שתף קטע נבחר

מגדל או אוטובוס: לאן תפונה ת' מרכזית הרצליה?

בעוד כ-3 חודשים תפונה התחנה המרכזית בהרצליה לטובת 340 יחידות דיור ב-5 מגדלי מגורים, אך בעוד הדחפורים מחממים מנועים - טרם הוחלט על הפתרון החלופי. במשרד התחבורה אומרים שהעירייה אמורה להעתיק את התחנה לאזור הרכבת בעיר, אך בעירייה מביעים דאגה מכך שטרם קיבלו אישור

האטובוסים יוחלפו במגדלים - אבל להיכן יעברו? בעוד כ-3 חודשים תפונה התחנה המרכזית בהרצליה לטובת בניית מגדלי מגורים, אולם טרם נמצאה תחנה חלופית במקומה. מדובר בתוכנית שיזמו עיריית הרצליה וחברת נצבא, הבעלים של הקרקע זה כמה עשורים, לפיה תוקם שכונה חדשה במרכז העיר על פני שטח ענק בגודל 29 דונם.

 

תזכורת:
340 דירות ייבנו בשטח התחנה המרכזית בהרצליה  / בילי פרנקל
הופקדה להתנגדויות הציבור תוכנית שעוסקת בהתחדשות עירונית במרכז העיר, הכוללת בניית 5 מגדלים במקום מתחם תחנת האוטובוסים המרכזית
לכתבה המלאה

בפועל המקום משמש כמסוף נוסעים לא מתוחכם במיוחד, כחניון לילה לאוטובוסים וכמתחם מסחרי עבור מספר בתי עסק מסביב. תושבי הסביבה מספרים זה שנים כי מבחינתם מדובר במפגע סביבתי - והם מחכים לפינויו.

 

עם זאת, מדובר בעיר גדולה למדי הזקוקה לתחנה מרכזית בגבולותיה. אך חרף הזמן הקצר שנותר לפינויה, לא נראים סימנים של קרקע חלופית להקמת תחנה מרכזית חדשה - וכרגע אין כלל אישור להקמת תחנה כזו.

 

בעיריית הרצליה מספרים ל-ynet כי נציגי העירייה נמצאים בהידברות עם משרד התחבורה למציאת פתרונות חלופיים ואף צפויים לדון בנושא בימים הקרובים, אולם מביעים דאגה מכך שטרם נמצא פתרון חלופי לתחנה. במשרד התחבורה טוענים מנגד כי העירייה כבר הקצתה שטח להקמת תחנה חדשה ליד מתחם הרכבת - אולם טרם החלה בבנייתה.
 

לדברי משרד התחבורה, חוזה השכירות של התחנה, שנחתם בין אגד לבין חברת נצבא, עומד להסתיים בסוף פברואר 2013, ונצבא כבר הודיעה שאין בכוונתה לאפשר את המשך פעילות הקווים מהתחנה. "אנחנו מצפים מעיריית הרצליה להעמיד חלופה מתאימה למתחם התחנה הישן, כדי שניתן יהיה להמשיך את מתן השירות למשתמשי התחבורה הציבורית ולמנוע כל פגיעה בשירות הנוסעים", נמסר.

 

הדמיה של שכונת המגדלים החדשה במקום התחנה המרכזית בהרצליה (צילום: באדיבות כנען שנהב אדריכלים) (צילום: באדיבות כנען שנהב אדריכלים)
הדמיה של שכונת המגדלים החדשה במקום התחנה המרכזית בהרצליה(צילום: באדיבות כנען שנהב אדריכלים)

 

טרמינל משולב במקום תחנה?

פרי אטיאס, מנכ"ל קבוצת נצבא - בעלת הקרקע, טוען כי "מדובר על מהומה על לא דבר". לדבריו, הכוונה היא להעתיק את התחנה לאזור תחנת הרכבת במערב העיר ולהקים שם טרמינל עירוני משולב. עוד הוא מספר כי הקרקע שם כבר הוכשרה לצורך חניית אוטובוסים. גם בעייריה מעריכים שהשירות לציבור לא ייפגע, שכן התפקוד של התחנה כיום הוא מוגבל גם כך.

 

כך או כך, הדחפורים של חברת נצבא כבר מחממים את המנועים, וצפויים לעלות על הקרקע מספר שבועות לאחר תום החוזה. במקום צפויים להיבנות 5 מגדלי מגורים, בהם 2 מגדלים בני 25 קומות ו-3 מגדלים בני 10 קומות. בסך הכל ייבנו במתחם 340 יחידות דיור.
 
כמו כן, יוקם במקום חניון תת-קרקעי ל-200 כלי רכב וספריה ציבורית ענקית, וסך השטחים הירוקים יעמוד על לא פחות מ-18 דונם. לאורך רחוב בן גוריון, המהווה את הגבול המערבי של המתחם, צפוים לקום 1,000 מ"ר של שטחי מסחר. תמהיל הדירות צפוי להיות מגוון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרצליה. בקרוב יהיו מגדלים
צילום: צביקה ישראלי, לע"מ
מומלצים