שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מחקר: למה מסוכן לשתות משקאות דיאט מוגזים?

    עושים דיאטה ומנסים לחסוך קלוריות בעזרת משקאות דיאט מוגזים? אתם לא עושים טוב לגוף שלכם. מחקר מוכיח שמשקאות קלים מעלים הסיכון למחלות לב, סוכרת ואפילו סרטן

    עד כמה מסוכנים הכימיקלים וצבעי המאכל במשקאות הקלים? האם אפשר להשתמש במשקאות דיאט מבלי לחשוש לתוצאות? לפני שאתם לוקחים עוד שלוק: מחקר חדש קושר בין משקאות דיאט מוגזים לבין התסמונת המטבולית, המעלה את הסיכון לחלות בסוכרת ובמחלות לב בשל שילוב מסוכן של תסמינים.

     

    הסכנה במשקאות הקלים:

     

    על פי נתוני מחקר ארוך-טווח שעסק בבריאות הלב, צריכת משקאות דיאט מוגזים כחלק מהדיאטה הכללית עלול להוסיף לסיכון ללקות בתסמונת מטבולית.

     

    רשימת המחלות שהתסמונת עלולה להוביל אליה מפחידה ממש: היא מכפילה את הסיכון ללקות בהתקף לב ובשבץ, מעלה את הסיכון ללקות בסוכרת סוג 2, מחלות לב, אסתמה ואפילו סוגים מסוימים של סרטן.

     

    המחקר נערך באוניברסיטת צפון קרוליינה בארצות הברית, וכלל 4,000 נבדקים בין הגילאים 30-18. החוקרים עקבו אחר מצבם של הנבדקים לאורך יותר מעשרים שנה, וגילו כי אלו ששתו משקאות דיאט מוגזים נטו יותר לפתח את התסמונת מאשר נבדקים שלא צרכו אותם.

     

    שמירה על תפריט בריא עשוי לצמצם חלק מההשפעות המזיקות של המשקאות. במשך עשרים השנים האלו, 20% מהגברים ומהנשים שנטלו חלק במחקר ושהקפידו על תזונה העשירה בפירות ובירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב ואגוזים - ובכל זאת שתו משקאות דיאט - פיתחו את התסמונת. זאת לעומת שיעור דומה למדי - 18% - של נבדקים שהקפידו על אותו תפריט אך לא שתו כלל משקאות דיאט מוגזים.

     

    האנשים שהיו בסיכון הגבוה ביותר הם אלה שצרכו תזונה "מערבית" כולל מזון מהיר, הרבה בשר, פיצה וחטיפים, ולצד זה משקאות דיאט מוגזים. עד תום תקופת המחקר 32% מהם פיתחו את התסמונת המטבולית.

     

    אם אתם בכל זאת חייבים לשתות משקה קל דיאט, ודאו שאינם עושים משהו אחר שעלול להעלות את לחץ הדם שלכם, רמת הסוכר בדם, הכולסטרול או היקף המותניים: ודאו שהתפריט שלכם כולל דגנים מלאים, שומנים בריאים, אגוזים, מוצרי חלב דלי שומן, דגים, ירקות ופירות - ורק מעט בשר אדום וסוכר. במקרה כזה לא יזיק במיוחד לשתות משקה דיאט מדי פעם.

     

    נסו להחליף את המשקאות המוגזים בתה או קפה, קרים או חמים. שני סוגי המשקאות יוסיפו לגופכם נוגדי חמצון הבריאים ללב. וכמובן, מעל הכל ובכל מצב - שתו מים.

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    שמירה על תפריט בריא עשוי לצמצם חלק מההשפעות המזיקות
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים