שתף קטע נבחר

חיתול בזול: חיתולי בייביסיטר נכנסו לשופרסל

אחרי שנתיים בשוק, מותג החיתולים המוזל הצליח לקבל דריסת רגל ברשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בארץ. "הגענו ל-15% נתח שוק ובשופרסל נתנו לנו 20% שטח מדף". המותג נמכר ב-39.90 שקל לאריזה – 55 אג' עד 95 אג' לחיתול ללא מבצע

תחרות להאגיס ופמפרס בשופרסל: מותג החיתולים המוזל בייביסיטר החל להימכר ברשת. ביום חמישי האחרון, המותג החל להיכנס בהדרגה ל-11 סניפי שופרסל דיל אקסטרה - שנחשבים לסניפים החזקים ביותר ברשת וכן הוא נמכר ב-8 סניפי "יש חסד" רשת המהדרין של שופרסל - סך הכל כשליש מהרשת. מחיר אריזה עומד על 39.99 שקל - ללא מבצעים.

 

  • מותג חיתולים חדש: יותר טבעי ויותר יקר

  • פרי גליל: צריך להעלות מחיר כדי להיכנס לרשתות

 

"אחרי החגים נהיה בכל הרשת", אמרה ל-ynet עינב אדיב-ברר, מנכ"לית מפעל DPL בקיבוץ עמיר שמייצר את החיתולים, "בשופרסל החליטו לתת לנו 20% שטח מדף כי הם רוצים לקדם את המותג, זו הצהרת אמון מאוד חזקה".

 

הרשתות הגדולות סירבו בתחילה למכור את המותג

הדרך של בייביסיטר למדפי הרשת הגדולה בארץ לא היתה פשוטה. זו חברה שמייצרת חיתולים כבר שנים למותגים פרטיים של רשתות בחו"ל (כדוגמת ווילקו בבריטניה) וייצרה גם מותג פרטי בארץ (דרימס של מחסני כמעט חינם). כשיצאה עם חיתול תחת שם המותג שלה – בייביסיטר – והכריזה שזה חיתול פרימיום – הדומה באיכויותיו ובספירת החיתולים של להאגיס ופמפרס – הרשת הראשונה שאימצה את המותג היתה רמי לוי. אחריו נכנס המותג לשאר הרשתות הקטנות כדוגמת יוחננוף, אושר עד, ויקטורי (כולן למעט יינות ביתן), אך לא לרשתות הגדולות.

 

מגה, שופרסל וסופר-פארם חששו להכניס מותג חדש למדף החיתולים, שנשלט על-ידי שתי חברות: חוגלה קימברלי שמשווקת את האגיס וטיטולים ופמפרס של פרוקטר אנד גמבל. על המדף אפשר למצוא גם את ליטופים של סנו שנחשב למותג זול וטוב אך לא ברמת פרימיום.

 

במהלך 2012 בייביסיטר הצליחו להיכנס למגה ואחר-כך לניו פארם. רק לסופר-פארם לא הצליחו להיכנס עדיין משום שברשת טוענים שהם במילא מפסידים על חיתולים ואין להם מקום על המדף למותג שלטענתם הוא לא מספיק זול. אדיב-ברר טוענת שהחיתול שלה גם נמכר במחיר טוב לצרכן וגם מניב רווח לרשת, בניגוד למותגים האחרים.

 

המחירים: 95-55.5 אג' לחיתול

המותג נכנס תחילה לשוק במחיר של 36 שקל למידות ניובורן עד 6 וכעת הוא נמכר כבר תקופה ארוכה ב-39.90 שקל ברוב הרשתות. בעדן טבע מרקט משום מה, מוכרים אותו ב-42-41 שקל.

 

כיון שבכל אריזה יש מספר חיתולים דומה (אותם מספרים כמו בהאגיס ופמפרס) שימו לב מחיר החיתול הבודד. בבייביסטר, המחירים נעים מ-55.5 אג' לחיתול ועד 95 אג' לחיתול, כך לפי אתר מיי סופרמרקט". טיטולים של חוגלה קימברלי נמכרים לפעמים במחיר נמוך יותר לאריזה: 36-34 שקל, אך גבוה פר חיתול: 70-60 אג' לחיתול.

 

חיתולי האגיס ופמפרס נמכרים בדרך כלל ב-1 שקל ומעלה לחיתול, כשיש גם חיתולים ב-4.27 שקלים פר חיתול - חיתולי לילה מיוחדים של האגיס. לפמפרס יש אריזות ענק שמורידות את המחיר ל-כ-70 אג' לחיתול בודד, אך לרוב מחירי החיתולים של המותג פמפרס - גבוהים. לשם הדגמה: נשווה בין מחירי חיתולי שלב 2 הנמוכים יחסית לשאר השלבים: חיתולים שלב 2 (72 ביחידה) של בייביסיטר נמכרים ב-55.5 אג' לחיתול במגה, בעוד שברמי לוי מוכרים פמפרס שלב 2 ב-95-70 אג' והאגיס שלב 2 ב-66 אג' לחיתול. טיטולים פרימיום נמכרים ב-58.3 אג' לחיתול.


מתוך אתר מיי סופרמרקט. שימו לב למחיר פר חיתול ()
מתוך אתר מיי סופרמרקט. שימו לב למחיר פר חיתול

 

"האיכות לא קשורה במחיר"

 "יש לנו מחיר קבוע: 40 שקל", מסבירה אדיב-ברר. "הרעיון שלנו הוא שקיפות מלאה לצרכן. אנחנו רוצים להרגיל את השוק למחיר קבוע, אחרי שהצרכן הורגל לרדוף אחרי מבצעים במשך שנים, לחפש כל שבוע הצעות זולות ולכתת את רגליו למקומות מרוחקים כדי למצוא חיתולים במחיר נמוך. אצלנו המחיר נמוך מהחבילה הראשונה לא צריך לחפש עסקאות, מבצעים, קופונים. אין אותיות קטנות ואין סיפורים והמוצר איכותי בדיוק כמו פמפרס".

 

החברות האחרות מוכרות את החיתולים במבצעים תמידיים כי מחיר הבסיס גבוה. אצלכם אין מבצעים על המותג?

 

"לפעמים הרשתות יוצאות במבצע על המותג. ראיתי לאחרונה מבצע של שתי חבילות ב-76 שקל. המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר צרכנים, כבר תפסנו 15% נתח שוק בנקודות המכירה".

 

מותג זול נתפס פעמים רבות כפחות איכותי. את יכולה להבטיח שהרמה זהה למותגי החיתולים המובילים?

 

"כן. יש בו אלסטיות כפולה, מערכת פד מתקדמת וחכמה, ספיגה לכל אורך הפד לא צריך הפרדה של בנים ובנות – זה חיתול שמתאים לכולם. זה מה שהרגילו את האנשים לחשוב אבל האמת היא שהאיכות לא באה מהמחיר".

 

איך הצלחתם לשכנע את שופרסל?

 

"יש שם הנהלה חדשה שקשובה למה שקורה עם הצרכנים. הרשת מפנה יותר תשומת לב לרחשי הציבור למה אומרים ומה דורשים והם ראו שאנחנו תופסים נתחי שוק. פמפרס אחרי 20 שנה נמצאים בנתח השוק שלנו. לטיטולים יש יותר נתח שוק מאשר לנו: 25%-28% כי הם זולים, אבל יש להם 20% פחות חיתולים באריזה והם לא פרימיום. מה שחשוב זה המחיר לחיתול. אנשים לא בודקים אותו כי זה כתוב בקטן. חשוב לבדוק אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
בייביסיטר. יתחרו בהאגיס ופמפרס בשופרסל
מומלצים