שתף קטע נבחר

הטף עף: בכירי אל על יטוסו עם התינוק בביזנס

חברת התעופה שינתה את נוהל השידרוג למחלקת עסקים לבכיריה ותאפשר גם הטסה של תינוקות. גורם בכיר בחברה: "מעניין שהנוהל נכנס לאחר שלראש אגף שירות בחברה נולד תינוק". אל על: "לא היתה חריגה מנהלי החברה"

מי נוסע מתמיד של אמא?! האם הייתם מוכנים לרכוש כרטיס במחלקת עסקים באל על, לשלם עבורו אלפי דולרים ולגלות כי במושב לידכם יושב עובד של החברה ומחזיק בידיו תינוק שנולד לו לפני מספר חודשים?

 

שאלה זו מעסיקה בימים האחרונים כמה בכירים באל על שגילו כי מישהו שינה, באופן מוזר ביותר, את נוהל השידרוג לכרטיסי הבונוס של בכירי החברה.

 

עוד מעלילות אל על בערוץ התיירות:

 

על פי נהלי אל על, עובדי החברה זכאים לכרטיסי חינם, או בהנחה משמעותית, להם ולבני משפחותיהם. בעלי תפקידים בכירים באל על יכולים גם לשדרג את הכרטיסים למחלקת עסקים, ועל פי נוהל החברה "הזכאות לשידרוג הינה לעובד ובני ביתו, ילדים מגיל 22-16".

 

למרות שמבחינת חוקית נוסע משלם יכול לטוס במחלקת העסקים גם עם תינוק, במחלקה זו נמצאים, בדרך כלל, רק אנשי עסקים שאינם טסים עם תינוקות ולכן מבחינת שירותית באל על נאסר על העובדים הבכירים להטיס תינוקות במחלקה זו.

 

יתרה מכך, עובד בכיר בחברה סיפר לנו שהוא לא יכול היה לקחת את בנו בן ה-15 במחלקת העסקים והמתין, בסבלנות, עד אשר בנו יחוג את יום הולדתו ה-16 כדי שיוכל ליהנות ממחלקת היוקרה.

 

אלא מה? לפני מספר ימים גילו כמה עובדים בחברה כי מישהו שינה את נוהל השידרוג, כך שבסעיף של בני המשפחה נכתב מעתה: "הזכאות לשידרוג הינה לעובד ובני ביתו (ילדים מגיל 16 עד 22), בנוסף ניתן להכניס תינוק עד גיל שנתיים במחלקת עסקים ובתנאי שאינו מקבל מושב או עריסה ויושב על ברכי הוריו בלבד".

 

 

מישהו שינה את הנוהל. תינוק בטיסה (אילוסטרציה) (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מישהו שינה את הנוהל. תינוק בטיסה (אילוסטרציה)(צילום: shutterstock)

 

"קשה להשתחרר מהתיזמון שנראה ממש לא מקרי"

גורם בכיר בחברה אמר אתמול (ג'), כי קשה להשתחרר מההרגשה כי הנוהל שונה ממש שבועות ספורים לאחר שלראש אגף שירות בחברה נולד תינוק. "אני לא אומר שזה הוא עשה את הדבר הזה, או שזה נעשה בשבילו, אבל קשה להשתחרר מהתיזמון שנראה ממש לא מקרי. איך ייתכן שבמשך 60 שנה הקפידו על הנוהל הזה ופתאום אפשר להכניס תינוק 'משודרג' למחלקת העסקים"? שאל.

 

לדבריו, החלטה זו של החברה חושפת את ציבור נוסעי העסקים המשלמים לאפשרות שתינוק יישב לידם בטיסה. "יש פה מצב אבסורדי לגמרי. האם היית רוצה לטוס לארצות הברית, כשלידך יושב במחלקת העסקים נוסע, עובד חברה, שמחזיק כל הטיסה תינוק בוכה על ברכיו? האם בחברה יודיעו לאנשי עסקים שרכשו כרטיסים במחירים כל כך יקרים שהם עלולים למצוא את עצמם בטיסה מאד לא שקטה? ראוי שמישהו בחברה יבחן שנית את ההחלטה השגויה הזו", אמר.

 

אל על מסרה בתגובה, כי מבקר החברה קיבל תלונה בנושא ובדק אותה ביסודיות. "המבקר קבע כי באירוע המדובר לא היתה חריגה מנהלי החברה, אך המליץ לחברה לחדד את הנוהל לפיו עובדי החברה שזכאים לטוס במחלקת עסקים יוכלו להטיס עימם תינוק עד גיל שנתיים, מבלי שיוקצה לו מושב, וכי מגיל שנתיים עד גיל 16 חל איסור על שידרוג ילדי עובדי חברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שמישהו ייתן לו מוצץ! (או אולי בקר או עוף...)
צילום: shutterstock
מומלצים