שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לא לאכול מהסיר! 10 עצות הרזיה ללא דיאטה

    לא לאכול את שאריות הארוחה של הילדים, לאכול בישיבה, להרחיק את הסמארטפון מהשולחן ולא לאכול מהסיר - אם נדע לתת כבוד למזון שמולנו ולעצמנו, נוכל לרזות בקלות באמצעות כמה שינויים פשוטים. איך מתחילים? כתבה שנייה בסדרה שעוזרת להגיע למשקל הרצוי בלי לסבול בדרך

    הרגלי האכילה שסיגלנו לעצמנו לאורך השנים עלולים להוות מכשול גדול בדרך להשגת המשקל הרצוי. הצורה שבה אנו בוחרים לאכול, ההתנהגות שלנו בסביבת אוכל והכבוד שאנו מעניקים למזון ולעצמנו עשויים להשפיע על צריכת הקלוריות היומית בדיוק כמו אוכל משמין.

     

     

    הכתבה הקודמת בסדרה:

     

    כמה שינויים קטנים בהרגלי האכילה יכולים לחולל שינוי משמעותי במשקל שלכם. נסו את עשרת הצעדים הבאים שיאפשרו לכם לאכול חכם יותר ולהיפטר משומן עודף:

      

    1. לא לאכול בעמידה

    כשאוכלים בעמידה או בהליכה לא מרגישים שבעים באותו אופן כמו באכילה בישיבה. גם אם אתם ממהרים או בדיוק חזרתם הביתה ואתם רוצים להיות עם הילדים, הקפידו לשבת לארוחה.

     

    2. להתמקד רק באוכל

    כשאנו מסתכלים על משהו אחר בזמן האכילה, אנו עלולים להתעלם מנקודת השובע שלנו ולאכול יותר מהדרוש. אל תצפו בטלוויזיה בזמן הארוחה, וותרו גם על שיחות טלפון, שליחת מסרונים, גלישה באינטרנט או קריאת עיתון. התמקדו באוכל! תנו לו את הכבוד המגיע לו, וכך תוכלו לאכול פחות ולהישאר שבעים לאורך זמן.

     

    3. להתרחק פיזית מפיתויים

    כשאתם שבעים, קומו מהשולחן או פנו את הכלים לכיור, כדי לא להמשיך לשבת לצד הפיתויים שהוגשו. אם תמשיכו לשבת ולהסתכל עליהם, בסופו של דבר תמשיכו לאכול למרות תחושת השובע שכבר הושגה.

     

    4. לא לבזבז קלוריות על אוכל שגרתי

    באירועים או בארוחות משפחתיות עמוסות התמקדו במנות המיוחדות, וותרו על אוכל שגרתי שתוכלו לאכול גם מחר. למשל, במקום אורז או פסטה - אם אינם מיוחדים באמת - תיהנו ממנת בשר טובה, מתבשיל מיוחד או מאוכל מסורתי המוגש רק באותו חג או אירוע. אחרת, חבל על הקלוריות.

     

    מספר הקלוריות של המנות האלה אמנם עשוי להיות גבוה מהרגיל, אבל אם לא תעמיסו סתם "אוכל שגרתי" תוכלו לצאת בסך הכל עם נזק קלורי נמוך יותר.

     

    ותרו על אוכל שגרתי שתוכלו לאכול גם מחר (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    ותרו על אוכל שגרתי שתוכלו לאכול גם מחר(צילום: shutterstock)

     

    5. לא לבזבז קלוריות על אוכל לא טעים

    אם התחלתם לאכול עוגה, ממתק או כריך והוא לא באמת טעים, הפסיקו לאכול. אל תבזבזו קלוריות אם האוכל שבחרתם לאכול לא באמת שווה את זה.

     

    לא אוכלים רק בגלל "כוח ההתמדה". אם האוכל לא שווה את הקלוריות ולא מספיק טעים, הפסיקו אחרי ביס אחד.

     

    6. ליהנות מהאיכות ולא מהכמות

    למדו לאכול מעט מאוכל טעים. לא חייבים לקחת תוספת שנייה ושלישית כדי ליהנות. נסו להתענג על כמות קטנה אבל באיכות גבוהה, גם אם מדובר בשוקולד או בעוגה. היכולת ליהנות מכמות קטנה של אוכל יכולה להבטיח לכם חיים רזים בלי לוותר על מזונות שאוהבים, כך ששווה לנסות.

     

    7. לא לנשנש מהסירים

    רוצים לאכול? הוציאו מנה לצלחת ושבו לאכול. הפסיקו לעבור ולחטוף אוכל מהסירים או מהמקרר. אתם לא מרגישים שאכלתם, אבל הקלוריות בהחלט מצטברות.

     

    8. לא לאכול שאריות מהארוחה של הילדים

    אם הילד לא סיים את המנה, זרקו אותה לפח ואל תתחילו לאכול בעצמכם את השאריות. הפסיקו לנשנש מהצלחות של הילדים, כיוון שמספר הקלוריות שאתם מוסיפים לעצמכם עלול להוות ארוחה נוספת בסדר היום, גם אם מדובר "רק בשאריות".

     

    9. לא לאכול מתוך רגשות שליליים

    אכילה מתוך כעס גורמת לכם להשמין בגלל טיפשותם של אחרים. לא חבל? אל תענישו את עצמכם עם אוכל כשאתם מתוסכלים - הדבר רק יחריף את מצבכם וירע את הרגשתכם.

     

    10. לא לאכול מתוך עייפות

    במצבי עייפות המוח מחפש אנרגיה זמינה וגורם לכם להשתוקק למאכלים מתוקים. אם אתם עייפים - לכו לישון והפסיקו לחפש מה אפשר לאכול. אם אתם חייבים להישאר ערים, הכינו לעצמכם כריך טעים ומזין שיסייע לכם לעצור את הנשנושים. 

     

    הכותבת היא דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc, מנהלת תחום התזונה מרכז רפואי "מדיקס" בתל אביב




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    למדו לאכול מעט מאוכל טעים, גם אם מדובר בשוקולד
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים