שתף קטע נבחר

חנות ענק ראשונה לרנואר: "נכפיל את המכירות"

חנות הקונספט שנפתחה הערב בדיזנגוף סנטר, תמכור גם פריטים שאינם נמכרים בחנויות אחרות ברשת וצופים שתגלגל למעלה מ-2 מיליון שקל בחודש. ברנואר מתכננים לפתוח השנה 4 חנויות ענק נוספות. "כבר הפסיקו לומר שאנחנו מחקים את קסטרו. השיווק שלהם יותר אופנתי מהבגדים". במחצית השנייה של השנה, הרשת תחל למכור בגדים דרך האינטרנט

רשת האופנה הישראלת רנואר, השיקה הערב (ה') את חנות הענק הראשונה שלה, המשתרעת על פני שטח של 1,000 מ"ר בדיזנגוף סנטר בת"א. זו החנות הגדול ברשת, "פי 2.5 מהחנות הכי גדולה שלנו", אמר ל-ynet מנהל השיווק של הרשת מישל תמיר. יחד עם זאת, החנות קטנה מהחנויות של קסטרו וזארה באותו קניון. תמיר אמר ל-ynet שהוא מעריך שהחנות תגלגל למעלה מ-2 מיליון שקל בחודש.

 

 

ברנואר מכנים את החנות בסנטר: "חנות קונספט". היא מסמנת מגמה: כבר השנה ייפתחו חנויות גדולות כאלה בפארק הקרח באילת, בקניון מול הים באילת, בנמל תל אביב ובקניון אבנת בפתח-תקווה. בהמשך תיפתח חנות ענק גם בקניון האופנה של גינדי, שנבנה בת"א.

 

חנות הקונספט נפתחה במקום שתי חנויות רנואר שפעלו בסנטר: רנואר ורנואר מן, שהשתרעו כל אחת על פני שטח של 200 מ"ר. "נכפיל את המכירות לעומת שתי החנויות הקודמות, וגם את הרווח, אבל הרווח לא נמדד לפי חנות אחת", טוען תמיר. "הכוונה שלנו היא לעבור לפורמט של חנויות ענק".

 

זו קונטרה לחנות הדגל של קסטרו בסנטר?

 

"זו לא קונטרה לקסטרו. יש להם חנות אחרת, בת 3 קומות, אז המרחב הקמעונאי שלה הרבה יותר צפוף".

חנות רנואר החדשה. בקרוב עוד חנויות יורחבו וייראו ככה ()
חנות רנואר החדשה. בקרוב עוד חנויות יורחבו וייראו ככה

 

חנות אונליין - באמצע 2014

שטח החנות (השייך לכמה בעלים ובעבר פעלו בו קולנוע דיזנגוף, מסעדה, וסניף של סליו שעבר למיקום בו היתה ממוקמת עד לאחרונה חנות רנואר לנשים) כולל גם מחסן וכ-22 תאי הלבשה. יש לה שתי כניסות, אחת הישר לאזור הנשים והשנייה לחלק של בגדי הגברים, אך למרות ההפרדה בין המינים, מדובר בחלל אחד גדול שמחולק ל"חדרים" קטנים בהם מוצגות מינִי קולקציות באופן שמקל על ההתמצאות בחנות.

 

בין היתר, הושקה בה מחלקת נעליים מוגדלת לשני המינים, שכוללת 150 דגמים ולא מעט פריטים שלא יימכרו בחנויות אחרות, כולל קולקציית סטריט ספורט וקולקציית תצוגת האופנה שתצא לחנויות האחרות ברשת באמצע מרס.

 

פריטי ספורט שיימכרו רק בחנות הקונספט ()
פריטי ספורט שיימכרו רק בחנות הקונספט

מגוון נעליים גדול יותר ()
מגוון נעליים גדול יותר

מחלקת הגברים ()
מחלקת הגברים
 

 

ברנואר מתכוונים לפתוח חנות אונליין באתר האינטרנט של החברה, בתחילת המחצית השנייה של השנה. "מתישהו נמכור גם בגדי ילדים ברשת, אבל לא נמכור קוסמטיקה. מנוע הצמיחה שלנו כרגע, זו מחלקת האביזרים שגדלה מאוד. בקבוצת רנואר - אנחנו מתכוונים להרחיב גם את חנויות TWENTYFOURSEVEN.

 

תמכרו גם לחו"ל דרך האינטרנט?

 

"בשלב הראשון, נמכור בארץ. הכוח של המותג רנואר נמצא פה בישראל. כשנתבסס נתחיל לשלוח גם לחו"ל".

 

זה לא מאוחר, להיכנס לאינטרנט רק השנה ולילדים מתישהו בעתיד?

 

"שוק האופנה זה שוק מורכב. זה לא שוק שנחלק בין 3-2 שחקנים גדולים אלא בין הרבה יותר. גם בשוק בגדי הילדים אין שחקן משמעותי. קסטרו נכנס ומה קרה"?

  

בזכות הרשתות הבינלאומיות – המחירים השתנו דרמטית

מבחינת מחירים, רנואר היא רשת ביניים, אפשר למצוא בה פריטים זולים, אבל היא זולה באמת בעיקר בסופי עונה. כמו רשתות ישראליות אחרות, קשה לה להתחרות ברשתות הבינלאומיות כמו H&M ו-FOREVER21 בזירת המחיר. לשם השוואה, בחנות החדשה של רנואר, מוכרים חצאית סקייטר מנומרת ב-149.90 שקל, כשבמתחרות הבינלאומיות שלה אפשר למצוא כזאת בפחות מ-100 שקל.

 

הרשתות הבינלאומיות פגעו בכם?

 

"השחקניות הישראליות החזקות רק הרוויחו מהכניסה של הבינלאומיות לישראל, אבל עוד יפלו רשתות. גם רשתות בינלאומיות בארץ עומדות למכירה".

 

הן כפו על הישראליות להוריד מחירים.

 

"בשנים האחרונות, המחירים השתנו בצורה דרמטית. התחלנו לפתח ולייצר פריטים זולים יותר ובמקביל, אנחנו מוכרים גם פריטים מאוד איכותיים, כך שטווח המחירים גדל מאוד. למשל, יש לנו ג'ינס ב-99 שקל וגם ב-325 שקל. כולנו זוכרים שלפני 15-10 שנה היית קונה דיזל ב-800 שקל. נגמרו הימים האלה".

ג'ינס ב-99 שקל. לא היה דבר כזה לפני כמה שנים ()
ג'ינס ב-99 שקל. לא היה דבר כזה לפני כמה שנים

 

"קסטרו מיועדת ללקוחות אחרות"

אומרים על רנואר שהיא מחקה את קסטרו. מספר 2 קלאסי. בתצוגת האופנה האחרונה שלה החודש, רנואר הוכיחה שיש לה בשורה אופנתית משלה. תמיר חושב שההגדרה של רנואר כמי ש"רואה את קסטרו ועושה גם" - היא נחלת העבר.

תצוגת האופנה של רנואר (צילום: לם וליץ סטודיו) (צילום: לם וליץ סטודיו)
תצוגת האופנה של רנואר(צילום: לם וליץ סטודיו)

 

"אמרו את זה עלינו פעם, אבל בשנים האחרונות אני לא שומע את זה יותר", הוא טוען. "בקבוצת רנואר יש אופי שונה לרשת רנואר ולרשת TWENTYFOURSEVEN. הן פונות לקהלי יעד שונים, אז אנחנו בית של מותגים. קסטרו מכלילים בתוך המותג שלהם את כל מה שיש להם".

 

לפי המנהל הקריאייטיבי של רנואר רון קאהן, "רנואר וקסטרו אלה רשתות שמיועדות ללקוחות שונות, החנויות נראות שונה. קסטרו משווקים הרבה יותר אופנתי ממה שהבגדים שלהם באמת ואצלנו זה קצת הפוך".

 

המכירות שלכם ירדו בינואר האחרון?

 

תמיר: "ינואר היה לא קל. לא היה חורף השנה, אבל נדע להתמודד עם זה. זה לא פגע בנו. היה מעבר של צרכנים לפוּטרים, הבאנו יותר פריטים בקולקציית המעבר. מה שהפסדנו בחורף הרווחנו במעבר".

 

פוקס מביאה לארץ רשתות מחו"ל וקסטרו צפוייה להיות זכיינית של רשת בינלאומית. מתי אצלכם?

 

"עד היום אהבנו להקים רשתות. זו היתה התפתחות הטבעית. להביא רשת קוסמטיקה מחו"ל זה לחפש שווקים אחרים. זה קצת מצביע על כך שאין לקסטרו כל כך לאן לצמוח בתחום שלהם".

 

ברשת רנואר למעלה מ-100 סניפים. הרשת שייכת לקבוצת רנואר שבבעלות יוסי ברוש ואלי ברקוביץ. מנכ"ל הקבוצה הוא סרז' דרעי והיא מפעילה גם את 30 סניפי רשת TWENTYFOURSEVEN.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
החנות החדשה בדיזנגוף סנטר
מומלצים