שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צורכים מספיק מגנזיום? סביר להניח שלא
    אם בעבר הלא רחוק קיבלנו כמות מספקת של מגנזיום מהמים והמזון שאנו צורכים, היום הסיפור שונה. המים המותפלים והמזון המתועש רחוקים מלספק לנו את כמות המגנזיום שתספיק לנו למניעת מחלות לב וכלי דם, כאבי שרירים ומיגרנות. כל הסיבות להוסיף מגנזיום לתזונה שלכם

    בעולם מושלם לא היינו צריכים להיות מודאגים מחסרונו של מינרל המגנזיום. כי הוא נמצא במזון שאנו אוכלים וקיים באופן טבעי במי השתייה שאנחנו צורכים. אלא שעולמות מושלמים קיימים, כנראה, רק באגדות, וכדי לספק לגוף את מכסת המגנזיום הדרושה לו, צריך מעט יותר מאשר לשתות ולאכול.

      

    את אפליקציית הבריאות לסמארטפון כבר הורדת? הורידו לאייפון או לאנדרואיד

     

    רק בשנה האחרונה התבשרנו על פיילוט במסגרתו יוסף מגנזיום למי השתייה המותפלים. בשל המחסור ההולך ומחריף במים, ישראל הפכה לשיאנית בהתפלת מי-ים, ועל פי ההערכות בעוד מספר שנים כ-70% ממי הברז יהיו מותפלים. הליך ההתפלה אמנם מציל אותנו מהמחסור במים, אולם הוא מוציא רכיב חיוני ממי השתייה -מגנזיום.

      

    עוד כתבות על יתרונות המגנזיום

    מונע סוכרת, עוזר למיגרנה: למה מגנזיום חשוב

    סערה בכוס מים: האם יוסיפו מגנזיום למים מותפלים?

    משרד הבריאות דורש: להוסיף מגנזיום למי הברז

     

    באופן טבעי, המגנזיום לא קיים רק במים, אלא גם במזון אותו אנו אוכלים. אלא שגם כאן התיעוש המודרני גרם לכך שהמינרל החשוב כבר לא נמצא בכמויות לו אנו זקוקים. הידלדלות האדמה וריבוי המזון המתועש עתיר הסוכרים הפשוטים גורמים לדילול וחוסר מגנזיום בקרב רבים מאיתנו, וזה עלול ליצור בעיות בריאותיות.

     

    כמות המגנזיום בגוף מגיעה באופן תקין ל25-20- גרם: כמחצית ממנה מצויה בעצמות, אחוז אחד בדם והשאר בתאי הגוף. על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי, הכמות היומית המומלצת של מגנזיום נעה בין 400 ל700- מ"ג ביום. אולם הפער בין הרצוי למצוי גדול: מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מעידים על ירידה בצריכת המגנזיום בעולם המערבי.

     

    בתחילת המאה הייתה תכולת המגנזיום בתפריט היומי 410 מ"ג, לעומת 300-200 מ"ג כיום. כאן בישראל, דו"ח של גוף המחקר של הכנסת מצא כי רוב הישראלים

    סובלים מחסר במינרל החשוב, מה שגרם להחלטת הממשלה על פיילוט החדרת המגנזיום למי השתייה שלנו.

      

    למגנזיום יש תפקידים במניעת התפתחות של יתר לחץ דם ושל טרשת עורקים ואף בהפחתת התמותה ממחלות לב וכלי דם. גם גופים מובילים בתחום הבריאות, כגון ארגון הבריאות העולמי, קובעים כי אספקה יומית של מגנזיום - בכמויות גדולות מאלה שנמצאות בדרך כלל במזוננו - חיונית לבריאות. על פי חוות דעת של משרד הבריאות, עשויה הוספת המגנזיום למים למנוע מאות מקרי מוות בשנה כתוצאה ממחסור במינרל החיוני.

     

    מה קורה לגוף במצב של חסר במגנזיום?

    עוויתות שרירים, הפרעות קצב לב, עצירות, עייפות וחוסר איזון של רמות הסוכר בדם, מה שהופך את המגנזיום לחשוב במיוחד עבור כל מי שסובל מרמות סוכר גבוהות בדם. נטילה קבועה של מגנזיום עשויה בהחלט להוריד את רמות הסוכר בדם ולהימנע מהגעה להיפוגליקמיה. חוסרים במינרל יכולים גם להוביל לטרשת כלי הדם, אבנים בכליה, כאבי וסת אצל נשים ועוד.

      

    פרופ' מיכאל שכטר חוקר את השפעות המגנזיום על הבריאות למעלה מעשור. על האפשרות להשתמש במגנזיום לשיפור הבריאות הוא שמע לראשונה לפני כ-20 שנה, לאחר שרופאים עמיתים ממזרח אירופה סיפרו לו שהם נותנים מגנזיום לספורטאים כדי לשפר את ביצועיהם. "חשבתי שאם זה עובד עליהם, אין סיבה שזה לא יעבוד גם עלינו," הוא מסביר.

      

    "המחקרים המסודרים שלי על מגנזיום החלו אחרי שנתנו מגנזיום דרך הווריד לחולים עם התקפי לב, וראינו שהם מתים פחות במהלך האשפוז ביחידה לטיפול נמרץ לב", מתאר פרופ' שכטר. "בשנים הבאות ערכנו מחקר שנערך בארצות הברית, אירופה וישראל, שבו נתנו לחולי לב מגנזיום לעומת פלסבו, ועקבנו אחריהם במשך חצי שנה. המעקב הזה הראה שחולים שקיבלו מגנזיום נהנו מיכולת טובה יותר לבצע מבחני מאמץ, וגם תפקוד הלב שלהם השתפר."

      

    "למגנזיום חשיבות רבה בתפקוד גוף האדם", מוסיף פרופ' שכטר, "חשוב להבין שהמגנזיום מהווה קו–פקטור בתהליכים רבים הדורשים אנרגיה, ובעת חוסר במגנזיום מתרחשת דעיכה של תהליכים אנרגטיים בגוף. חסרונו עלול להביא להפרעות בריאותיות שונות, להגביר את שכיחותן של מחלות לב, ובמצבים קיצוניים אף לגרום למוות.

     

    הירידה המתמשכת בתכולת המינרלים שבתפריט התזונה המודרני מביאה לצריכת מגנזיום הנמוכה מהרמה המומלצת. מצבים אלה בולטים בעיקר באוכלוסיות הקשישים, בחולים באי ספיקת לב, בחולים הנוטלים תרופות משתנות, חולי סוכרת, בחולים במחלות לב ודרכי הנשימה, בנשים עם רעלת הריון או טרום רעלת הריון, בחולים שעברו השתלת איברים ובעיקר השתלת לב, בחולים המקבלים כימותרפיה, בספורטאים המאבדים את המגנזיום בזיעה, בחולים הלוקים בתסמונת עייפות כרונית ובחולים עם תסמונת חילוף החומרים.

      

    "ניתן לתקן חוסר במגנזיום אם ערים לאפשרות זו, ובקלות יחסית. קשה לתקן חוסר ביון המגנזיום על הגברתו במזון, ולכן מומלץ על תכשירי מגנזיום שמעלים את רמת המגנזיום בגוף ביעילות ובבטיחות יחסית, תוך זמן לא רב. "בדיקות הדם אינן יעילות לאיתור חולים עם מחסור במגנזיום, ועל כן במצבים הללו יש לחשוד בקיום התופעה, עד אשר הוכח ההיפך".

     

    מה עושים כדי להעלות את רמת המגנזיום בגוף?

    תחילה, חשוב לאכול נכון. מזונות בהם רמה גבוהה של מגנזיום הם - ירקות כהים, אגוזים, גרעינים, קטניות, מוצרי סויה, בעיקר קמח סויה וטופו, שקדים, אגוזי פקאן, ערמונים, אגוזי קשיו ואגוזי ברזיל, דגנים מלאים, סובין, נבט חיטה, דוחן, אורז חום, אבוקדו או מישמש מיובש. יש לקחת בחשבון שספיגת המגנזיום בגוף קשה ולכן מומלץ להיעזר בתוספי תזונה.

     

    חשוב לציין שמגנזיום וסידן מתחרים ביניהם על הספיגה ולכן מומלץ ליטול מגנזיום בנפרד מסידן. מומלץ ליטול תוסף מגנזיום על פי המינונים הבאים: גברים-350 מ"ג, נשים-300 מ"ג, נשים בהריון או מיניקות-450 מ"ג.

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: index open
    עייפות יכולה להיגרם בגלל מחסור במגנזיום
    צילום: index open
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים