שתף קטע נבחר

לקוחות גולן טלקום: "עדיין לא מצליחים להתנייד"

לפי גולן טלקום כעשרת אלפים לקוחות כבר התניידו בהצלחה לחברה, אולם קרוב ל-200 לקוחות מתלוננים על סים שלא עובד או בעיה בהפעלתו. אחרים מתלוננים על בעיה בשיחות נכנסות וכולם מתקשים להשיג את שירות הלקוחות. מייקל גולן: "אין מספיק נציגי שירות, בעיית הניוד תיפתר היום ב-16:00"

בעיית ניוד בגולן טלקום, לפחות לחלק מהלקוחות: אחרי שחיכו כשבוע לכרטיס הסים המיוחל, חלק מהמנויים לא הצליחו להפעילו. מנויים טוענים שהם נמצאים בסטטוס "תהליך ניוד פנימה" למעלה מ-24 ולפעמים אף 36 שעות. אחרים קיבלו סים ולא הצליחו להגיע לשלב ההטענה כי המערכת לא זיהתה אותם. מנויים נוספים הפעילו את הסים אך לא הצליחו להוציא שיחות אלא רק לקבל, או לא מקבלים הודעות תמונה, ויש הטוענים שמי שמתקשר אליהם מקבל הודעת שגיאה. בעמוד הפייסבוק של החברה נכתב: "לאלו מכם שתהליך ניוד שלהם לא הסתיים, התהליך צפוי להסתיים בשעות הקרובות"

 

 

גולן טלקום שברה את השוק כשהציעה שיחות והודעות SMS ללא הגבלה וגלישה בנפח 3 ג'יגה ב-99 שקל בחודש, וכן למדברים מעט: 9.99 שקלים בחודש תמורת 60 דקות, 60 הודעות SMS ו-10 מ"ב גלישה. מעבר לכך, דקת שיחה עולה 18 אג', הודעות SMS אגורה אחת בלבד, ומ"ב גלישה: 9 אג'. לפי החברה, יש לה כבר למעלה מעשרת אלפים ניודים ועוד אלפי לקוחות שקיבלו מספר חדש כמו גם אלפים שעוד לא קיבלו סים. בין אלה שקיבלו סים, כ-190 איש טוענים בפנייה ל-ynet, בעמוד הפייסבוק של גולן טלקום ובקבוצת פייסבוק שנפתחה במיוחד  - שלא הצליחו להפעיל את הקו כשורה או לקבל מענה מהחברה. המתלוננים הם בעיקר לקוחות לשעבר של סלקום ואורנג'.

 

אלי מכוכב יאיר, שנרגש כמו המונים אחרים מהבשורה שנשאה גולן טלקום, נייד לחברה שלושה קווים ולא הצליח להפעיל אותם למעלה מ-36 שעות אחרי שהגיעו לביתו במעטפה. אלי, שציפה להתנייד כחוק אחרי 3 שעות, פנה בצר לו ל-ynet בתלונה על החברה: "אני מאלה שמסתובבים עם בטן מלאה על סלקום, ואני רוצה מאוד שגולן טלקום יצליחו, אך כרגע אני מנותק מסלקום אך לא מחובר לגולן טלקום. אין לי קו".

 

"מיום שני הטלפונים מנותקים"

אלי היה מהראשונים להצטרף. "חיכיתי לרגע שבו תבוא בשורה חדשה לשוק. כשהבשורות הגיעו, לא התמהמהתי. ביום ג' שעבר, פניתי לאתר גולן טלקום שקרס וכשהוא החל לעבוד, קניתי עבור שלושה בני משפחתי סים, כדי לניידם.

 

"הסים הגיע אחרי כשבוע, ביום שני האחרון. התחלתי להפעיל שניים מהם, כי השלישי מיועד לבתי שלומדת בבאר-שבע. קיבלתי אישור שהסים הופעל באתר החברה, אך מאותו רגע הקווים מנותקים. פשוט קטסטרופה.

 

"את שירות הלקוחות שלהם קשה עד בלתי אפשרי להשיג. המענה הקולי פשוט זורק אותך החוצה ברוב המקרים. אחרי מספר לא נורמלי של נסיונות, הצלחתי להגיע אליהם. אמרו לי שאחכה כמה שעות. זה לא עבד. התקשרתי שוב אחרי עשרות נסיונות הגעתי לנציג שאמר לי שאירעה תקלה בניוד שאמורה להגיע אל תיקונה בקרוב ושהוא יחזור אלי ב-15:00. הוא לא חזר והקווים  עדיין לא עובדים.

 

"36 שעות אנחנו עם קווים מנותקים. ואין עם מי לדבר. אין לי בעיה עם תקלות של חבלי לידה בגלל בטן מלאה על חברות הסלולר הוותיקות, אבל אתה רואה שהחברה לא ערכה את ההכנות הכי בסיסיות הנדרשות כדי להתחיל לפעול. זה מאוד צורם. זה מעיד על זלזול וחוסר מקצועיות".

 

למה אין מענה מסודר בחברה?

גילי בועז, מכפר סבא. לא התנייד, אלא קנה מספר חדש, אך למרות שלא נייד את המספר שלו, גם המספר החדש לא הופעל עדיין. בועז הקים את קבוצת הפייסבוק"ריכוז מנויי גולן טלקום שלא קיבלו מענה מהחברה" שבה 160 חברים. ל-ynet אמר: "אני בעד החברות החדשות, כל כך חיכיתי לזה, אבל אני לא מוכן להמשיך לשתוק".

 

 אחרי שרכש סים ב-15 במאי, שהגיע ביום חמישי האחרון ולא עבד אפילו דקה. "מהרגע שהגיע ניסיתי להפעילו. לא הצלחתי. ניסיתי לפנות אליהם כמעט כל דרך אפשרית. שלחתי מייל, אין מענה.

 

"ההוראות לאקטיבציה של הסים פשוטות. יש לך את הססמא הרגילה שלך ושולחים אלייך הביתה שם משתמש וססמא נוספת. בכניסה הראשונה אתה נדרש לשנות את הססמא ולא הצלחתי לעשות זאת, למרות שמדובר בהליך ברור ופשוט – כל מה שצריך להכניס זה מספר לקוח ששלחו לי ומספר כרטיס אשרראי. אך זה לא מקבל את הפרטים שלי.

 

"פניתי לעמוד החברה בפייסבוק, שאלתי שאלות אך הן נותרו ללא מענה. מגיבים שם רק על הודעות חיוביות ויש שתולים בעמוד. מספר האנשים שלא מקבל תגובה הולך וגדל. המטרה שלי היא שהם יקיימו את ההבטחות שלהם, אני לא רוצה להפיל אף אחד, אני אדם פרטי לחלוטין שרוצה שיתנו לי את מה ששילמתי עבורו. מספיק להיות פראייר? זה משפט שמעצבן אותי כי אני מרגיש כפראייר".

 

בעמוד הפייסבוק של החברה כתב אחד הגולשים: דבר אחד בטוח עובד כמו שצריך אצל גולן, ופה תירוצי העומס לא השפיעו. לזה, הם התכוננו יפה מאוד. - איך לחייב בעבור הסים. הקשר שלהם עובד יפה מאוד עם חברת האשראי. החיוב הופיע בחשבון שלי תוך מספר שעוות בעוד הניוד כבר יומיים לא עובד והקו לא עובד".

 

הגולשים מצטטים את הוראת משרד התקשורת: "המנוי יועבר תוך 3-4 שעות מגמר תהליך ההצטרפות לחברת התקשורת החדשה. בין הפסקת השירות מחברת התקשורת הישנה לתחילת קבלת השירות מהחברה החדשה, קיים פרק זמן, שלא יעלה על חצי שעה, בו המנוי לא יהיה זמין",

 

מנכ"ל גולן טלקום ואחד מבעליה מייקל גולן, אמר ל-ynet: "בעיות הניוד ייפתרו היום ב-16:00. אנחנו מטפלים בזה. בינתיים, יותר מעשרת אלפים לקוחות קיבלו את הסים, הפעילו אותו ועובדים איתו".

 

לקוחות שהפעילו את הסים טוענים שלא מצליחים להתקשר אליהם מחלק מהחברות.

 

"נושא הלקוחות שלא מצליחים לחייג למספרים מסוימים או שאי אפשר לחייג אליהם מחברות מסוימות נמצא בטיפול כל הזמן מול המפעילים הרלוונטיים. זו בעיה בחיבור בין מתגים. אנחנו מטפלים יחד בתקלות".

 

יש לכם בעיית שירות חמורה.

 

"זה נכון. עדיין חסרים לנו נציגי שירות אך אנחנו מגדילים את הכוחות באופן משמעותי - מדי יום מצטרפים נציגים נוספים, אך זה ייקח כמה ימים ושבועות כדי שהכוח יגדל באופן משמעותי. אני יכול לומר שהאתר עובד יפה, אין בעיה של דליפת פרטים אישיים באתר, התהליך עובד בפשטות ובקלות אז עברנו דברים מאוד משמעותיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: שוקה כהן
גולן טלקום. חסרים נציגי שירות
צילום: שוקה כהן
מומלצים