שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לשלב אימון גופני בחיים: 4 שלבים פשוטים

    רבים כבר הכניסו את הפעילות הגופנית לתוך הלו"ז היומיומי, אך רבים יותר רוצים לעשות את זה ומתקשים. השלבים שיעזרו להכניס את האימון האישי לחיי היום יום ולהוסיף לחיים בטחון עצמי, וכמובן בריאות

    בשנים האחרונות אנחנו רואים כיצד פעילות ספורטיבית כזו או אחרת נמצאת בכל מקום. חדרי כושר, קבוצות ריצה, מאמנים אישיים ובכל סוף שבוע מתקיימים בארץ מספר אירועי ספורט.

     

    לכתבות נוספות בנושאי אורח חיים בריא - היכנסו למדור באלאנס

     

    חלקנו כבר בתוך זה אך רבים עדיין מנסים להכניס את הספורט לאורח החיים שלהם ומתקשים. אימון ספורטיבי לצד אימון אישי יהוו מסגרת נפלאה שתסייע לכם לשקם תחושות של כוח, של ערך ובטחון עצמי, של שלמות, של חוזק ושל תקשורת טובה.

     

    את אפליקציית הבריאות לסמארטפון כבר הורדת? הורידו לאייפון או לאנדרואיד

     

    במסגרת האימון אתם בונים מערכת חדשה של מחשבות על העולם, מתוך הבנה כי השקפת עולם בריאה תכוון אתכם למעשים שיכולים לקדם אתכם – תמיד ובכל תחום.

     

    הכללים לדיאטה מוצלחת

    לרזות בלי דיאטה: 10 שינויים קטנים נגד המשקל

    צפו: איך לנשנש בריא - בלי להרוס את הדיאטה

    לרדת במשקל בלי לרעוב: 7 עצות יעילות

     

    יתרונות הפעילות הספורטיבית

    יש חשיבות רבה בשילוב של אימון ספורטיבי לצד פיתוח מודעות עצמית. מי מכם שכבר מצוי בתחום, יודע שעל הקושי הפיסי המצוי בפעילות ספורט יעזור להתגבר כח רצון וחוסן נפשי עז.

     

    היתרונות של פעילות גופנית סדירה הם רבים, מתמיכה בירידה במשקל דרך שיפור בריאות הלב ומרכיב הדם ועד להעצמה אישית והעלאת מצב הרוח. למי שאין עבר בפעילות גופנית אין ספק שההתחלה היא לא קלה, ואנחנו מוצאים את עצמנו מאוד רוצים להתחיל אבל לא יודעים איך, מתי ומה בדיוק לעשות.

     

    רבים גם נושאים עמם את זיכרון בית הספר או הצבא ויש לנו נטייה לזכור דווקא את הדברים הפחות טובים. הקושי להתחיל מאפס, שברי מאמץ ואת צעקות המד"סית או המורה לספורט.

     

    אבל אל דאגה, ניתן להפוך בקלות את הפעילות הגופנית לזיכרון חדש, כייפי ומהנה.

     

    לאימון 4 שלבים מרכזיים:

     

    השלב הראשון

    הוא מציאת הסיבה מדוע, באמצע החיים נרצה להתאמן. ברגע שיש סיבה מספיק טובה, נשפר את הסיכוי להתמיד בפעולה לאורך זמן.

     

    השלב השני

    הוא הגדרת דרכי הפעולה להשגת המטרות שהצבנו בפנינו.

     

    השלב השלישי

    הוא יישום התוכנית והתמודדות עם קשיים העולים בדרך החדשה תוך תמיכה ועידוד מהמאמן המלווה.

     

    השלב הרביעי

    הוא מתן מקום לחגיגת ההצלחות בהתאם ליעדים שקבענו לעצמינו.

     

    לא מספיק להירשם לחדר כושר, כולנו מכירים הסיטואציה של רישום לחדר כושר, התמדה בשבועות הראשונים וזהו, המנוי נשכח ותחושת ההחמצה והכישלון נשארו. ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע- מאמן.

     

    בין אם זה בקבוצה ובין אם זה מאמן אישי. המחוייבות הנוצרת בין המתאמן למאמן מסייעת להתמיד בתהליך ולהתגבר על הקשיים שבדרך. השיקולים לקבוצה או מאמן אישי קשורים לרוב לתקציב, האופי שלכם ולו"ז.

     

    קבוצת אימון יכולה להיות ריצה, רכיבה על אופנים, קבוצת שחייה, אימוני כושר בחד"כ או בפארקים, כמעט בכל עיר ובכל פארק ניתן למצוא מספר קבוצות שמתאמנות, לכל אחת שעות פעילות ומחירים שונים כך שכל אחד יכול למצוא את הקבוצה שמתאימה לו.

     

    המלצה: לכו תתנסו בכמה קבוצות, תמצאו את הקבוצה שיהיה לכם הכי נוח וכיף להתאמן איתה. באימון קבוצתי אנחנו מקבלים גם ליווי מקצועי של מאמן וגם פעילות חברתית.

     

    אימון עם מאמן אישי מביא איתו יתרונות נוספים. המאמן מגיע אלינו, בשעות ובימים שנוחים לנו ובכך ביטלנו את תירוץ ה"אין לי זמן".

     

    אל תפחדו לקבוע בשעות שנראות לכם לא מקובלות, 6 בבוקר, או 9 בערב הן שעות מצוינות לאימונים, ברגע שמתחילים את האימון שוכחים מהעייפות של הבוקר או מעומס היום איתו הגענו והתחושה של אחרי אימון היא של סיפוק והצלחה. תעשו לעצמכם טובה ותשכחו מהסלולרי לשעה, תנו לעצמכם את השעה הזאת ללא הפרעות מבחוץ.

     

    איך לעשות את זה ביעילות

    ערכו טבלת מעקב. קחו לוח שנה, רשמו עליו את האימונים המתוכננים והדביקו מדבקת סמיילי לאחר ביצוע. במידה ולא בוצע אימון סמנו X שחור ובולט. מהר מאוד לא תאהבו את מראה ה X ותרצו רק סמיילי.

     

    הציבו מטרות קצרות טווח. בחרו מטרות לטווח של מספר שבועות. גם אם קיימת מטרת על (לרוץ מרתון, לרדת 30 ק"ג וכו'...) חלקו אותה למטרות קטנות וכל הזמן תסתכלו על הצעד הבא. מטרות קרובות נותנות הרבה יותר מוטיבציה ונראות יותר אפשריות מאשר מטרות רחוקות.

     

    שתפו את המשפחה ובן/ת הזוג. בכדי שילוו, יתמכו ויאפשרו לכם את השינוי. הסבירו לבני הבית ששעות האימונים הן קבועות, אלו השעות שלכם עם עצמכם וחשוב שילמדו לכבד אותן.

     

    מאמן צמוד. עשו זאת עם מאמן, כדי שיתן ליווי מקצועי.

     

    זכרו, יש המון ענפי ספורט וכל אחד יכול למצוא את זה שהוא אוהב, והכי חשוב, אל תשכחו להנות מהדרך.

     

    הכותבים: דרור פאול הוא מאמן אישי לחיים ומיכל סיון היא מאמנת כושר ובעלת קבוצות הריצה GoRun

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    כושר גופני. לשלב אותו בחיי היום יום
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים