשום, "עוף טוב" 

     (צילום: מורג ביטן) (צילום: מורג ביטן)
    (צילום: מורג ביטן)
     

     

    קלוריות: 210 ליחידה 

     

    חלבון: 11 ליחידה

     

    שומן: 11 ליחידה

     

    2. שניצל קריספי אמיתי, "עוף טוב"

     (צילום: מורג ביטן) (צילום: מורג ביטן)
    (צילום: מורג ביטן)
     

     

    קלוריות: 205 ליחידה 

     

    חלבון: 16 ליחידה

     

    שומן: 8 ליחידה

     

    אפשריים:

    השניצלים בקטגוריה זו מכילים את הכמות הנמוכה ביותר של חלבון ומכילים יותר שומן  מהאחרים.

     

    1. שניצלונים "מאמא עוף"

     

    קלוריות: 235 ליחידה 

     

    חלבון: 10 ליחידה

     

    שומן: 12.5 ליחידה

     

     

    2. שניצל דינוזאור "עוף טוב"

     (צילום: מורג ביטן) (צילום: מורג ביטן)
    (צילום: מורג ביטן)
     

    אמנם מדובר בשניצל שלו ערכים דומים לזה של רצועות העוף בשומשום, אך במקרה זה מדובר בשניצל מעובד המכיל גם חלבון סויה ושומן עוף, ולכן מומלץ פחות.

     

    קלוריות: 210 ליחידה 

     

    חלבון: 11 ליחידה

     

    שומן: 11  ליחידה

     

    3. שניצל תירס "מאמא עוף"

     

    קלוריות: 194

     

    חלבון: 9

     

    שומן: 9

     

    שניצל תירס "עוף טוב"

     (צילום: מורג ביטן) (צילום: מורג ביטן)
    (צילום: מורג ביטן)

     

    קלוריות: 205 ליחידה 

     

    חלבון: 8 ליחידה

     

    שומן: 11  ליחידה

     

    עדיף לוותר:

     

    1. שניצל דק בציפוי צ'יפס "עוף טוב"

     (צילום: מורג ביטן) (צילום: מורג ביטן)
    (צילום: מורג ביטן)

     

    קלוריות: 260

     

    חלבון: 13

     

    שומן: 17

     

    2. שניצל קופץ "עוף טוב"

     (צילום: מורג ביטן) (צילום: מורג ביטן)
    (צילום: מורג ביטן)

      

    קלוריות: 248

     

    חלבון: 13

     

    שומן: 16 

     

    ומה השורה התחתונה? חזה עוף יותר בריא ושניצל ביתי יותר טעים, אבל מבחינה תזונתית השניצלים הקנויים לא רעים בכלל.





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים