שתף קטע נבחר

מטרנה: הנחה של 5 ש'? תנו את הת.ז של התינוק

אחרי כשנה, במטרנה הפסיקו לצרף קופון של 5 שקלים לאריזות. כדי לקבל את ההנחה, יש להזדהות מעתה באתר. מי שמחזיק בקופון ישן לא יוכל להשתמש בו, למרות ששווי ההנחה זהה, וקוד הנחה ב-SMS מוגבל לשופרסל וסופר-פארם. מטרנה: "קופון אינטרנטי מאפשר להציע יותר הנחות המותאמות לגיל התינוק"

הקופונים של מטרנה הפכו לקשים יותר להשגה: מימוש הקופונים הפך מהנחה אנונימית שניתנת לכל מי שקונה מטרנה - למטלה רב שלבית שדורשת הזדהות של ההורה ושל הילד.

 

 

בשלהי 2011, בעקבות המחאה החברתית, באסם החליטו למכור אריזות מזון לתינוקות מטרנה עם קופון של 5 שקלים לקנייה הבאה של מוצרי מטרנה. המטרה היתה לגלגל את ההנחה ישירות לצרכן ולעקוף את הרשתות. החל מ-1 בינואר 2013, הפשטות המבורכת הפכה למשימה מורכבת, שדורשת זיהוי מלא וכניסה לאתר מטרנה החדש. מהנחה לטובת הצרכנים, במטרנה הפכו את הקופונים לפיתיון כדי ליצור מועדון לקוחות.

 

החל מ-1 בינואר, הקופון הפך מקופון נייר - לקוד שנמצא על גבי המוצר. כדי לקבל את הנחת חמשת השקלים, יש להיכנס לאתר מטרנה, להירשם ולקבל קוד ב-SMS או בדואר. אמנם מדובר ברישום חד פעמי, אבל כל קופון דיגיטלי ידרוש מכם מעתה להיכנס שוב לאתר. הכניסה תהיה פשוטה יותר מהרישום הראשוני, אבל בכל זאת מדובר בשלב נוסף בדרך להנחה של 5 שקלים בלבד.

 

בנוסף, הליך הרישום כולל הסגרת פרטים שלא כל הורה מעוניין לחשוף בפני חברה מסחרית: מספר תעודת-הזהות של הילד. מקופון אנונימי שמחולק לכל דיכפין הרוכש מטרנה, הוא הפך לאמצעי לצירוף חברים למועדון מטרנה, במטרה לגרום להם להיכנס שוב ושוב לאתר החברה.

 

מקופון אנונימי לדרישת ת.ז של התינוק

כמיל כתב -ynet: "התוקף של הקופונים הישנים היה עד סוף השנה, כעת מטרנה מחלקת קופונים חדשים שדורשים קבלת קוד מהאינטרנט ועל מנת לקבל את הקוד - יש להירשם. הבעיה שהרישום לא רק דורש מייל וטלפון, אלא מספר ת.ז של אחד ההורים וגם, שזה יותר גרוע, את מספר הת.ז של הילד ותאריך הלידה שלו".

רוצים הנחה של 5 שקלים? תנו את הת.ז של התינוק שלכם ()
רוצים הנחה של 5 שקלים? תנו את הת.ז של התינוק שלכם

  

בקרוב, דרישת ההזדהות לשם קבלת הקופון תהיה קלה יותר - באמצעות אפליקציה, אבל המשמעות זהה: ויתור על פרטיות לשם קבלת הנחה, שקודם לכן היתה אפשרית גם במעטה אנונימי. בעמוד הפייסבוק של מטרנה, טענה נציגת החברה כי מדובר בזיהוי לשם מתן הטבות נוספות שיותאמו לגיל הילד, אך אם ההטבה במילא כרוכה בקנייה של מוצר לשם קבלתה, מה זה משנה מי הילד שעבורו קנו את המוצר, בן כמה הוא ואם ילד כזה קיים בכלל? התשובה פשוטה: זה חשוב למטרנה כדי לדעת מי קונה אצלה, לערוך ניתוחים וחתכים, לעקוב אחרי הרגלי קנייה ולשמור את הלקוחות אצלה.

 

הקופונים הישנים בטלים - אפילו אם נקנו לפני פחות מחצי שנה

בנוסף לדרישת ההזדהות לשם קבלת הקופון, מי שמחזיק ברשותו קופונים "ישנים", לא יכול להשתמש בהם יותר, למרות שתוקף הקופונים הללו, שנמכרים באריזות הסגורות של מטרנה, היה תמיד לחצי שנה, וערך הקופון לא השתנה: גם קופון הנייר הפשוט שהיה באריזה וגם הקופון הדיגיטלי - שניהם בערך זהה - 5 שקלים. מכאן שהורים שמחזיקים בקופונים ישנים הפסידו את ההנחה, אפילו אם הקופונים בתוקף.

 

בעמוד הפייסבוק של החברה מסבירים לצרכנים כי הקופונים הישנים אבדו לנצח, אך אם תתקשרו לשירות הלקוחות, יתכן שתוכלו להציל אותם. ניב כתב בעמוד הפייסבוק של מטרנה: "אחרי קנייה של 6 מטרנות ומחיות. גיליתי עוד 6 קופונים שילכו לפח, כי אין לי מה לעשות איתם, עשו לי טובה ונתנו לי 3 קודים - אז 'רק' 3 קופונים ילכו לעולמם. לא מספיק שעכשיו בשביל כל קופון אני צריך להיכנס לאתר ולהזין קוד (אם יש אלפיקציה אני אהיה בקשר גם ככה, אל תדאגו). אתם גם מבקשים את מס' הת.ז. של הבת שלי - אין סיבה בעולם שתקבלו אותו".

 

קופון ב-SMS: למה רק בשופרסל וסופר-פארם?

עוד נקודת תורפה: קוד ההנחה שמתקבל ב-SMS או במייל, ניתן לשימוש רק ברשתות שופרסל וסופר-פארם. מי שרוצה לקנות ברשתות אחרות - יכול לקבל את קופון ההנחה בדואר. הוא יגיע תוך יומיים, מבטיחים בחברה. 

 

רחלי כתבה בפייסבוק: "זה לא לעניין בכלל. מימוש קופונים רק בסופר פארם או שופרסל? מה ההטבה בדיוק - לקנות מטרנה ברשתות שמוכרות במחיר גבוה"? האם נענתה שזה כך "בשל מבנה מערכת הקופות של רשתות אלו. אנו מקווים שבהמשך ניתן יהיה לממש את הקופון באופן הזה גם ברשתות נוספות".

 

תגובת מטרנה: לא נעשה שימוש מסחרי בנתונים

ממטרנה נמסר בתגובה: "אתר מטרנה שלך הושק על מנת להציע להורים הנחות והטבות מותאמות אישית על פי השלב ההתפתחותי של תינוקם, לצד מגוון תכנים רלוונטי לגיל התינוק. יש הורים שמוצאים יתרונות באתר החדש.

 

"במסגרת ההצעה ניתן להמשיך ולקבל את קופון 'חמישה השקלים'. כמו כן, המעבר לאינטרנט מאפשר לנו להתאים את ההנחה לצרכים הספציפיים של האמא. לדוגמא, אם לתינוק בן ארבעה חודשים, המתחיל את שלב הטעימות, תקבל הטבות על מגוון המוצרים הרלוונטיים לה לאותו שלב בדיוק, בשילוב מידע על שלב המעבר למזונות מוצקים שמאד מעסיק הורים בדיוק בשלב זה .

 

כיוון שהאתר מכיל קופונים והטבות בעלי ערך כספי, הדבר מחייב זיהוי על ידי מספר תעודת זהות. טופס הזנת הנתונים מאובטח, והפרטים הינם לשימוש פנימי בלבד, ולא נעשה בהם שום שימוש מסחרי.

 

את הקופון ניתן לממש בהודעת SMS או מייל ב'סופר פארם', 'שופרסל' ובקרוב ברשת 'יש' ו'ניו פארם', מכיוון שמערכות המחשוב שלהם תומכות בכך. נשמח לצרף רשתות נוספות למימוש בצורה זו, ובינתיים קיים פיתרון קבלת הקופון באמצעות הדואר".

 

המידע הראשוני לידיעה הגיע בדואר האדום

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מטרנה. מקופון אנונימי לחברות במועדון
מומלצים