שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בעלי איקיוטק שלח מכתב גבייה לאשתו?
    מסע הגבייה של בן אופק לא בוחל גם בקרובי משפחה. אשתו קיבלה מכתב ממשרד עו"ד לפיו היא חייבת לאיקיוטק כאלפיים ש'. כ-20 משרדי עו"ד גובים עבור אופק, שטוען ש-100 אלף איש "חייבים" לו כסף על שירותי תוכן בסלולר ובאינטרנט. ב-17 בדצמבר ועדת הכלכלה תדון בחוקיות הגבייה. אופק טוען שאינו מכיר את המכתב אך מודה: "גם לאחיה יש חוב. אוותר להם"

    אין גבול למסע הגבייה רחב ההיקף של בן אופק, הבעלים של איקיוטק ? אחרי הדרישה האבסורדית לתשלום מאהוד אולמרט, בטענה שנרשם לאודשנים בזמן שהיה ראש הממשלה, אופק טוען שבין "החייבים" הרבים אליהם שלח מכתבי גבייה (100 אלף "חייבים" לטענתו) - נמצאת גם אשתו. לידי ynet הגיע מכתב שהאישה קיבלה לכאורה ממשרד עורכי הדין דודי רד, לפיו היא חייבת לחברה סכום כסף גבוה על צריכת שירותים מסוימים, כשבתוספת הפרשי הצמדה וריבית ובתוספת 250 שקל דמי טיפול, מגיע לכמעט אלפיים שקל.

     

      

    "נרשמת לשירותי תוכן ומידע בתשלום שמעניקה מרשתי באמצעות האינטרנט ובאמצעות הרשת הסלולרית", כך נכתב במכתב, נוסח סטנדרטי ועמום שנשלח לאזרחים רבים בנובמבר, "תוך שביקשת להיות מנוי של מרשתי לאחד או יותר מהשירותים שמעניקה מרשתי, המוכרים בשמות המותג: 'אודישנים במרום', 'כרטיסון', 'דייט מאסטר', 'ממותגים', 'בייבס', 'ספייסר', 'אקס ג'ובס', 'וי אי פי סלבס' ו/או אחר", כך נכתב.

    לא יאומן כי יסופר: גם האישה ברשימת הגבייה (הפרטים המזהים שמורים במערכת) ()
    לא יאומן כי יסופר: גם האישה ברשימת הגבייה (הפרטים המזהים שמורים במערכת)

     

    "אישרת את הרשמתך בדף ההרשמה והתחייבת בתשלום כאמור בתקנון האתר ובדף הרישום, תוך שהרשמתך אושרה גם בזיהוי כפול לפי הנחיות משרד התקשורת, באמצעות מכשיר הסלולרי שברשותך/ היה ברשותך שמספרו (שמור במערכת).

     

    "במועד הרישום התחייבת לשלם את עלויות המנוי, בעבור השירותים והמידע, באמצעות חשבון הטלפון, כרטיס האשראי, או הוראת קבע, אך לפי רישומי מרשתי, לא שילמת את תמורת השירותים ו/או את חלקם עד ליום זה. להזכירך, סכומים ששולמו באמצעות הטלפון הנייד זוהו בחשבון הטלפון שברשותך תחת השם 'יוניסל', או  'סלאקט', ו/או 'שירותי תוכן בתשלום' ו/או אחר, ואלו הושבו לזכותך".

     

    "לא חושב שאשתי קיבלה מכתב כזה"

    הבעלים, בן אופק מאשר שאשתו (שלמיטב ידיעתנו כלל לא נרשמה לשירותים שלו), אכן נמצאת ברשימת הגבייה: "כן. זה היה שמה לפני הנישואים", אמר ל-ynet, "אני יכול להגיד לך שאכן גיליתי שיש לי גם בני משפחה שרשומים לשירות, גם אח שלה רשום לאחד השירותים - ללוח הצעות העבודה שלנו. זה לא משהו שאני החלטתי להמציא. מי שנרשם, נרשם. לא משנה אם זה אשתי, או אח שלי, או דוד שלי. לא יודע איך זה הגיע אלייך, כי דווקא איתרנו את זה ממזמן והסרנו את זה, אבל האמת היא שהיא באמת נרשמה. גם אח שלה נרשם ואני מקווה שגם הוא לא קיבל מכתב, אבל אני רק חושב שזה מראה על אותנטיות".

     

    אתה אומר שהסרת אותה מהרשימה, אך המכתב הוא מ-13 מנובמבר.

     

    "אני לא חושב שהיא קיבלה מכתב כזה. אני יודע שזה קיים ברישומים שלנו, כי בדקתי לראות אם יש שם אנשים שאני מכיר. מאוד הופתעתי לראות שם גם את אשתי וגם את אח שלה. עם שניהם עשיתי שיחה לוודא ששניהם באמת נרשמו".

     

    והם אכן נרשמו?

     

    "בטח שהם נרשמו".

     

    "אני לא אתבע את אשתי"

    לא קצת אכזרי,  מגלומני, או קר רוח לשלוח לאשתך מכתב?

     

    "אחד מכל 4 חילונים היה לקוח שלנו. יש סבירות שגם סביבך אם תסתכלי ימינה או שמאלה תראי אנשים שנרשמו לשירות.

     

    "ככל שידוע לי לא נשלח מכתב. אני סיפרתי לאנשים בצחוק שגם אשתי במאגרים, אז אולי אמרו לך דבר כזה. אני גם יודע שהיא לא קיבלה כזה מכתב כי היא לא סיפרה לי על זה מעולם. אני רק יודע שהיא רשומה במאגרים שלנו כחייבת. מאחר שאני חברה פרטית זכותי גם למחול לאשתי, כמו שאני מוותר לעוד לקוחות".

     

    אולי היא מפחדת לספר לך.

     

    "לא נראה לי".

     

    המכתב קיים, אז אתה תגבה ממנה את הכסף?

     

    "מן הסתם יש סיכוי שאני אמחל על זה. מה זאת אומרת? אני לא אתבע את אשתי".

      

    מסע הגבייה של איקיוטק - נמשך באין מפריע

    מאז החל בן אופק במסע הגבייה, הוא גייס לעזרתו כ-20 משרדי עורכי-דין ששולחים מכתבי התראה לצרכנים שלכאורה השתמשו בשירותי החברות שאוגדו תחת השם איקיוטק. התשלום על השירותים, לטענת איקיוטק, נעשה דרך חשבון הסלולר של הצרכנים, אותו הם עצמם הזינו באתרים שונים. לטענת בן אופק "החייבים" קיבלו שירותים ב-SMS ובשלב מסוים - כשעברו חברת סלולר או החליפו מספר טלפון - לא שילמו עליהם.

     

    צרכנים רבים שקיבלו את מכתבי הגבייה, טוענים שמעולם לא השתמשו בשירותים המדוברים. מכתבים רבים נשלחו ל"חייבים" שהיו בתקופת החוב (2007 עד 2011 בקירוב) - ילדים או תינוקות. חלק מה"חייבים" טוענים שיש בידיהם צילומי מסך מהאתרים לפיהם הרישום לשירות הוא לשנה בלבד, לכן לא ברור איך גובים מהם על תקופה שמעבר לכך.

     

    צורת הגבייה הפרועה הזאת כללה הודעות SMS בנושאים שונים כגון טיפים לדיאטה, הימורי ספורט, דייטים, הצצה ללו"ז אודישנים וחידונים ב-SMS. כל הודעת SMS עלתה 20-5 שקל פחות או יותר ונשלחו כמה כאלה בשבוע + תשלום חודשי קבוע). ב-2011 השיטה הזאת נאסרה על-ידי משרד התקשורת וכיום על צרכים לאשר את פתיחת הטלפון הסלולרי שלהם לשירותים כאלה - בחברות הסלולר. עד אז, השירותים האלה הזינו תעשייה שלמה של נותני שירותים, חברות סליקה וכמובן - גם חברות הסלולר נהנו מהם שכן הן לקחו נתח מהרווחים. כיום, נפח המשתמשים בשירותים הללו ירד מאוד.

     

    אופק אמנם טוען שיוותר לאשתו, אך מה לגבי החייבים האחרים של איקיוטק? הם יחכו לישיבה בוועדת הכלכלה שיזם ח"כ בועז טופורובסקי, שתיערך ב-17 בדצמבר. לישיבה הזאת אמורות להתנקז תוצאות בדיקות של רשויות חוק שונות בעניין חוקיות מסע הגבייה. במשרד המשפטים, ברשות להגנת הצרכן ובמשטרה, עדיין מטקסים עצה כיצד לפעול נגד מבצע הגבייה – אחרי שתקופה ארוכה לא הסתמן פתרון חוקי באופק. כיוון שככל הנראה - הגבייה עצמה חוקית, מנסים לברר אם "ההוכחות" שיש בידי איקיוטק אמיתיות וכן את חוקיות הפנייה לקטיים.

     

    קיבלתם מכתב? אל תתעלמו אך גם אל תשלמו

    למרות שכרגע מסע הגבייה חוקי לכאורה, זה לא אומר שצרכן חייב לשלם מיד כשהוא מקבל את המכתב. להיפך, עליו לא לשלם, אלא לדרוש הוכחות ממשרד עורכי-הדין. לסיוע משפטי בעניין - ניתן לפנות למועצה לצרכנות ולגורמים נוספים.

     

    "אני לא מרוויח על חשבון אנשים", מוחה אופק. "אדם קנה שירות – שיישלם", טוען אופק.

     

    100 אלף איש קנו שירות ולא שילמו? כולם מטומטמים או גנבים?

     

    " לא הכרחתי אף אחד לצרוך את התוכן שלי, עובדה שגם לרשות השידור יש מספר דומה של חייבים".

     

    גם על אופן תשלום האגרה יש ביקורת.

     

    "לא הכרחתי אף אחד לצרוך את התוכן". 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים