שתף קטע נבחר

פייסבוק הציגה: "גרף חיפוש"

הרשת החברתית הגדולה בעולם חשפה הערב "גרף חיפוש" שמאפשר לחפש אנשים, תמונות ותחומי עניין בשפה חופשית ולקבל תשובות ישירות

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם שהגיעה לאחרונה למיליארד גולשים, חשפה הערב במסיבת עיתונאים את "גרף החיפוש", שאמור לתת תשובות ישירות לשאלות, ולא קישורים לאתרים אחרים. גרף החיפוש הוא לא בדיוק מנוע חיפוש, והוא מבוסס על הגולשים ברשת החברתית והקשרים שנוצרו ביניהם.

 

 

 

השירות יושק בהדרגה, וכמו כל שירות יוקרתי באינטרנט שיש עליו באזז, הוא עדיין בבטא. בשביל להשתמש בחיפוש החדש, נצטרך להרשם ואז לחכות לקבל הזמנה מפייסבוק.

 

מייסד ומנכ"ל הרשת מארק זאקרברג שהציג את גרף החיפוש, אמר שמדובר באחד משלושת עמודי התווך של הרשת החברתית, כאשר הראשון הוא הניוז-פיד שמאפשר לנו לראות מה קורה בעולם, והשני הוא הטיימליין שמלמד אותנו על החברים שלנו. זאקרברג עוד ציין כי בין מיליארד המשתמשים קיימים טריליון קשרים חברתיים.

 

מסננת לחברים

בשלב זה גרף החיפוש יתמקד באנשים, תמונות, מקומות ותחומי עניין, לפי פייסבוק. במסיבת העיתונאים הדגים זאקרברג מספר חיפושים שכללו בעיקר סינונים של חברים מהרשימה שלו לפי אזור מגורים ותחומי עניין, למשל. הוא חיפוש את החברים שלו שגרים בפאלו אלטו ואוהבים את משחקי הכס וקיבל רשימה מפורטת. דוגמה נוספת - הוא חיפש מסעדות מקסיקניות שחברים שלו היו בהן, וקיבל רשימה של המלצות או ביקורות של חברים שלו על מסעדות.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

דוגמה נוספת שהציג זאקרברג ופחות רלוונטית לקהל הרחב היא חיפוש וגיוס מועמדים לעבודה, על ידי סינון של תפקידים שביצעו, או מקומות שעבדו בהם כמו "אנשים שהיו מנהלי מוצר".

 

ברשת החברתית אומרים כי יהיה לבצע מגוון של חיפושים כמו "תמונות של החברים שלי", או "תמונות של מגדל אייפל". בתחומי העניין יהיה אפשר לחפש למשל "סרטים שחברים שלי אהבו" או "ספרים שקראו אנשים שהם מנכ"לים", וכל מידע שהגולשים מספקים על עצמם.

 

גרף החיפוש יספק לנו רק תוכן שלא הוגדר כפרטי, ולא אמור לחשוף לחברינו או לכלל הגולשים את התמונות והסטטוסים הפרטיים שלנו. בפייסבוק מדגישים כי הם מקלים על הגולשים בשמירה על הפרטיות שלהם ויוצרים כלים פשוטים וקיצורי דרך באתר שדרכם אפשר להגדיר מה אנחנו רוצים שייחשף, ומה לא.

 

לפייסבוק כיום יש סוג של חיפוש, שמבוסס על בינג - מנוע החיפוש של מיקרוסופט.  כאשר מחפשים אנשים או עמודים בפייסבוק, מתקבלות תוצאות גם משם. מיקרוסופט השקיעה ב-2007 בפייסבוק, וברשת החברתית משלובים גם שרות תרגום אוטומטי של סטטוסים ושרות מפות בינג שמופיעות בעמודי אירועים ועוזרות להכווין את המשתתפים למקום האירוע.

 

עוד לא טלפייסבוק

טרם האירוע, שלחה פייסבוק הזמנה לעיתונאים ובו נכתב רק "בואו תראו מה אנחנו בונים". באתרי החדשות נפוצו דיווחים על מספר אפשרויות: טלפון-פייסבוק - סמארטפון שמבוסס על הרשת החברתית ועל האפליקציות שלה, תוכנת צ'אט עבור האייפד ועיצוב מחדש לחלוטין של הפיד. גם החיפוש עלה בשמועות, בעיקר על רקע היותה של הרשת החברתית הגדולה בעולם מוגבלת בשטח הזה עד כה.  

 

 


פורסם לראשונה 15/01/2013 20:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים