שתף קטע נבחר
 

כל עיר רוצה להיות ת"א: כך ממתגים ערים בישראל

כחלק מהניסיון למשוך אוכלוסיות חזקות, מנסים ראשי הרשויות המקומיות למתג את הערים ולהפוך אותן לאטרקטיביות. ירושלים מחכה למטכ"ל, חדרה רוצה תיירים ובני ברק מחזקת את מעמדה בתור "הסיטי" של גוש דן. ואיפה הישראלים הכי רוצים לגור?

ארה"ב , מאחורייך? הפריימריז למפלגת הליכוד היו גם היום (ב') בעיצומם, אבל נראה כי חלק ניכר מהאוכלוסייה היה מעדיף להימנע מבחירות כלליות לראשות הממשלה, להעניק כמעט את מלוא האחריות לרשויות המקומיות - ופשוט לכונן בישראל פדרציה.

 

עוד על מיתוג ערים בערוץ הנדל"ן :

 

ההגדרה של פדרציה היא מדינה המורכבת מברית של מדינות אוטונומיות, שכל אחת מהן שומרת על עצמאות בענייני פנים. על פי סקר שערך מכון גיאורקטוגרפיה, לקראת הוועידה הארצית למינוף ערים שנערכה היום בבנייני האומה בירושלים, כרבע מהציבור מעדיף שהרשות המקומית תנהל את מרבית התחומים שבאחריות הממשלה.

 

מהסקר עולה כי 23% מהציבור תומכים בכך שמרבית התחומים - מלבד חוץ וביטחון - יועברו מניהול הממשלה לניהול הרשויות המקומיות. 70% מכלל הנשאלים סיפרו כי הם גאים להיות תושבי היישוב שבו הם מתגוררים. הסקר בדק באיזו עיר הכי כדאי לגור בישראל, ומצא כי תל-אביב היא העיר המועדפת למגורים עם 18% תמיכה. אחריה ניצבות ירושלים (16%), חיפה (7%) וראשון לציון ורעננה (5% תמיכה כל אחת).

 

מהסקר עולה כי מחצית מהציבור חשים כי ראש העיר או ראש המועצה שלהם דואג לתושבים ושם אותם בראש מעייניו (21% במידה רבה מאוד ו-31% במידה רבה). 56% מהציבור חשים כי ראש העיר או היישוב שבו הם מתגוררים תורם לתדמית החיובית של העיר (23% סבורים כי הוא תורם במידה רבה מאוד, 33% כי הוא תורם במידה רבה).

 

כמו כן, נראה כי ראשי הערים והרשויות המקומיות, שעושים ימים כלילות כדי למתג את הערים כך שימשכו עוד ועוד תושבים חדשים ומשפרי דיור, מצליחים בעבודתם. ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, הוא בבחינת "סלב" בקרב הנשאלים, לאחר ש-40% מהם טענו כי ראש העירייה המוכר ביותר.

 

חולדאי התגאה היום בכך שחידוש רחוב שינקין המפורסם בעיר, שבוצע באמצעות החברה העירונית אחוזות החוף, הסתיים מוקדם מהמתוכנן. "אני מקווה כי הרחוב יזכה להתחדשות ופריחה, בדומה לכל אותם מקומות ורחובות בעיר שאותם חידשנו בשנים האחרונות", אמר. אחריו ברשימה עומדים ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת (18%) וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ (7%).

 

שינקין אחרי השיפוץ (צילום: עיריית תל אביב יפו ) (צילום: עיריית תל אביב יפו )
שינקין אחרי השיפוץ(צילום: עיריית תל אביב יפו )

 (צילום: עיריית תל אביב יפו ) (צילום: עיריית תל אביב יפו )
(צילום: עיריית תל אביב יפו )

 

מגדלים, ספורט וים - לראשי הערים הרבה תוכניות

הוועידה אורגנה בידי מידע כנסים, והנחה אותה עופר פטרסבורג. ברקת סיפר בוועידה כי בעשור הקרוב ירושלים הולכת לשנות את פניה. "ברדיוס מסביב למרכז הקונגרסים בבנייני האומה יוקמו 13 מגדלים של 35 קומות, יורחב אזור קריתי הממשלה והאזור כולו ימותג כאזור של תרבות, תיירות ומלונאות", אמר.

 

כמו כן, כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", ציין ברקת כי קיים מו"מ להעברת המטכ"ל לירושלים בשנים הקרובות. הוא הוסיף כי הוא מעוניין למתג את הבירה כעיר תרבות, תיירות ועלייה לרגל - ולכן פועל להגדלת המשאבים בתחום המיתוג.

 

גם ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, התייחס לסוגיית המיתוג וסיפר כי בכוונתו למתג את חדרה כעיר חוף לכל דבר. לדבריו, פרויקט משמעותי של התחדשות עירונית מקודם בגבעת אולגה על קו החוף, והוסיף כי בשנים הקרובות תזכה מערב חדרה לפיתוח מסיבי ולתוספת של כ-2,300 חדרי מלון וכ-10,000 יחידות דיור.

 

לעומת אביטן, דווקא מאיר יצחק הלוי, ראש העיר אילת שממותגת כעיר הנופש של המדינה, רוצה קצת שינוי. לדבריו, תוכניותיו הן להפוך את אילת לעיר ספורט בינלאומית וכן להפוך אותה למטרופולין החמישי בישראל, כלומר למשוך אליה נפח עצום של אוכלוסייה.

 

הרב יעקב אשר, ראש עיריית בני ברק, סיפר כי לעיר אין ממש משאבים, אך עצם מיקומה במיקום אסטרטגי (על גבול תל-אביב-רמת גן) סייע לה להפוך למותג העסקים של גוש דן. ואכן, בימים אלה נבנים בעיר 6 מגדלים בני 24-42 קומות, ובהם גם מגדלי בסר השלישי והרביעי (שמתווספים לשניים הקיימים), אשר תוכננו על ידי אדריכלים אבנר ישר ויואב מיכאל. המגדלים כוללים לא פחות מ-100 אלף מ"ר עילי, כ-80 אלף מ"ר תת-קרקעי וכ-6,000 מ"ר למסחר.

 

הדמיה של מגדלי בסר (צילום: באדיבות ישר אדריכלים) (צילום: באדיבות ישר אדריכלים)
הדמיה של מגדלי בסר(צילום: באדיבות ישר אדריכלים)

מבט מבפנים (צילום: באדיבות ישר אדריכלים) (צילום: באדיבות ישר אדריכלים)
מבט מבפנים(צילום: באדיבות ישר אדריכלים)

 

"היום, יותר מתמיד, יש להתייחס לתהליך מיתוגה של עיר כחלק בלתי נפרד מניהול המערך המוניציפלי שלה", סיכם צחי אלפסי, מנכ"ל חברת אלפסי קונטקט המתמחה במיתוג ערים ורשויות מוניציפליות. "לא עוד סיסמאות באוויר, אלא הבנה כי רק עבודת שטח יסודית והכרה של כל תוכניות הפיתוח של העיר ובנייה אסטרטגית נכונה - יביאו לתוצאות ולמינופה של עיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עיריית תל אביב יפו
רחוב שינקין המחודש. ראש העיר השקיע במיתוג
צילום: עיריית תל אביב יפו
מומלצים