שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    הירוק שיעזור לכם להצליח בדיאטה: עלי מנגולד

    עלי המנגולד, החלק הפחות מוכר של הסלק האדום האהוב, משרתים את גופנו נאמנה בזכות שפע סידן, חומצה פולית, אשלגן וויטמין A. אפשר לצרוך אותו בשייק, בסלט ואפילו כחבישה ירוקה - הכל כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים

    לא כולם יודעים זאת, אבל הסלק האדום המוכר לנו הוא למעשה השורש של עלי המנגולד. השורש האדום חשוב אף הוא למאכל, אבל לעלי הסלק מגיע מקום של כבוד בתפריט שלנו, כיוון שהם טומנים בחובם איכויות בריאותיות החשובות לגופנו.

     

    המנגולד עשיר בוויטמינים וברכיבי תזונה אחרים התורמים לחיזוק הגוף. שפע הסידן שבו משרת היטב את מסת העצם בגופנו, מחזק את השיניים ומסייע במניעת אוסטיאופורוזיס ומחלות ניווניות אחרות של מערכת השלד. בנוסף, המנגולד מכיל כמות נדיבה של חומצה פולית החיונית לתחזוקת מערכת העצבים, ואשלגן הפועל בין השאר למניעת איבוד נוזלים בגוף.

     

     

    אילו עוד ירקות חשוב לאכול?

     

    בעלי המנגולד ניתן גם למצוא חלק מהוויטמינים החשובים ביותר לשמירה על בריאותנו באופן כללי, ובהם ויטמין A המחזק את מערכת החיסון, משפר את מראה העור, מונע מחלות עיניים דוגמת קטרקט, עיוורון לילה וזיהומים ותומך ברקמות הריריות.

     

    בנוסף, המנגולד נחשב לאחד מהמזונות מלחלחי המעי, ולכן מעולה לטיפול במחלות מעי באופן כללי. העלים אף מסייעים לפנות את עודפי השומן בגוף ולהוריד את רמת הכולסטרול המזיק הודות לתכולת הסיבים התזונתיים המסיסים הגבוהה שבהם. ואם לא החמאנו מספיק לירק המשונה הזה, הרי שהוא גם תורם לברק השיער וללחות בעור ומסייע בריפוי פצעים והגלדתם.

     


    מנגולד - ערכים תזונתיים ל-100 גרם

    מנגולד - ערכים תזונתיים ל-100 גרם
    קלוריות 30
    פחמימות 5.5 גרם
    סיבים תזונתיים 4 גרם
    סידן 145 מ"ג
    מגנזיום 43 מ"ג
    אשלגן 169 מ"ג
    ויטמין C 35.5 מ"ג
    ברזל 3 מ"ג
    זרחן 30 מ"ג
    ויטמין A 338 יחב"ל
    בטא קרוטן 4,020 מק"ג
    חומצה פולית 140 מק"ג

       

    איך לאכול עוד מנגולד?

    האפשרויות לשילוב עלי המנגולד בתפריט היומי רבות ומגוונות:

     

    • עליים טריים או חלוטים בסלט עם מיץ לימון. מנה מצוינת לחיזוק המוח ולהרגעת מערכת העצבים.

     

    • שייק ירוק. טחנו בבלנדר עלים בכמות הרצויה עם עלים ירוקים אחרים כגון סלרי, תרד, פטרוזיליה, בזיליקום וקייל. המתיקו בפירות על פי הטעם, ועדיף אגסים, תפוחים, פירות יער או תמרי.

     

    • מיץ ירוק. הכינו מיץ מעלי מנגולד וגרגר הנחלים ביחס של 1:1. זהו משקה מרפא המומלץ בזמן צום נוזלים או במקרה של אבנים בכיס המרה. לסובלים מעצירות מומלץ לשתות חצי כוס מיץ עם כף שמן זית.

     

    • חליטה. חליטת עלי מנגולד מצוינת לטיפול בדלקות בדרכי השתן והכליות, מחלות עור, עצירות וטחורים.

     

    נסו גם תחבושת ירוקה

    אם למרות כל התשבחות עדיין לא השתכנעתם שכדאי לאכול מנגולד, השתמשו בעלים הרחבים והארוכים לביצוע חבישות מבריאות. החבישות יעילות לריכוך בצקות בחזה, טחורים או כיבים בעור.

     

    ניתן להניח את החלק הירוק והרך של העלה על המקום החולה, ולהחליף את החבישות מספר פעמים ביום. באופן דומה ניתן לשפר את מצב המפרקים במחלות ראומטיות באמצעות חבישה של עלי מנגולד ועלי סלרי לחלופין כמה פעמים ביום.

     

    הכותבת היא דיאטנית קלינית ומרצה בכירה לנטורופתיה בביה"ס לרפואה משלימה במכללת סמינר הקיבוצים, מטפלת בנטורופתיה, תזונה סינית, שיאצו ומודעות גוף נפש, ומנחה סדנאות וקורסים בתחום




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    טוב לעור ולעצמות. מנגולד
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים