שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סובלים מנדודי שינה? 4 עצות להירדמות מהירה
    שיחה עם בן הזוג, תרגול מדיטציה ואפילו ניהול של "יומן דאגות" יעזרו לכם להרפות מקשיי היומיום ולשקוע בקלות בשינה מנחמת, מסבירים ב"זמנים בריאים" ב"ידיעות אחרונות"

    לחץ נפשי הוא אחד הגורמים השכיחים להפרעות שינה . הלחץ גורם להפרעת השינה, והפרעת השינה גורמת לנו לנסות דרכים שונות כדי להתמודד עם העייפות - אבל בכך גורמת להפרעת השינה להתגבר.

     

     

    סובלים מנדודי שינה? חפשו את הסיבה:

     

    זה יכול להיות קפה, אלכוהול או הירדמות על הכורסה מול הטלוויזיה - אך בכל מקרה, אומר פרופ' אשר טל, מנהל מחלקת ילדים והמרפאה למחלות ריאה והפרעות שינה בילדים בבית החולים סורוקה, זה לא מומלץ.

     

    מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להרחיק את המתח ולהירדם בקלות? הנה עצותיו:

     

    • נסו לשוחח עם בן/בת הזוג או עם חבר טוב, כדי לאוורר את המחשבות.

     

    • למדו תרגילי הרפיה ובצעו אותם.

     

     

    • שבו לבד במשך כחצי שעה ללא הפרעה. פתחו מחברת מיוחדת שהכנתם לעניין ורשמו בעמוד הימני את הדאגות הקשות ביותר שלכם מהיממה האחרונה. לכל דאגה, נסו לחשוב על פתרונות. בעמוד השמאלי כתבו רעיונות לפתרונות וציינו מה כדאי לעשות למחרת בבוקר כדי להתקדם, ולו במעט, בפתרון הבעיה. בסוף, סגרו את המחברת. בכך תם "זמן הדאגה" שלכם לאותו יום.

     


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    שבו לבד במשך כחצי שעה ללא הפרעה
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים