שתף קטע נבחר

עוד התייקרות: מחירי קוקה קולה עולים

החברה המרכזית למשקאות הודיעה שגם היא תעלה מחירים בשיעור של עד 5.7%. בין המוצרים שמחירם יעלה: קולה, ספרייט, פריגת ונביעות

אחת אחרי השנייה, חברות המזון מודיעות על העלאת מחירים: אחרי אסם ויוניליוור, גם משקאות קוקה קולה מתייקרים. החברה המרכזית למשקאות תעלה את מחירי מוצריה בעד 5.7%, החל מ-4 בנובמבר. מדובר בקולה, ספרייט, קינלי, פאנטה, סיידר, נביעות ופריגת בין היתר.

 

  • אסם מוכרת ביסלי במגזר הערבי ב-2 ש' בלבד

  •  אסם מעלה מחירי מוצרים: הקפה יתייקר ב-6%

  • יוניליוור לרשתות: נייקר מאות מוצרים

  • סערת החלב: המחירים יעלו ובסופר יש מחסור

 

עליית המחירים לא כוללת את מוצרי החלב של טרה, שבטח יתייקרו גם הם בקרוב במסגרת ההתייקרות שמתכננות המחלבות, בעקבות עליית מחיר המטרה של החלב. ההתייקרות לא כוללת בירות (למעט בירה שחורה שמתייקרת), שכן אלה כבר התייקרו לאחרונה בחסות הממשלה וכן לא כוללת את המשקאות: פיוזטי 1.5 ליטר, פריגת אושן ספריי, סירופ פריגת, יין תבור, סמירנוף אייס וקינלי סודה 1.5 ליטר.

 

לפי המחירונים החדשים (מחירון חדש 1 מחירון חדש 2), שישיית קוקה קולה 1.5 ליטר תעלה לקמעונאים החל מנובמבר 33.6 שקלים לא כולל מע"מ עלייה של 1.84 שקלים לשישייה ושל 30 אג' לבקבוק לא כולל מע"מ.

 

כשכוללים מע"מ העליות משמעותיות יותר: 39.31 שקל לשישייה ו-6.55 שקלים לבקבוק. זאת בעוד שהמחיר לצרכן, כרגע, עומד על 34.28-28.39 שקל לשישייה ו-6.04-5.49 שקלים לבקבוק. שישיית קוקה קולה היא מוצר שהקמעונאים לכאורה מפסידים עליו כסף, כדי למשוך קונים לחנויות.

 

נראה כי לצרכן הישראלי אין מפלט מעליות המחירים. חברה אחת ניתן להחרים, אך כשכולן עולות על הגל - המצב נעשה מסובך יותר, כי אי אפשר לא לאכול. את מוצרי קוקה קולה ונביעות, אפשר להחליף במים מהברז, אבל גם אלה הפכו ליקרים.

 

אחד הקמעונאים אמר ל-ynet: "זה נכון שאי אפשר לא לאכול ולשתות אבל אפשר לא לשתות קוקה קולה והמבין יבין. אפשר לעבור למותגים זולים יותר". קמעונאי אחר אמר: "אני מבין את החברות, התשומות באמת התייקרו, אבל לקוקה קולה יש רווח גדול בארץ. בכל מקרה, לא קיבלנו מהם עדיין את המחירון החדש ונשקול את צעדינו כשנראה אותו".

 

"היינו מעיפים את יוניליוור מהמדפים, אבל עכשיו מדובר ביותר מדי חברות. נשב ונראה מה נאשר ומה לא. חלק מהחברות העלו מחיר מעל ומעבר, ניצלו את המצב כי מי יודע מתי יוכלו להעלות שוב מחירים".

 

מהחברה נמסר: "בעקבות העלייה הדרסטית במחירי התשומות אנו מעדכנים את המחירון שלנו בשיעור של עד 5.7%. חשוב לציין כי ב-5 שנים האחרונות עלה מדד המחירים הכללי ב-16.2%, מדד מחירי המזון ללא ירקות ופירות עלה ב-20% בעוד מחיר המחירון של מוצרינו לקמעונאי עלה ב11.2% בלבד (בקבוק 1.5 ליטר). המחירון החדש יכנס לתוקפו בעוד 30 יום".  

 

דובר "ישראל יקרה לנו", אייל עופר אמר בתגובה: "החברה המרכזית למשקאות נהנתה מאוד מזה שהמחאה הלכה נגד תנובה ושטראוס. במקום ללכת לכיוון הציבור, הם מנצלים את המצב עכשיו כדילהעלות מחירים".

 

איציק אלרוב מתנועת 'הצרכנים' מסר: "כוחנו בארנקנו. הדרך שלנו הצרכנים להיאבק בעליות המחירים היא מול המדף ברשתות השיווק והיום קיבלנו דוגמה חיה לכך. המגזר הערבי סירב לשלם את מחיריה המופקעים של חברת 'אסם' וכתוצאה מכך היא נאלצה להוריד מחירים למגזר זה. כעת הגיע תורו של כלל הציבור להוכיח לחברות אלו שלא לעולם חוסן. הכח הצרכני גדול יותר מכוחם של תאגידי ענק אלו. בינתיים, עד שחברות קוקה קולה, יוניליוור ואסם יורידו מחירים אנו נרכוש מוצרים של יצרנים קטנים יותר ואיכותיים לא פחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים