שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בלי לרוץ לשירותים: 5 עצות לשלפוחית רגיזה

    הימנעו מאלכוהול ומקפאין, הפחיתו את השתייה לפני השינה - אבל אל תנסו לשתות פחות באופן כללי. שלפוחית רגיזה עלולה לשבש את שגרת החיים של הסובלים ממנה ולהפריע בפעולות היומיום, מה יעזור לצמצם את השפעתה? "זמנים בריאים" ב"ידיעות אחרונות" עם התשובה

    תסמונת השלפוחית הרגיזה פוגעת באופן קשה באיכות חייהם של הסובלים ממנה, בהתנהלותם היומיומית ובבריאותם. איך מקילים עליהם? הנה עצותיו של ד"ר יוסף אברבנאל, רופא בכיר במערך האורולוגי במרכז הרפואי רבין:

     

    1. שתו ‭8-6‬ כוסות נוזלים ביום

    בימים חמים מומלץ לשתות אפילו יותר. אל תנסו להפחית את כמות השתייה - שתייה מועטה תגרום לתפוקת שתן מועטה ולמיעוט שתן בשלפוחית, מה שיגרום להקטנת נפח השלפוחית ולהחרפת התסמינים.

     

     

    עוד על שלפוחית רגיזה :

     

    2. הימנעו מלשתות כמויות גדולות בפעם אחת

    כמות גדולה של שתייה תגרום לשלפוחית השתן להתמלא מעל ליכולתה בזמן קצר.

     

    3. הימנעו מאלכוהול וממשקאות המכילים קפאין

    משקאות כאלה מגבירים את ייצור השתן על ידי הכליות ומגרים את כיס השתן.

     

    4. משעות הערב אל תשתו או הפחיתו בשתייה

    מומלץ לשתות את רוב הנוזלים בחצי הראשון של היום, כדי להפחית את מספר אירועי ההשתנה הלילית.

     

    5. למדו לשלוט בתחושת הדחיפות

    לתחושת הרצון להטיל שתן יש תבנית קבועה: התחושה מתעצמת, מגיעה לשיא, לאחר מכן מתעמעמת, ולבסוף אף נעלמת - עד לפעם הבאה. אם תדעו לשלוט 

    בתחושת הדחיפות על ידי כוח הרצון היא תיעלם.

     

    ניתן לדכא את הדחיפות באמצעות מציאת תנוחה נוחה, הרפיה, התרכזות בתחושות אחרות בגוף (למשל בנשימה), כיווצים מהירים של שרירי רצפת האגן, הסחת הדעת ושכנוע עצמי. לאחר שתחושת הדחיפות חולפת - המתינו עוד כמה דקות, ורק אז לכו להתפנות. 



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shuttersock
    שירותים עצירות טחורים תחתונים
    צילום: shuttersock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים