שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    הוקפאו ההליכים בקיקה: העובדים יקבלו משכורות
    בית המשפט הורה למנות נאמנים לחנות הרהיטים, והעובדים שיקבלו משכורות עוד השבוע הגיבו במחיאות כפיים. המנכ"ל הבטיח: "נעשה הכול כדי שהחברה תמשיך". העובדים הדגישו: החיבוק שלו לא מוחק את הכעס. ומה עם הלקוחות?

    עובדי קיקה יקבלו משכורת - עוד השבוע: בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, שהוציא ביום חמישי צו זמני להקפאת הליכים לקיקה, הורה הבוקר (יום א') להקפיא את ההליכים נגד חנות הרהיטים הגדולה בנתניה באופן זמני עד 3 ביוני. בית המשפט מינה נאמנים לחברה, שיקבלו מימון מבנקים ומבעלי מניות. המימון ישמש לתשלום משכורות העובדים. בית המשפט הורה לשלם את משכורתם עוד השבוע.

     

    הוקפאו ההליכים בקיקה: העובדים יקבלו משכורות

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    המשבר בקיקה - כתבות אחרונות:

    פליטת קיקה: "מי יקבל לעבודה חד-הורית בהריון?"

    הנגר שעבר מאיקאה לקיקה: לאן אלך עכשיו?

    קיקה: "צוחקים עלינו כמו שצחקו על הלקוחות"

     

    בתום הדיון מחאו העובדים כפיים והתחבקו אלה עם אלה. חן, העובדת בחנות, אמרה: "זו הרגשה מעורבת. אנו רוצים שהמשכורת תיכנס כמה שיותר מהר. הבנו שזה הולך להתבצע, אבל לגבי ההמשך אנחנו עוד לא יודעים. נאמן החברה יגיש דו"ח על המצב ואז נהיה יותר חכמים".

     

    עובדים בתום הדיון בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    עובדים בתום הדיון בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

     

    מנכ"ל קיקה ישראל, צביקה גולדנברג, אמר בתום הדיון: "שכר העובדים יובטח. בכל מהלך סוף השבוע פעלנו כדי לקבל הקפאת הליכים, במטרה לדאוג קודם כול לשכר העובדים וכן שיתנו לקיקה את ההזדמנות להמשיך הלאה".

     

    הוא הביע תקווה שהחברה תמשיך לפעול: "לשמחתי בית המשפט פסק כי בימים הקרובים ימונו נאמנים לחברה, עו"ד רון בר ניר והכלכלן אלון כהן, ובסופו של דבר נלמד יחד את המצב ונעשה הכול כדי לבנות תוכניות בשביל שהחברה תמשיך הלאה - אם דרך מציאת שותף או השקעה של משקיע חיצוני". על הלקוחות, שלא קיבלו את הרהיטים שרכשו, הוא אמר: "נלמד את המצב ונעשה את המרב".

     

    במהלך הדיון התייחס עורך הדין של החברה ללקוחות, שלא קיבלו את הרהיטים. "אם הייתה קריסה כלכלית לא העובדים ולא הלקוחות ישלמו את המחיר", הוא אמר בבית המשפט.

     

    עו"ד חיות רוזנקרנץ, המייצגת את העובדים, אמרה: "אני מקווה שהעובדים שנמצאים מול שוקת שבורה יקבלו את משכורתם בהקדם. לגבי פתיחת החנות אין עדיין החלטה סופית. בימים הקרובים, כדי לתת סיכוי להקפאה שאולי תביא להבראת החברה - אני מאינה גם שהחנות תיפתח".

     

    "מעולם לא היה רעש על איחור של יום"

    עו"ד רון בר ניב, אחד הנאמנים, אמר בתום הדיון כי הוא לא מבין על מה הרעש.  "מדובר בסך הכול במשכורת אחת שלא נכנסה ב-10 לחודש. מעולם לא היה רעש כזה גדול על איחור של יום במשכורת", הוא אמר. לגבי פתיחת החנות מחדש הוסיף: "נבדוק את האפשרויות, מה אפשר לעשות עם החברה, ונשתדל למצוא לה קונה או משקיע. יש לו שבועיים, זה לא זמן ארוך להסדיר תביעות חוב של רוכשים, ספקים ונושים אחרים, ומדובר בעשרות מיליוני שקלים. אני מניח שנבקש מהשופט הארכה, אך עד 3 ביוני נדע פחות או יותר אם יש סיכוי לפתוח את החנות מחדש".

     

    לגבי הלקוחות שלא קיבלו את הסחורה, הוא אמר: "צריך לבדוק כל מקרה לגופו. יש כאלה ששילמו 10% מהסכום והסחורה שלהם עוד לא בחנות בכלל, ויש כאלה ששילמו 90% והסחורה נמצאת כאן, לכן, אנחנו לא יכולים לתת הצהרה בומבסטית לגבי כולם.

     

    "העובדים עובדים שנה, יש לנו מקור לשלם. מישהו מלעיט ומתסיס את העובדים וחבל, הכסף ישנו ואנו מקווים שבמשך השבוע נשלם את המשכורת לעובדים. לאחר מכן נטפל בלקוחות, ואחר כך ננסה לראות אם יש פיתרון לחברה בכללותה".

     

    בבית המשפט, הסביר העו"ד: "אנו מאמינים שהשקעה של 100 מיליון שקלים לא התאדתה, וגם אם חלק מהשווי הלך לאיבוד או יש הפסד, עדיין ימצא קונה או משקיע. אנו מקווים שתימצא הדרך לפתוח בחזרה את החנות במתכונת כזו או אחרת. הכי קל לכולם היה לברוח".

     

    למרות החיבוק כועסים על המנכ"ל

    אטה וייס, מנהלת מסחרית ומנהלת קשרי אדריכלים בקיקה, סיפרה כי היא אינה שמחה על ההחלטה. לדבריה, המשכורות הן לא חזות הכול. "יש המון עובדים שנקשרו רגשית למקום, וקשה לנו לעכל את סגירתו. העובדים הם כמו משפחה וזה מה שכואב, גם אם יפתחו מחדש את קיקה זה לא יהיה אותו דבר, הרי יפטרו חלק מהאנשים".

     

    היא הביעה חשש מ"הדבר הכי חשוב - איך נכבוש את אמון הציבור מחדש? הייתה טעות כשמיתגו אותנו מול איקאה, טעות נוראית שגרמה לנו נזק".

     

    אורה מישורי-דיאמנט, עובדת נוספת בחנות, הביעה תקווה שהשכר ישולם ושהמקום ישוקם. היא סיפרה על כעס רב על ההנהלה. "תחושה שהוליכו אותנו שולל. הם ידעו שהכסף אוזל אבל חיכו לרגע האחרון, עד ליום תשלום המשכורות, ואז סגרו את הדלתות. שלא תהיה לכם טעות, התנהלות המנכ"ל והעובדים תחתיו במקרה זה הייתה גרועה וחובבנית, יש כעס של העובדים עליו, למרות החיבוק שלו בצאתו מהדיון".

     

    שערים סגורים בחמישי

    ביום חמישי בשבוע שעבר התגודדו כ-200 עובדי חברת הריהוט קיקה בנתניה בחניון מול פתח החנות, לאחר שלא קיבלו את שכר חודש אפריל. אחד העובדים סיפר שעד יום רביעי התנהלה החנות כרגיל, אבל הוא וחבריו חשו שמשהו עומד להשתבש. "כל הזמן היו ישיבות", הוא סיפר בסוף השבוע. "ביום חמישי בבוקר הופתענו לראות שהחליפו את השומרים במאבטחים".

     

    כמה שעות לאחר מכן הגיעו למקום נציגי ההסתדרות במרחב נתניה, בראשות משה סמיה, בניסיון לאגד את עובדי החנות. בהמשך ארגן סמיה מהלך מאולתר

     של בחירת חמישה נציגים לוועד עובדי קיקה, מול המצלמות ברחבת החניון. בסיום ה"בחירות" ניסה הצוות להיכנס לבניין ולשוחח עם ההנהלה.

     

    סמיה הסביר בסוף השבוע כי אם תתקבל הבקשה להקפאת ההליכים יגדל הסיכוי כי העובדים יקבלו את המשכורות שלהם תוך כמה ימים. בהליך זה ימשיך העסק לפעול, אך תחת הנהלה שיקבע בית המשפט. אם בית המשפט יבחר באפשרות של פירוק, הנושים של החברה, בהם הבנקים, הספקים והעובדים, יאלצו להמתין עד שיקבלו את כספם, הליך שיכול להימשך יותר משנתיים.

     

    בהכנת הידיעה השתתף רן רימון
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המנכ"ל מתחבק עם העובדים בתום הדיון
    צילום: מוטי קמחי
    העובדים מפגינים בכניסה לחנות ביום חמישי
    צילום: עידו ארז
    גולדנברג. תנו הזדמנות
    צילום: מוטי קמחי
    העובדים. הרגשה מעורבת
    צילום: מוטי קמחי
    ראש ועד העובדים
    צילום: מוטי קמחי
    מומלצים