שתף קטע נבחר

צילום: AFP

בקרב אחד אובמה כבר גבר על רומני: מלך הרשת

יותר "ציוצים", יותר בלוגים ויותר סרטוני וידאו. מכון המחקר "פיו" בדק את כמות המידע המקוון שמעלים המועמדים לנשיאות ארה"ב ומצא שמטה הנשיא העלה לרשת פי 4 תכנים מאשר זה של רומני. מטהו של המועמד הרפובליקני: "הכמות לא קובעת"

עיתונאים שניזונים ממידע מקוון שמפרסמים מטות הבחירות של המועמדים לנשיאות ארצות הברית לא יכולים שלא להתרשם מצונאמי המידע שמציף אותם מטהו של ברק אובמה בשיקגו. על כל אמירה של מיט רומני הרפובליקני - ומסוף השבוע גם של סגנו פול ראיין - תגובות המטה מיידיות.

 

 

עוד חדשות בעולם :

 

לפני ארבע שנים הצטיין מטה אובמה בשימוש במדיום החדש להעברת מידע וגיוס תרומות ופעילים, וגם הפעם - כשלושה חודשים לפני הבחירות לנשיאות -  הוא מציב שיאים חדשים בפוסטים, בציוצים בטוויטר, ובסרטוני וידאו ביוטיוב.

 

הסרטון הפופולרי ביותר - ברכת יום האב של מישל אובמה. צפו

 

היעד העיקרי של מטה אובמה בבחירות 2008 היה צעירים שמחוברים לרשתות החברתיות, אולם הפעם הם גם מהווים בעיה גדולה עבורו ובניגוד להתלהבות שהפגינו לפני ארבע שנים, רבים מהם התאכזבו ממדיניותו ומפגינים אדישות. עם זאת, במטהו של הנשיא לא מוותרים ועושים מאמצים נואשים כדי להביא אותם לקלפיות ב-6 בנובמבר.

 

מכון המחקר "פיו" ערך בדיקה של שני מטות הבחירות בשבועיים הראשונים של חודש יולי והתוצאה שעלתה בדו"ח שפרסם אתמול (יום ד') הייתה ברורה: הקמפיין של אובמה העלה לרשת פי ארבעה תכנים מהקמפיין של רומני.

 

29 "ציוצים" ביום בממוצע

ברשת טוויטר "צייץ" מטה רומני פעם ביום, בעוד מטה אובמה "צייץ" 29 פעמים ביום בממוצע. מטה אובמה העלה לרשת מספר כפול מרומני של סרטוני וידאו ליוטיוב ומספר כפול של בלוגים.

 

מטה אובמה אינו מסתפק בפייסבוק ובטוויטר ו"מתנפל" על כל רשת חברתית אפשרית - בהן פליקר, גוגל פלוס ואינסטגרם. בעוד אובמה פעיל בתשע פלטפורמות חברתיות, רומני מסתפק בחמש ולאחרונה הוא עושה מאמצים שלא לפגר מאחורי יריבו למרוץ והוסיף עוד שתיים. עם זאת, המנהל הדיגיטלי של מטה רומני, זק מופאט, אמר שהכמות לא בהכרח חשובה וכי לדעתו הרשת החברתית היחידה שבה אנשים מעבירים מידע זה לזה היא פייסבוק.

 

פי 6 "לייקים" מרומני. הזוג אובמה בכנס בחירות בדאבנפורט, איווה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פי 6 "לייקים" מרומני. הזוג אובמה בכנס בחירות בדאבנפורט, איווה(צילום: רויטרס)

 

מטה אובמה פעיל בצורה אגרסיבית מאוד מול קבוצות בוחרים ספציפיות: קשישים, מורים, אחיות והורים, ולכל קבוצה הוא הקדיש עמודים מיוחדים ברשתות החברתיות. מנגד, לרומני יש אתרים מיוחדים למאמינים קתולים, לעורכי דין ולאמריקנים ממוצא פולני - קבוצות אוכלוסייה שבמטה אובמה לא פתחו עבורם אתרים.

 

מה עוד גילו במכון "פיו"? לאובמה יש פי שישה "לייקים" בפייסבוק לעומת רומני ובסך הכול 28 מיליון לייקים בשבועיים שנבדקו. איש מטהו של רומני לא מתרגש מנתון זה. לטענתו, תומכיו של המועמד הרפובליקני מנהלים שיח מילולי בנוגע לפוסטים שהעלו ברשתות החברתיות ולא מסתפקים ב"לייקים".

 

הנשיא הדמוקרטי והמועמד הרפובליקני לנשיאות מנסים להעביר מסרים כלכליים ברשתות החברתיות, אבל נראה שאת הציבור מעניינות יותר סוגיות הגירה ובריאות. אגב, נושאי חוץ כמעט שאינם מופיעים בפעילות המקוונת של שני המועמדים לנשיאות.

 

מכל סרטוני הווידאו שהעלה מטה אובמה לרשת, הסרטון שזכה לתשומת הלב הגדולה ביותר היה מסר של מישל אובמה לבעלה ביום האב שזכה ל-210 אלף צפיות ביוטיוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאמצים נואשים לגיוס הצעירים המאוכזבים. אובמה
צילום: AFP
כל אמירה שלהם זוכה לתגובה מיידית ברשת. רומני וראיין
צילום: AFP
מומלצים