שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכי מטוקבקות
      מתחם תעש: אושרו עוד 20 אלף יחידות דיור
      משרד הפנים אישר להגדיל את צפיפות הבנייה במתחם תע"ש שבשרון ולבנות 45 אלף דירות במקום 23 אלף שאושרו. זאת, במסגרת דו"ח שבחן התנגדויות שהגישו ארגוני הסביבה. עוד הוחלט לחבר את המתחם ישירות לצירים מרכזיים באזור, כדי למנוע עומס תחבורה בערים רמת השרון, הוד השרון והרצליה

      יותר דירות ייבנו במתחם תעש: ועדת המשנה להתנגדויות במחוז תל-אביב קיבלה אמש (א') את המלצת החוקר המיוחד שמינה משרד הפנים, לבחינת ההתנגדויות שהגישו ארגוני הסביבה לתוכנית להקמת 23 אלף יחידות דיור במתחם תעש. החוקר ממליץ להגדיל את צפיפות הבנייה במתחם, המתפרש על 7,500 דונם בשלוש ערים (רמת השרון, הרצליה והוד השרון) ולהגדיל את מספר יחידות הדיור ל-45 אלף.

       

       

      מדובר בדחייה חלקית של ההתנגדויות שהגישו ארגוני הסביבה, ובראשם עמותת אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע, שביקשו גם הן להגדיל את צפיפות הבנייה. על פי הדו"ח שחיבר החוקר, מתכנן הערים עו"ד זאב עמית, הצפיפות הממוצעת בשטח התוכנית היא נמוכה למדי - שלוש דירות לדונם בלבד, ולכן יש להגדילה.

       

      עם זאת, בדו"ח התנגד החוקר ליוזמה להקים פארק ירוק ענק במקום בניית דירות, בטענה שיווצר לחץ לפיתוח על חשבון שטחים פתוחים אחרים ואיכותיים באזור המרכז. התנגדות נוספת שנדחתה הייתה לבצע סקרי קרקע והשפעות סביבה כוללים ומקיפים - קודם לתכנון. זאת, לאחר שקיבל לדבריו את עמדת המשרד להגנת הסביבה, לפיה "אין לאפשר מצב שבו הזיהום משפיע על התכנון".

       

      התנגדות נוספת שדווקא קיבלה רוח גבית מהחוקר נגעה לסוגיית עומס התחבורה שיווצר על הערים שבהן ייבנו אלפי דירות חדשות. לפיכך הוא המליץ לוועדות התכנון לחבר את המתחם החדש שייבנה בצורה ישירה לצירים המרכזיים באזור (כביש 5, כביש 4 וכביש 531) - ולא להסתמך על מעבר כלי רכב בתוך הערים.

       

      הדמיה באדיבות: מנהל מקרקעי ישראל

       

       

      תגובות: נמשיך להגיש התנגדויות

      בחברה להגנת הטבע אמרו בשיחה עם ynet כי התאכזבו מאישורה העקרוני של התוכנית, וימשיכו להתנגד לה במסגרת התכנון המפורט. "החברה ביקשה לתכנן מחדש את מתחמי המגורים, כך שלצד הבניינים יישאר גם פארק טבעי גדול לתושבים העתידיים של המתחם, ובו יישמרו ריכוזי הצמחים הנדירים שהתגלו בשטח, אולם בקשה זו נדחתה", נמסר.

       

      עוד נמסר כי "הוועדה יכולה הייתה לקבל החלטה שתהיה גם לטובת איכות ורווחת החיים של התושבים, וגם למען ערכי הטבע הייחודיים שבמתחם, אבל לצערנו היא לא עשתה זאת. אם התטכנית כפי שהיא כעת תצא בסופו של דבר לפועל, אנחנו בספק גדול אם היא תאפשר את קיומם של ערכי הטבע שבמקום, ומי שיפסיד הוא גם הטבע וגם התושבים שעתידים לגור שם".

       

      בעמותת אדם טבע ודין, שתמכה בעריכת סקרי סביבה וזיהום קרקע כוללים בשלב המקדמי של תכנון התוכנית, בירכו חלקית על ההחלטה. עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין, אמר כי "אנו מברכים על קבלת עמדתנו לדאוג לציפוף אופטימלי באזור כה מבוקש, דבר שיוביל להגנה על השטחים הפתוחים מחוץ לערים.

       

      "עם זאת, אנו סבורים שכדי לבנות על שטח בסדר גודל כזה, בחינת היקף הזיהום ופריסת הניקוי חייבים להיעשות כאל יחידת שטח אחת. נמשיך להתעקש במסגרת התוכניות המפורטות, כי הבנייה ואיכלוס המתחמים יתבצע רק על קרקע שטוהרה באופן מלא".

       

      עוה"ד צבי שוב ודקלה מוסרי טל, המייצגים מתנגדים מהערים הסובבות את מתחם תע"ש, זעמו על ההחלטה. "הוועדה המחוזית החליטה, למעשה, שלא להחליט - ודחתה את הדיונים המהותיים לשלבים מאוחרים יותר", אמרו, "החלטה זו שגויה ותגרום לדחייה נוספת במימוש הבנייה והפיתוח של האזור. הדרך הקצרה מתבררת דווקא כדרך הארוכה יותר".

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      באדיבות מנהל מקרקעי ישראל
      הדמיית מתחם תע"ש המחודש
      באדיבות מנהל מקרקעי ישראל
      צילום: אהרון שטרול
      קרקעות תעש. בקרוב ייבנו עליהן דירות
      צילום: אהרון שטרול
      מומלצים