שתף קטע נבחר

גל ההתייקרות נמשך: מנעמים תעלה מחירים

חברות המזון הקטנות מצטרפות לגדולות: חברת הוופלים מנעמים הודיעה לרשתות שתייקר את מוצריה בשיעור ממוצע של 7% ב-1 בנובמבר. מנעמים: "היינו צריכים להעלות מחירים ב-15% אך ידענו שזה לא יאושר. אם לא נעלה מחירים לא נשרוד"

נובמבר השחור בסופרמרקט: גם חברת המזון הקטנה "מנעמים", הודיעה לרשתות שתייקר את מוצריה בשיעור ממוצע של 7% ב-1 בנובמבר. בכך, מנעמים חוברת לחברות מזון גדולות ממנה כאסם, יוניליוור, החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה), ויטה פרי-הגליל ו יפאורה-תבורי, שהודיעו לאחרונה לרשתות השיווק שיעלו מחירים.

 

  • סערת החלב: המחירים יעלו ובסופר יש מחסור

  • יפאורה-תבורי: גם אנחנו נעלה מחירים

  • אחרי אסם ויוניליוור: ויטה פרי גליל מייקרת מוצרים

  • עוד התייקרות: מחירי קוקה קולה עולים

 

מהמחירונים עולה שכל פורטפוליו המוצרים מתייקר. בין היתר, ופל שוקו מנעמים 1 ק"ג , גלילי וופל אגוז מנעמים 100 גרם וכן המוצר מוביל הקטגורייה: מנעמית מצופים שוקו 400 גרם. גם גביעי הגלידה יתייקרו אם כי יימכרו במחירם הקודם עד סוף העונה. החברה אף מייצרת וופלים למותג פרטי של מגה, ויקטורי ורמי לוי, כך שלא מן הנמנע שגם אלה יתייקרו.

 

קמעונאים אמרו ל-ynet שעליות המחירים בחברות המזון ומוצרי הצריכה הקטנות מוצדקות יותר מאשר עליות המחירים שדורשות החברות הגדולות, כיוון שהרווח הגולמי של הגדולות גבוה גם כאשר מחירי התשומות עולים. ועם זאת, נראה שעליות המחירים, של הגדולות והקטנות כאחד, יאושרו ברובן על-ידי הרשתות. באופק צפויות גם התייקרויות במוצרי החלב: תנובה, שטראוס וטרה מתכוונות לדרוש עליית מחירים בנובמבר בעקבות עליית מחירי החלב הגולמי.

 

גם אחרי ההתייקרות - יהיו יותר זולים מהמותגים הגדולים

"זו עלייה רוחבית של כל המוצרים שלנו, אצל כל הלקוחות שלנו, כולל לקוחות המותג הפרטי", אמרה ל-ynet מנכ"ל מנעמים ליאורה בירנק-מרקוס. "היינו צריכים להעלות מחירים ב-15% ולא ב-7%, אבל ידענו שלא יאשרו לנו את זה. זה צורך קיומי ואם לא נעלה מחירים - לא נוכל לשרוד. לא מדובר על להרוויח יותר - מדובר על לא להפסיד.

 

"זה חודשים ארוכים שאנו מתמודדים עם מחירים שאנו לא מסוגלים לעמוד בהם. יש עלייה במחירי הקמח וגם חומרי גלם אחרים עלו במשך השנה, שכר המינימום עלה החודש, החשמל עלה, הגז, המים. אנחנו נמצאים במצוקה אמיתית של מחירון - וגם ה-7% האלה הם באמת המינימום. גם אחרי עליית המחירים, מחירי המוצרים שלנו יותר נמוכים, לא כי הם פחות טובים, אלא כי משום שמי שמוכר את המותג הגדול ומשקיע בפרסום, מותר לו משום מה למכור ביוקר".

 

למה עכשיו? כיוון שהחברות הגדולות הכריזו שיעלו מחירים?

 

"כן. מה לעשות שברשות לא מאשרים בדרך כלל עליית מחירים למפעלים הקטנים, אלא אם הגדולים מעלים קודם? הייתי שמחה שכל פעם שאנחנו מבקשים עליית מחירים, היו מאשרים אותה ולא אומרים לנו: 'הגדולים לא העלו, אז למה שאתם תעלו'? אתה פוחד שלא יעבדו איתך יותר, כי לחזור לרשת לוקח שנים.

 

"כל זה למרות שלמפעלים הקטנים קשה יותר. יש מפעלים שמייצרים מותגים פרטיים שנמצאים במצוקה אמיתית. מפעלים גדולים רוכשים חומרי גלם בצורה מרוכזת , מכירים את המגמות בעולם, יש להם יותר משאבים".

 

מנעמים מייצרת במפעל קטן במפרץ חיפה, המחזיק ב-80 עובדים. "אנחנו מפעל חיפאי בו רוב התנורים עובדים בגז", מסבירה בירנק-מרקוס. "לאחרונה, הממשלה החליטה שפניציה יקבלו גז טבעי, כי המפעל עומד בפני סגירה. הגז הטבעי לא מגיע אלי,אז מה, עלי לאיים בסגירה כדי לקבל גז טבעי?. יש המון בעיות במפעלים הקטנים. למשל, אם לא היינו משווקים למותג הפרטי של הרשתות – לא בטוח שהיינו מצליחים לשרוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים