שתף קטע נבחר

המירוץ למכונית שנוהגת לבד - גם וולוו מזנקת

היצרנית השוודית תשלב 100 מכוניות אוטונומיות - שאינן מופעלות על-ידי נהג - בתנועה הצפופה על הכבישים סביב העיר גוטנבורג. היעד - 2017

אחרי המכונית הנטענת-חשמלית-היברידית, הדבר הגדול הבא בעולם הרכב הוא ללא ספק פרויקט המכונית האוטונומית - כלי רכב שיסתדר בתנועה על הכביש הציבורי ללא כל עזרה מהנהג. רנו הכריזה כי היא מתקדמת מאד עם פרויקט בניהולה של ניסאן, מרצדס הודיעה כי ה-S קלאס החדשה יכולה להפוך אוטונומית לאחר קבל החלטה מתאימה, גוגל כמובן עוסקת בכך שנים וגם פורד, אודי, הונדה ואפילו יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, מבטיחים כי הם עוסקים בנושא במלוא המרץ.

 

כעת קבלו את המשתתפת החדשה במירוץ - וולוו השוודית.

 

המכונית האוטונומית: המירוץ יצא לדרך:

ניסאן מבטיחה: מכונית ללא נהג כבר ב-2020

מי תהיה הראשונה לייצר מכונית ללא נהג?

ארה"ב: אושרה לראשונה תנועת רכב ללא נהג

 

הסחת דעת? המכונית האוטונומית לא מכירה בכך ()
הסחת דעת? המכונית האוטונומית לא מכירה בכך
 

 

וולוו מודיעה כי 100 מכוניות מתוצרתה, מדגמים שונים בארסנל הרחב של היצרנית, יזכו ל"יכולת אוטונומית", ויחלו לנוע במסלול של כ-50 ק"מ בכבישים ציבוריים סביב העיר המרכזית גוטנבורג כבר ב-2017 - בעיקר כבישים מהירים עם פקקי תנועה שכיחים. הפרויקט עצמו יוזנק לדרך בשנה הבאה, תוך שיתוף פעולה בין היצרנית הרכב למשרד התחבורה השוודי, העיר גוטנבורג, מרכזי מחקר שונים ועוד.

 

המכונית האוטונומית של ניסאן

 

"מטרת הניסוי היא להתרכז בתועלת החברתית של נהיגת מכונית עצמאית, ולמקם את וולוו בפרט ושוודיה בכלל כמובילות בפיתוח של התחבורה העתידית", כך אומרים בוולוו. "מטרתנו (גם) היא לאפשר למכונית להתמודד באופן עצמאי עם כל התנאים המשתנים על הכביש, כולל סטייה משטף התנועה לטובת מקום עצירה בטוח במקרה בו הנהג אינו מסוגל לשלוט ברכב בעצמו", כך מסביר אריק קולין, אחד מבכירי הטכנאים בוולוו.

 

עוד אומרים בוולוו כי "מכוניות אוטונומיות הן חלק מפעילות וולוו ושוודיה בדרך להשגת מטרת '0 הרוגי תאונות דרכים'. הניסוי הציבורי הזה מהווה צעד חשוב בדרך להשגת היעד. הניסוי יעניק לנו אפשרות לבחון את האתגרים הטכנולוגיים ולאגור מידע רב-ערך ממשתמשי רכב 'רגילים על כבישים ציבוריים", דברי הקאן סמואלסון, נשיא וולוו.

 

אז מתי, ואיך?

אם אתם תוהים לגבי תאריך יעד לשילוב מכוניות אוטונומיות ברשת הכבישים הציבורית, נראה כי סוף העשור הנוכחי מהווה מבחינת מרבית היצרניות מועד ריאלי. כל זאת כמובן בכפוף לשינוי חוקה, תקנים, ביטוח ועוד. בארה"ב אמנם כבר אושרה לגוגל הפעלת מכונית אוטונומית על כבישים ציבוריים מסוימים ולצורך מחקר וניסוי, אך הדרך ליישום נרחב עדיין רחוקה מאד.

 

על מכשולים טכנולוגיים, כך נראה, הצליחו היצרנים להתגבר זה מכבר. סוללות חיישנים ומצלמות זעירות, יחד עם מערכות מחשב מתקדמות, מסוגלים כבר היום לנהוג מכונית ללא בעיה מיוחדת. לפחות כל עוד מדובר בתנועה שוטפת על כביש ישר ונוח לשליטה. אלא שגם אם יצליחו היצרניות לייצר מכונית מתאימה, ויעברו את המכשול החוקי-ביטוחי-בטיחותי, עדיין ידרשו לשכנע את הנהג לוותר על השליטה לטובת האוטו.

 

בהקשר זה אמרו בכירי התעשייה כי שילוב מכונית אוטונומית בשוק הרכב יוכל להתבצע רק בהדרגה. גם על-ידי יכולות אוטונומיות חלקיות בלבד בשלב ראשון, כאלה שיותירו בידי הנהג את תפעול הרכב בחלק ניכר מהזמן, וגם על-ידי שילוב היכולת ברכב "רגיל" לחלוטין, בעל "יכולת אוטונומית" לפי דרישה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים