שתף קטע נבחר

פעילים נצבעו בשחור: להדק הפיקוח על קידוחי הנפט

פעילי עמותת "צלול" הגיעו בסוף השבוע לחופי תל-אביב וצבעו עצמם בשחור כמחאה על מה שהם מכנים "הפקרות הים לקידוחים". בין השאר, הם החתימו מאות על עצומה הקוראת לממשלה להדק את הפיקוח על הקידוחים

המאבק הירוק בקידוחי הנפט נצבע בשחור: פעילי עמותת "צלול" התייצבו אתמול (שבת) בחופי תל אביב כשהם לבושים וצבועים בשחור מכף רגל ועד ראש על מנת להדגים למתרחצים את הנזק שעלול להיגרם במקרה של דליפת נפט ממתקני הקידוח שמול החופים.

 

עוד כתבות בערוץ כלכלה ירוקה וקיימות :

12 חברות התעלמו מחוק האריזות - וחטפו קנס

תנו גז: המאבק הבא של הירוקים

הכנרת מאבדת גובה: ירדה 34 סנטימטר ביולי

על רטוב: מתקן ההתפלה בשורק הלך לספק מים

רק חצי מהפסולת של התעשייה עבר למיחזור

 

 (צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול) (צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול)
(צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול)

 (צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול) (צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול)
(צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול)

 (צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול) (צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול)
(צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול)

 

פעילי העמותה תופפו על חביות נפט ריקות, הטביעו את אצבעותיהם השחורות

על מתרחצים והחתימו מאות על עצומה הקוראת לממשלה להדק את הפיקוח על הקידוחים בים. "אין פיקוח ראוי, אין ציוד חירום וכוח אדם, אין הפרדת רשויות ואין ביטוח", מתלוננים בעמותה וטוענים כי הממשלה הפקירה את הים לקידוחים.

 

בין היתר אומרים בעמותה כי חוק הנפט, שנחקק ב-1952, אינו כולל אף סעיף המורה לקודחים לשמור על הים - ויש לתקן אותו. כמו כן, דורשים ב"צלול" כי המדינה תרכוש באופן דחוף ציוד חירום מודרני ותכשיר כוח אדם להתמודדות עם מצבי חירום; תעביר את סמכויות השמירה על הים ממשרד האנרגיה והמים למשרד להגנת הסביבה; תחיל את כל חוקי התכנון, הרישוי, הפיקוח, הגנת הסביבה ושקיפות הדיווח על מתקני הקידוח והאסדות; ותעמיד ערבויות נאותות וביטוח מספק למקרה של דליפה או זיהום.

 

ממשרד האנרגיה והמים נמסר בתגובה: "הסמכות והאחריות לשמירה על הסביבה הימית ובכלל זה אחריות הטיפול על זהום הים משמן, נמצאת גם היום בידי המשרד להגנת הסביבה. לפיכך לא ברורה הטענה בעניין זה.  

 

"הפעילות המתבצעת על ידי משרד האנרגיה והמים נוגעת להיבטים ההנדסיים של מניעת תקלות ותאונות העלולים לגרום לזיהום הים מנפט. המשרד בודק, בוחן ומבצע ביקורות שוטפות על התהליכים ההנדסיים המתבצעים במהלך הקידוחים כדי לוודא שתהליך הקדיחה מתבצע בהתאם לתוכניות, באופן הבטוח ביותר כנדרש וכמקובל במדינות המפותחות.

 

"בנוסף, דורש המשרד מהחברות הכנת תוכנית חירום מפעלית בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה, אשר מוגשת, נבדקת ומאושרת על ידם. תוכנית שכזו מהווה תנאי לקבלת אישור קדיחה. כמו כן דורש המשרד מחברות הקדיחה לרכוש ביטוח לכיסוי נזקים כמקובל בעולם בסכום הגבוה פי עד חמש מעלות הקדיחה. בנוסף נדרשות החברות לחתימה על חברות בארגון אשר נותן סיוע באירועי אסון דומים. מדינת ישראל חתומה מול מדינות אחרות על הסכמים דומים (למידע מפורט יש לפנות למשרד להגנת הסביבה).

 

"משרד האנרגיה והמים פועל כדי ליצור איזון ראוי בין הצורך בפיתוח מקורות האנרגיה של מדינת ישראל וקידום עצמאותה האנרגטית לבין פיקוח רגולאטורי ראוי על קידוחי הנפט והגז, לרבות בהיבט הסביבתי. תוך שיתוף פעולה הדוק ומלא עם המשרד להגנת הסביבה.

 

"טענות העמותה לגבי הקידוחים מתעלמות מכך שהסכנה העיקרית לזיהום הים מנפט נובעת מסיבות אחרות, ובהן, בין היתר, חשש מתאונות ימיות של הובלת נפט במכליות במימי הים התיכון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול
מפגן המחאה בחוף תל אביב
צילום: גלעד בר שלו, באדיבות עמותת צלול
מומלצים