שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    35 נהגי קטר חוששים לנהוג וחלו לפתע. צפויים שיבושים

    מחלה פתאומית שוב השביתה עשרות נהגי קטר שטוענים: אנחנו מפחדים לנהוג שעות רבות כל-כך. ההנהלה: עובדים חולים נפשו באילת. בשני הצדדים חוששים משיבושים בתנועת הרכבות

    מחאת עובדי רכבת ישראל חוזרת, ומחלה מסתורית שוב משביתה נהגי קטר רבים. כ-35 נהגי קטר הודיעו אמש (יום ג') באופן פתאומי כי הם חלו. הנהלת הרכבת שיגרה בעקבות זאת באופן מיידי מכתבי התרעה לכל העובדים. כמה מאותם נהגי קטר "חולים" דווקא נצפו מבלים במשחק כדורגל. גורמים בוועד העובדים ל-ynet: לא מדובר בהשבתה מאורגנת, הנהגים מפחדים לנהוג. ומה יקרה בבוקר יום רביעי? כנראה שוב שיבושים בתנועת הרכבות.

     

    היכונו לשיבושים ברכבת (צילום: חיליק סימני) (צילום: חיליק סימני)
    היכונו לשיבושים ברכבת(צילום: חיליק סימני)

     

    מחלה מסתורית

    בעבר הודיעו נהגי קטר על מחלה פתאומית, צעד שהתפרש כמחאה על הפעלת מערכת מחשוב חדשה, האמורה לקבוע את סידור העבודה החדש - בניגוד לחלוקת העבודה הקודמת שנעשתה באופן אישי, ולטענת ההנהלה באופן שאינו הוגן. הנהלת הרכבת שלחה צוותים רפואיים לביתם כדי לבדוק עד כמה המחלה רצינית. לפי ההנהלה, ההסכם עם הוועד מאפשר להנהלה לבדוק אם עובדי רכבת אכן חולים או מתחלים. בפעם הקודמת הבהירו בהנהלה: "אם נגלה שמדובר בדיווח שקר, יענשו הנהגים בהתאם".

     

    לידי ynet הגיע מכתב ששלחה ההנהלה שנשלח לכלל העובדים: "בימים האחרונים אנו עדים למספר רב מהרגיל של עובדים שנעדרים ממקום העבודה בשל מחלה - 30 חולים רק בקרב נהגי הנוסעים. היום זומנו שלושה עובדים לוועדת בירור שנייה, על כך שהצהירו כי ייעדרו ממקום עבודתם בשל מחלה, בעוד שבפועל נצפו נופשים באילת או מבלים במשחק כדורגל. צעדים משמעתיים יינקטו נגד עובדים אלו בהתאם". 

     

    עוד נאמר במכתב כי "מידת החומרה של המעשים הללו אף מתעצמת לאור העובדה כי דווקא בימים אלו עושה הנהלת הרכבת כל שביכולתה על מנת לאפשר לעובדים רבים ככל הניתן לצאת לחופשה לפי בקשתם, לעיתים אף במחיר של ביטול ימי הדרכה והתאמת סידורי העבודה".

     

    אנחנו מפחדים

    את המכתב מסיים ירון הדרי, מנהל חטיבת משאבי אנוש ולוגיסטיקה, בהבהרה: "ברור לכל כי התנהגות זו עלולה לגרום לשיבושים בתנועת הרכבות ולפגיעה במאמצי החברה להוסיף ולשפר את השירות הניתן לציבור הנוסעים, כמו גם בפגיעה ביכולת החברה לאפשר לעובדים לצאת לחופשות. למותר לציין כי אנו מוקיעים התנהגות זו ומצפים כי מעשים מסוג זה לא יהיו כלל חלק מנורמות ההתנהגות המקובלות בקרב כלל עובדי החברה ומנהליה".

     

    בהתייחס לדברי הנהלת הרכבת, אמרו ל-ynet גורמים בוועד העובדים כי נהגי הקטר חוששים לנהוג. "לא מדובר בהשבתה מאורגנת. אנחנו עדים לקריסת מערך הנהגים ברכבת כתוצאה מעומס עבודה. במקום לשלוח חקירות ומעקבים נגד נהגים, כדאי שהנהלת הרכבת תעשה חשבון נפש עם עצמה, כיצד היא מאפשרת לנהג שמסיע אלפי נוסעים, לנהוג לפעמים תשע או אף 12 שעות ללא מנוחה. זו רשלנות של ממש וזלזול בחיי הנוסעים".

     

    מדוע בעצם מוחים הנהגים?

    בהנהלת הרכבת הסבירו בעבר ל-ynet כי צעדי המחאה של נהגי הקטר החלו לאחר שנודע להם כי יאלצו מעתה לעבוד יותר שעות. "משמרת נהגי קטר נמשכת כשמונה וחצי שעות, מהם אמורים הנהגים לעבוד שבע שעות בלבד. אלא שדו"ח הוכיח כי מעשית הם עובדים בממוצע כשלוש שעות וחצי ולא יותר. המערכת הממוחשבת אמורה לעשות סדר בבלגן, ובעיקר בתשלומים מיותרים לעובדים.

     

    "עד היום הם עבדו שבע שעות ונהגו 3.8 שעות בממוצע, אבל קיבלו שכר על 8.5 שעות. בנוסף קיבלו נהגים השלמה של 11 שעות בשבוע - עלות שכר של כ-90 אלף שקלים בכל שנה לנהג. הנהגים התרגלו לקבל שכר על הרבה פחות עבודה, וזה לא מוצא חן בעיניהם", אומר גורם בהנהלה.

     

    לדברי ההנהלה, "הנהגים התרגלו עם שנים לעבוד מעט מאד, ולקבל תשלום על חוסר מעש. למעשה, בכל שבוע קיבלו נהגי הקטר תשלום עבור כיום וחצי של עבודה שכלל לא ביצעו. אם מכפילים את זה במספר השבועות, מקבלים כמעט חודשיים של עבודה בשנה בה משולם כסף ללא צורך".

     

    אלא שבוועד דוחים טענות אלה ואומרים ל-ynet כי ההנהלה מכפישה את שם הנהגים, ומטילה בהם רפש במקום לדאוג לבטיחות הנוסעים. "ההנהלה זורה חול בעיני הציבור ומסיתה אותו כנגד הנהגים, כדי להסתיר את מחדליה שלה העלולים לעלות בחיי אדם".


    פורסם לראשונה 06/08/2013 21:33

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אמיר לוי
    הרכבת תיתקע בתחנה?
    צילום: אמיר לוי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים