שתף קטע נבחר

בזק: ירידה של 15.4% ברווח הנקי ל-2 מיליארד ש'

בשנה החולפת רשם תאגיד התקשורת ירידה של 13.4% ברווח התפעולי ל-3.2 מיליארד שקל. עלות שכרו של המנכ"ל אבי גבאי עמדה על 6.23 מיליון שקל בשנה. הבעלים, שאול אלוביץ': "שוק התקשורת השתנה באופן מהותי"

חברת התקשורת בזק, בבעלותו של שאול אלוביץ', פירסמה הערב (ד') את דו"חותיה הכספיים לרבעון ולשנת 2011 כולה. מוקדם יותר נודע כי החברה הגישה הצעת רכש מלאה לוואלה.

 

בשנת 2011 החברה רשמה ירידה של 15.4% ברווח הנקי שהסתכם בכ-2 מיליארד שקל, לעומת רווח נקי של 2.44 בתקופה המקבילה אשתקד.

 

 

הכנסות קבוצת בזק בשנת 2011 כולה רשמו ירידה של 5.1% והסתכמו בכ-11.37 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 11.99 מיליארד שקל אשתקד. עיקר השחיקה בהכנסות מוסברת על ידי הירידה החדה בתעריפי הקישוריות לסלולאר, אשר קוזזה חלקית באמצעות עלייה בהכנסות ממכירת ציוד קצה סלולארי ומהמשך הצמיחה בתחומי האינטרנט והדאטה.

 

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, נהנה משכר בעלות של 6.23 מיליון שקל, שכללה תשלומי שכר של 2.7 מיליון שקל, מענק של 2.5 מיליון שקל ותשלום מבוסס אופציות פאנטום בעלות של 1.1 מיליון שקל.

 

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, נהנה משכר בעלות של 5.9 מיליון שקל, שכללה שכר בעלות של 2.9 מיליון שקל, מענק בגובה 1.9 מיליון שקל ותשלום מבוסס אופציות פאנטום בעלות של 1.1 מיליון שקל.

 

יצחק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, נהנה משכר בעלות של 4.63 מיליון שקל, שכלל תשלום שכר של 2 מיליון שקל, מענק של 1.87 מיליון שקל ותשלום מבוסס אופציות פאנטום בגובה 736 אלף שקל.

 

אלן גלמן, משנה למנכ"ל בזק ומנהל הכספים הראשי, נהנה משכר בעלות של 4 מיליון שקל שכלל שכר של 2.5 מיליון שקל, מענק של 1.37 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות של 135 אלף שקל.

 

רון גוראון, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק בבזק נהנה משכר בעלות של 2.23 מיליון שקל שכלל שכר של 1.47 מיליון שקל, מענק של 591 אלף שקל ותשלום מבוסס מניות של 25 אלף שקל.

 

שאול אלוביץ', יו"ר בזק, מסר בעקבות הדו"חות, כי "2011 התאפיינה בהתגברות מהותית בתחרות בשוק התקשורת ובשינויים רגולטוריים כבדי משקל. שוק התקשורת השתנה באופן מהותי כשנוצר מבנה חדש של קבוצות תקשורת גדולות המספקות לצרכן סל שירותי תקשורת. אני מאמין כי השינוי המבני בשוק התקשורת צריך להמשיך בביטול ההפרדה המבנית בבזק, אשר יוביל לשוק תחרותי יותר, תוך חיסכון של עשרות אחוזים בהוצאות התקשורת של הצרכן".

 

בהכנת הכתבה השתתפו גיא בן סימון ושהם לוי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים