שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הפרסומות הכי דוסיות: בואו לגור בנווה מגזר
    דתומטר דור 3.0, משקה מוגז בטעם טשולנט והתנחלות חדשה עם סכנת פינוי רק החל מ-2015. קבוצת הפייסבוק "פרסומי חרטא" מציעה מוצרים פיקטיבים והזויים במיוחד לשוק הדתי

    מחפשים התנחלות עם קהילה נהדרת? נווה מגזר הוא המקום בשבילכם. רק 20 דקות מכל עיר גדולה בישראל, שירותים קהילתיים נרחבים כמו מקווה לכלים ושני בתי כנסת תימניים, גלישת Wi-Fi מהכפר השכן וסכנת פינוי רק החל ממאי 2015. נשמע לכם מעניין? אל תטרחו לחפש פרטים, מדובר באחת משורת הפרסומות הפיקטיביות שעלו בדף הפייסבוק "פרסומי חרטא".

     

     

    עוד בערוץ היהדות  - קראו:

     

    דף הפייסבוק, שעלה לרשת לפני כשבועיים, כולל פרסומות מומצאות שעוסקות במגזר הדתי. פרט ל"נווה מגזר", תוכלו למצוא שם  את ה"דתומטר 3.0", טפיחונית - מכשיר לטפיחה עצמי על השכם, משקה מוגז בטעם טשולנט ועוד מוצרים מופרכים אחרים.

     


    קופירייט: אלעד פרידמן ומתן צור. עיצוב: אור רייכרט

     

    את דף הפייסבוק יצרו אור רייכרט, קריקטוריסט ומעצב גרפי, ומתן צור, קופירייטר וחבר ב"אנדרדוס" כדי להוסיף קצת הומור למגזר. רייכרט מספר כי צור פנה אליו עם הרעיון, ומהר מאוד העניין קרם עור וגידים.

     


    קופירייט: מתן צור. עיצוב: אור רייכרט

     

    "זיהינו חסך במשרד פרסום פיקטיבי לציבור הדתי-לאומי", מסביר רייכרט, "יש כבר חדשות 'מונפצות' ולכן היה ברור שצריך גם פרסומות לא אמיתיות. נכנסנו לנישה הזו, וכמובן הבאנו משקיעים פיקטיבים. כל מי שיש לו רעיון טוב, ומי שיש לו יד טובה מוזמן להצטרף".

     

    כמה פרסומות כבר נשלחו אליכם?

     

    "אנחנו מקבלים המון הצעות ולא ממש משתלטים על זה. אפילו רק להעביר חומרים ולתאם בין אנשים זה לוקח זמן. לאנשים כל הזמן קופצים רעיונות. העלנו 18 פרסומות עד כה, ואני מאמין שעוד מחכות לטיפול מספר דומה".

     

    וזה פונה בעיקר לקהל דתי-לאומי

     

    "כן, לכל הנגזרות שלו - החל בדתל"שים ועד חרד"לים, אבל גם חילונים נהנים מהעבודות הללו. אמנם יש ניואנסים של הציבור הדתי-לאומי, אבל הרבה אנשים יכולים ליהנות מזה".

     


    קופירייט: זוהרת כהן. עיצוב: יוחנן חאיק

     

    יותר ממחצית הפרסומות ב"פרסומי חרטא" הם פרי מוחם הקודח של צור ורייכרט. "את ההשראה אנחנו שואבים מהפרסומות בעלוני שבת ובעיתונים", מסביר רייכרט. "אנו מחברים את העולם הדתי-לאומי לעולם התוכן שלנו - וצוחקים איתו ועליו".

     

    אילו פרסומות אהבת במיוחד?

     

    "אני אוהב בעיקר את 'נווה מגזר', שהייתה הפרסומת הראשונה שהוצאנו בפרויקט הזה. הדבקנו שם כיפות על כל המצולמים, כפי שעושים בפרסומות מהסוג הזה, ובכוונה עשינו זאת באופן לא מקצועי מדי, שייראה אותנטי.

     


    קופירייט: יאיר שושן. עיצוב: דקלה הריסון-וייס

     

    "יש לנו גם את ה'דתומטר', המכשיר שכולנו ידענו שקיים וזה הראשון שמוצע למכירה, אבל הוא דור 3.0 . אם אתה מכוון את זה על אדם מסוים, זה מיד מזהה אם הוא דתי-לייט או חרד"ל, אם יש ציצית 

    או אין - ואם יש, אז מאיזה סוג".

     

    ואם תכוון את זה אליך?

     

    "זה יתפוצץ".

     

    אתה מתחמק

     

    "בן אדם לא מוגדר כך. לכל אדם יש אלפי דעות - איך ומה צריך לקיים, זו בדיוק כל הנקודה, ה'דתומטר' זה דבר טפשי וחסר משמעות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
     פרסומי חרטא
    פרסומי חרטא. יש פרסומת, יש כיפה
    פרסומי חרטא
    מומלצים