שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    בסכנת סגירה: מה גרם לתקלה בהלו?

    במשך יממה אי אפשר היה להוציא שיחות לחו"ל דרך 015 hallo. בשיחות פנימיות בהלו טוענים שהסיבה לכך היא סירוב של פרטנר לאפשר תקשורת. פרטנר: "לא היה ולא נברא". הלו עדיין לא מצליחה להרים את פעילות הסלולר שלה ואם תיכשל, בעלי המניות שוקלים לסגור את החברה

    לקוחות ספקית השיחות הבינלאומיות הלו (015 hallo) לא הצליחו להוציא שיחות לחו"ל מיום שני בלילה ועד אתמול (ג') אחר הצהריים. בחברה מסרו אתמול שאירעה תקלה שתקונה, אולם נראה שלא מדובר היה בתקלה טכנית פתאומית, אלא בשיבוש שנוצר בעקבות קשיים בהתנהלות מול ספקיות.

     

     

    בהלו, מותג של חברת היל"ת, שלאחרונה הכריזה שתיכנס לשוק הסלולר כמפעיל וירטואלי, טוענים שהתשתית הבינלאומית שלה נותקה בידי אחת מהחברות הזרות עימה חתמה החברה על הסכמים, מה שהוביל לחוסר יכולת לספק שיחות בינלאומיות החל מערב יום שני ועד לשעות אחר הצהריים ביום שלישי.

     

    בהלו מסרו ל-ynet: "החברות הישראליות עושות מאמצים למנוע את הכניסה שלנו לשוק הסלולר ולפגוע בשוק המב"ל (שיחות בינלאומיות) באי העברת חוזים".

     

    פרטנר: "לא היו דברים מעולם"

    בשיחות פנימיות בחברה נאמר כי חברת פרטנר, החברה ממנה משוחחים רוב לקוחות הלו, סירבה להגדיל את רוחב הפס, מה שגרם לכך שאחת החברות הזרות סירבה לעבוד עם הלו, מה שהביא לשיבושים בהוצאת השיחות. לא ברור, אם כך, איך שובשו השיחות עם כל המפעילים. בהלו טוענים שמאוחר יותר, אירעה בנוסף תקלה שמקורה לא ידוע.

     

    בפרטנר מכחישים בתוקף: "לא היו דברים מעולם", נמסר מהחברה. בפרטנר טוענים שלא ניתקו את התקשורת בינם לבין הלו ושהם לא מפעיל פנים ארצי לכן אינם יכולים להרחיב רוחב פס ולא היתה בקשה כזאת.

     

    זו לא הפעם הראשונה שיש חילוקי דעות בין הלו לפרטנר. לפני כחודש הכריזה הלו על השקת פעילותה כמפעיל סלולר וירטואלי לאחר שקנתה את פעילות סלראן פייב, עם חבילה של שיחות והודעות SMS ללא הגבלה ב-99 שקל לחודש.

     

    בהלו מיהרו להכריז כי החברה ירשה חוזים לשימוש באנטנות של פלאפון ופרטנר. עוד באותו היום שתי החברות הכחישו את הדברים, ובהלו הודו שאכן אין להם חוזה אירוח עם פרטנר, שמניותיה ירדו ב-3% בעקבות הכרזת הלו על כניסתה לשוק הסלולר. לגבי חוזה האירוח עם פלאפון, הודו בהלו, ישנם חילוקי דעות, שעד עצם היום הזה לא באו לפתרונם.

     

    פלאפון דורשת ערבויות תמורת העברת החוזה, הלו מבקשת להפחית את סכומן. המחלוקת גולגלה לפתחו של שר התקשורת, שיתבקש להכריע בנושא, אם כי לא ברור אם הדבר בסמכותו, שכן הוא ראשי להתערב בהסכמים בין מפעיל וירטואלי למפעיל סלולרי, אולם הסכסוך נתגלע בנושא שאינו קשור ישירות להסכם האירוח.

     

    "אם משרד התקשורת לא יסייע - הלו לא תשרוד"

    היל"ת נמצאת בצומת דרכים. ישנה כרגע מחלוקת בין הבעלים לגבי המשך דרכה של החברה, וגם לגבי המשך פעילותה כחברת שיחות לחו"ל. החברה אמנם החלה לפעול קודם כל כחברת שיחות לחו"ל, אולם נראה כי ראשיה כיוונו לכך שעיקר פעילותה יהיה בתחום הסלולר. בחברה טוענים שהיא לא תשרוד אם לא תחל בפעילות הסלולר שלה. בכך מפעילים בהלו לחץ על משרד התקשורת: אם לא יסייע לה לחתום על חוזה עם פלאפון – יסגרו את החברה.

     

    בחברה לא מתכוונים "להחיות" את החוזה שהיה לסלראן עם פרטנר, ובונים על התערבות משרד התקשורת בחוזה התקוע מול פלאפון. פלאפון מבקשת ערבויות תמורת העברת החוזה מסלראן להלו. החברה לא ניסתה להגיע למו"מ עם חברת הסלולר השלישית, סלקום.

     

    הלו פיטרה בימים האחרונים כ-15 מתוך כ-100 עובדיה, ובהם שני סמנכ"לים. בעלת המניות הגדולה בחברה היא משפחת שכטר, ויורם שכטר, המכהן גם כיו"ר חדשות 10, מכהן כיו"ר היל"ת. משקיעים נוספים הם ברוריה זבולוני (23%), משפחת פרנקל הבלגית (23%) ומשרד עו"ד שקל (4%).

     

    לחברה יש לא מעט לקוחות שמשתמשים בשירותי השיחות הבינלאומיות שלה: כשחזרה אתמול לפעול ב-16:00, נספרו במשך 8 שעות 29,500 דקות ברשת, כשביום רגיל ממוצע השיחות ברשת עומד על 50 אלף דקות.

     

    ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "המשרד החל אתמול בפעילות פיקוח בחברת היל"ת, לרבות בדיקת התקלה שהתרחשה. בנקודת זמן זו חשוב היה לדאוג שהשירות ללקוחות יחזור לפעילות תקנית. במקביל, האירוע מתוחקר על מנת להבין את הגורמים לו, ועבור הפקת לקחים לעתיד".

     

    גילעד נס, "כלכליסט" השתתף בהכנת הכתבה
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים