שתף קטע נבחר

פיצה האט חותכת מחיר: משפחתית דקה ב-40 ש'

ברשת החליטו להוזיל באופן קבוע ב-43% את הפיצה הקלאסית המשפחתית הדקה שלהם. בקנייה במקום, כלומר לא במשלוח, מחירה ירד מ-69.90 ש' ל-40 ש'. גם התוספות הוזלו מ-10 ל-5 ש'. "נתחרה כך בפיצריות השכונתיות. בקרוב, הצרכן לא יסכים לקנות יותר פיצה ב-70 ש'"

פיצה האט ישראל מורידה את מחיר פיצה קלאסית משפחתית דקה ב-43%: מ-69.90 שקל ל-40 שקל בקנייה במקום בלבד, לא במשלוח. התוספות הוזלו מ-10 שקלים, ל-5 שקלים לתוספת.

 

 

40 שקל זה מחיר לפיצה משפחתית בודדת, כלומר אין כאן התניות של 1+1 או 3 פיצות ב-X ושאר המבצעים המרגיזים שנהוגים בעולם רשתות הפיצה, וכופים על צרכנים לקנות יותר פיצה ממה שכרסם יכולה להכיל. לפי פיצה האט, לא מדובר במבצע אלא במהלך לטווח ארוך. מחיר פיצה במשלוח עומד על כ-80 שקל וכרגע - לא מתוכנן שיירד. 

 

בפיצה האט ישראל אמנם מתמחים בפיצה עבת בצק, שמהווה 80% מהמכירות שלה, אבל הישראלים מעדיפים פיצה דקה שמהווה 80% ממכירות הפיצה בארץ.

  

פיצה עם 2 תוספות: 50 שקל במקום 90

"אנשים היו מוכרים לשלם גם 45 שקלים, אבל הורדנו ל-40 שקל כדי שההבדל במחירים יראה משמעותי", אמר ל-ynet מנכ"ל פיצה האט ישראל אודי שמאי. לטענתו, הרשת מקדימה את זמנה:  "זה צו השעה הצרכן אומר את דברו. אפשר להמשיך למכור יקר, אבל הצרכן לא יקנה. אז אני עושה את זה היום רגע לפני שהצרכן ינטוש. מהיום אפשר לקנות פיצה משפחתית עם 2 תוספות ב-50 שקל. עד היום היא עלתה 69.90 שקל ועוד 20 שקל לשתי תוספות - כמעט 90 שקל לפיצה.

 

"עשינו פיילוט בשלוש נקודות בארץ: נתיבות בית שמש ובנס ציונה, ובאחרונה המכירות עלו ב-30%. אני צופה עלייה של 40% במכירות. זה המחיר הכי נמוך שאפשר למכור בו פיצה איכותית ואנחנו נשנה את השוק".

  

למה לא הוזלתם את הפיצה במשלוחים שעולה 79.90?

 

"כי מחירי הדלק עלו, והביטוחים של האופנועים. גם שכר העבודה עלה בצורה משמעותית. בעקבות המחאה החברתית, שמנו לב שאנשים נעשו מאוד מודעים למחירים. לכן הם כן מעדיפים יותר ויותר לבוא לקחת את הפיצה, כי זה זול יותר. 50% מהפיצות שאנחנו מוכרים הן במקום, בשונה מדומינוס שמתמחה במשלוחים. שאלנו צרכנים מה הם מעדיפים: שיורידו את המחיר למקסימום או שניקח עוד 8 שקלים עבור משלוח והם אמרו: תחתכו למקסימום. בשבוע שעבר הגיעו לארץ נציגים של פיצה האט העולמית כדי לאשר את המהלך.  בעקבות המהלך, פיצה משפחתית דקה הופכת לזולה יותר ממקבילתה בארה"ב  41 שקל, וממערב אירופה שם היא נמכרת בלמעלה מ-70 שקל. אנחנו חוששים לפגוע במכירות של עצמנו בפיצה העבה, אבל אם רוצים להגדיל נתח שוק אין ברירה".

 

תפחיתו את הרוטב והגבינה בפיצה כדי לכסות על הרווח שתפסידו?

 

"לא. הבצק הוא אותו חצי ק"ג בצק. כמויות הרוטב והגבינה זהים בכל העולם ומדודים באופן מדויק לפי הוראות הרשת העולמית. אין פה משחקים. אנחנו מתכוונים להרוויח פחות על פיצה בודדת ולהעלות את המכירות".

 

המטרה: להביס את הפיצריות השכונתיות

בפיצה האט לא הוזילו את הפיצה העבה, משום שבנישה של הפאן פיצה - האט היא שליטת השוק. "במהלך הזה אנו מתכוונים להתחרות חזק בפיצות שכונתיות", מודה שמאי, "להביס אותן, כי הן לא יוכלו להתחרות במחיר החדש שלנו ואצלן - שולטת הפיצה הדקה. וגם שם - אני לא מתמודד נגד מי שמוכר מגש ב-20 שקל מגש אין כי הוא לא מוכר פיצה עם גבינה.

 

"במסגרת התחרות שהכרזנו מול הפיצריות השכונתיות, הכנסנו למגוון גם פיצת ענק של 16 אינץ' שהן מוכרות, שתימכר ב-50 שקל. אבל הפיצה הרגילה שלנו, זו שנמכרת מהיום ב-40 שקל, היא פיצת 14 אינץ'  קלאסית שכולם מכירים, זה לא משהו שהמצאנו במיוחד וזה גם לא מבצע - זו הוזלה ארוכת טווח עם אורך נשימה גדול, כך שנרוויח פחות על הפיצה הזאת אבל נמכור ממנה יותר.

 

"המהלך הזה לא בא להתחרות בדומינוס, כי אנחנו רוצים להגדיל את נתח השוק שלנו בשוק הכשר, כי 70% מהישראלים אוכלים כשר. שמנו לב שכל החפיפה ביננו לבין דומינוס זה 6% מהצרכנים בלבד. כלומר אין לנו את אותו קהל בכלל. לעומת זאת, שכונתיות הכשרות יש נתח שוק של בין 40% ל-50%".

 

יאמרו שאתם עשויים להרוס את הפיצות המשפחתיות

 

"הסיבה בגללה יכולנו לצאת למהלך הזה, היא שיש לנו יתרון לגודל. מי שלא יעיל ואין לו יתרון כזה ולא יכול לקנות כמויות גדולות של גבינה במחיר נמוך כמונו, יצטרך להתייעל. צו השעה זה הוזלת מחירים. אי אפשר יותר להרוויח 30-20 שקל על פיצה, כי בקרוב אף אחד לא יסכים לשלם 70 שקל על פיצה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
פיצה האט. זה לא מבצע
צילום: שרון צור
מומלצים