שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    5 צעדים קטנים שתורמים לירידת לחץ הדם
    תפריט דיאטה מאוזן והקפדה על פעילות גופנית הם צעד חשוב במלחמה נגד יתר לחץ דם, אבל מסתבר שיש עוד כמה טריקים מפתיעים שיביאו את ערכי המדידות שלכם לנורמה

    ב-90% מהמקרים לא ידוע ממה נגרם יתר לחץ דם, וההשערות הן כי מדובר בנטייה גנטית. עם זאת, ידועות סיבות נוספות כמו עודף משקל, צריכה מוגברת של נתרן והיעדר פעילות גופנית.

     

    בכ-10% מהמקרים יתר לחץ הדם נגרם בשל סיבות רפואיות כמו מחלות כליה, לב והפרעות הורמונליות. מה אפשר לעשות בנדון?

     

     

    איך מטפלים ביתר לחץ דם?

     

    פעילות גופנית סדירה והקפדה על תזונה נאותה הם צעד ראשון מצוין בדרך להפחתת לחץ הדם, אבל לד"ר מייקל רויזן, מומחה ברפואה מונעת מקליבלנד, ארצות הברית, יש עוד כמה הצעות שיכולות לקדם שינוי משמעותי בערכי הבדיקות שלכם:

     

    1. להנמיך את הווליום

    מחקרים הוכיחו קשר בין רמת רעש גבוהה במפעל, למשל, לעלייה בלחץ הדם של העובדים במקום. אם אתם יכולים, השתמשו באוזניות כדי לסנן רעשים במקום העבודה כדי להקטין את לחץ הדם הסיסטולי בחמש נקודות.

     

    אם אתם משתמשים קבוע בסמארטפון או בטאבלט, הקפידו שלא לעבור 2/3 מעוצמת הקול המקסימלית של המכשיר.

     

    2. לסלוח ולשכוח

    לחץ הדם יורד כשאנו חשים אמפתיה וסובלנות לאחרים.

     

    3. לקבל עיסוי

    מחקרים הוכיחו כי מסאז' מצליח להקטין משמעותית את לחץ הדם, ו"להצעיר" את הגיל האמיתי (זה הנמדד על פי מצבכם הבריאותי) בשלוש שנים.

     

    4. להיות אופטימיים

    אנשים שנהנים מהחיים ומצליחים להסתכל על חצי הכוס המלא - נהנים גם מלחץ דם נמוך יותר.

     

    5. לישון היטב

    אנשים שישנים רק ארבע-חמש שעות בלילה מועדים פי שניים לסבול מלחץ דם גבוה מאשר אנשים הישנים שבע-שמונה שעות בלילה.



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    מסאז' מצליח להקטין משמעותית את לחץ הדם
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים