שתף קטע נבחר

סייל באיקאה: 20.5 מיליון ש' מכירות תוך שבוע

ענף הרהיטים בקשיים? ביום הראשון של הסייל באיקאה הצרכנים קנו בלמעלה מ-5 מיליון שקל. "כשהמצב בשוק הרהיטים טוב או לא טוב - זה טוב לאיקאה". בקיקה יאריכו את הסייל עד 21 ביולי

החופש הגדול והמצוקה בענף הרהיטים עשו את שלהם: תוך 6 ימים הגיעו לסייל באיקאה כ-72 אלף צרכנים שקנו ב-20.5 מיליון שקל. לפי הרשת, הם רכשו למעלה מ-440 אלף פריטים - 70% מהם רהיטים, בעיקר ספות. כבר ביום הראשון לסייל, הם השאירו בקופות שתי חנויות איקאה בישראל למעלה מ-5 מיליון שקל לא כולל מע"מ, כך לפי הרשת.

 

  • קיקה נסגרת ב‭15-‬ ביולי: כל המלאי ב‭70%-‬ הנחה

 

בקיקה לעומת זאת, מכרו מראשית חודש יוני עד כה ב-21 מיליון שקל ומתכוונים להאריך את הסייל. "הסייל באיקאה רק עוזר לנו", אמר ל-ynet נאמן הרשת. "הצרכנים מגיעים לאיקאה אז הם קופצים גם לקיקה. הגשנו בקשה להאריך את ההפעלה של החנות בעוד שבוע אחד, עד 21 ביולי, כדי לגמור את המלאי. כרגע נותר לנו מלאי של 5 מיליון שקל. זה יקרה - הבנקים והמשכיר אישרו זאת ואנחנו מחכים להחלטת בית-המשפט היום או מחר".

 

עבור איקאה, זה הקיץ הראשון בו פועלות שתי חנויות הרשת במקביל ראשל"צ ובנתניה, מאז השריפה בנתניה. בשבוע המקביל בקיץ שעבר, אז פעלה רק חנות ראשל"צ, המכירות הסתכמו ב-13 מיליון שקל. ב-2010 שתי החנויות מכרו יחד ב-14 מיליון ו-500 אלף שקל, כך שבקיץ 2012 המכירות בשבוע הזה עלו ב-37%.

 

לפי מנכ"ל איקאה ישראל שלומי גבאי, סל הקניות ברשת גדל במהלך הסייל ב-5%. הסייל הנוכחי יסתיים ב-22 ביולי וכרגע הוא נמשך במקביל לסייל בקיקה - 70% על כל החנות - שהוארך ואמור להסתיים ב-15 ביולי.

   

האמון של הצרכנים בשוק הרהיטים רעוע, בעקבות קרסת קיקה ורשתות כמו דואיט, 5 נגרים ובנים בנות. לדרמה בשוק הרהיטים יש השפעה טובה על איקאה. למרות השריפה, יתכן שהמקדונלד'ס של הרהיטים נתפסת כעת כעוגן שאפשר לסמוך עליו. 

 

"זו תקופה לא רגועה בענף"

"ודאי שיש השפעה למה שקורה בשוק הרהיטים על המכירות שלנו בסייל", אמר ל-ynet מנכ"ל איקאה שלומי גבאי. "אני יש קשר ישיר. עצם זה שהצרכנים נוסעים הביתה עם המוצר מייצר ביטחון ושקט, בתקופה שאינה רגועה בענף הרהיטים". 

 

אז זה טוב לאיקאה שהמצב בשוק הרהיטים לא טוב.

 

"כשהמצב בשוק הרהיטים טוב זה טוב לאיקאה, כשהמצב ככה זה טוב לאיקאה וגם כשיש מיתון זה טוב לאיקאה. גם המצב הנוכחי טוב לאיקאה. מה מניע את הצרכן הישראלי בהמוניו - זיהוי של עסקה הוגנת, שירות. בלי קיצורי דרך. אני לא יודע אם המכירות עלו על רקע התקופה, אבל זה בהחלט יוצא דופן".

 

יש השפעה לסייל של קיקה? נוהרים לשם אז נוהרים גם לפה?

  

"אני לא חושב שזה קשור לקיקה אלא למערכת יחסים ארוכה עם הצרכן, לזמינות ומיידיות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
איקאה. 5 מיליון שקל ביום
קיקה. הסייל באיקאה עוזר למכירות
צילום: עידו ארז
מומלצים