שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אימון אישי: איך להוציא את האקס מהראש?

    מחשבות על החבר לשעבר והחברה החדשה שלו, מחשבות על החלום שהתנפץ או מחשבות מגבילות בסגנון "כנראה שנועדתי להיות לבד" - הן מחשבות שלא סתם מופיעות בראשנו. יש להן מטרה

    מחשבות רבות עלולות להטריד את ראשנו חודשים ולעיתים גם שנים רבות אחרי הפרידה או הגירושים. את המחשבות הללו החלטתי למיין לכמה סוגים:

     

    מחשבות עליו ועל 'החדשה': "כל כמה זמן יש לי פלאשים שלהם ביחד ואתמול לא התאפקתי ובדקתי בפייסבוק, זו הייתה טעות, כי גיליתי שהם עכשיו בחופשה בתאילנד. האם הוא אוהב אותה באמת?"

     

    עוד בנושא:

    שלום חבר: איך להימנע מלהתקשר לאקס?

    האקס המשיך הלאה ואני נתקעתי

     

     

    מחשבות של כעס וטינה: "חשבתי שאני אתפוצץ מרוב עצבים. אני פשוט לא מאמינה שהוא עשה לי את זה, איך הוא יכול היה להתנהג ככה? אני משחזרת שוב ושוב את המקרה ההוא לפני חודשיים וזה לא מרפה ממני."

     

    מחשבות של אשמה וחרטה: "הבוקר בעבודה פשוט לא יכולתי יותר ורצתי לבכות בשירותים. עברו כבר כמה חודשים, אבל כל פעם אני נזכרת מחדש בדברים שאמרתי לו ואיך נתתי לחלום שלי לברוח לי מבין הידיים."

     

    מחשבות על החלום שהתנפץ: "חלמתי כל החיים על משפחה גדולה, על טיולים בשבת וארוחות ערב עם הרבה רעש ובלגן. רק התחתנו לפני 7 שנים, הילדים עוד די קטנים, הייתי ממש בטוחה ש'עשיתי את זה'. עכשיו אני מרגישה שהכול נהרס."

     

    מחשבות של ייסורי מצפון: "כנראה זוגיות אינה בשבילי. הרי, מה שלא עשיתי, הוא אף פעם לא היה מרוצה. אני נזכרת שוב ושוב במילים שהוא הטיח בי וחושבת שאולי הוא צודק ואין לי סיכוי למצוא מישהו מתאים."

     

    מה עושים עם כל המחשבות האלה?

    קודם כל, לפני שאספר לכם על השיטה, עלי להבהיר שהמחשבה המטרידה על האקס אף פעם לא מתייעצת אתנו אם להופיע או לא, ואם בכל זאת נעז ונקבל החלטה נחושה להפסיק לחשוב על בן הזוג - כל מה שיקרה הוא שנחשוב עליו יותר.

     

    נכון, יש לא מעט אנשים שמצליחים להסיח את דעתם מהמחשבות דרך בן זוג חדש, בילויים או עבודה, ולעיתים זה באמת עובד, אבל כאן אני מתייחסת למחשבות העיקשות שלא עוזבות למרות כל הסחות הדעת. כי במקרים הללו, יש דרך אחת שפועלת כמו קסם ומעלימה כל מחשבה, פשוט משום שהיא הולכת עם המחשבה ולא נגדה. הדרך הזו מבוססת על עקרון שלמדתי לפני כמה שנים מאורן צוריאנו, מומחה לפסיכולוגיה של ביטחון עצמי.

     

    העיקרון טוען שהמחשבה היא לא הבעיה, המחשבה נועדה לפתור את הבעיה. ואני אסביר: מחשבה לא מגיעה סתם, כדי להטריד או להכאיב. יש לה תפקיד חשוב, היא מגיעה כדי לעזור לנו, כך שהדבר הראשון שעלינו לעשות הוא קודם כל לגלות מה הבעיה שהמחשבה מנסה לפתור, וזה לא תמיד ברור וקל.

     

    אסירה בתוך כלא של מחשבות שלא נותנות לי לצאת החוצה לחופשי (צילום: index open) (צילום: index open)
    אסירה בתוך כלא של מחשבות שלא נותנות לי לצאת החוצה לחופשי(צילום: index open)

     

    נניח שאני מדמיינת אותו הרבה עם החברה החדשה שלו וזה לא מרפה ממני. מקובל לחשוב שהבעיה היא המחשבות ה"אובססיביות" על האקס, אך מה הדבר שהמחשבות הללו נועדו לפתור? יכול להיות שאני מנסה לגלות האם הוא באמת אהב אותי, או מה הערך של זוגיות אם רגע אחד הוא איתי ורגע אחרי הוא עם מישהי חדשה.

     

    כך שבמקום לנסות להפסיק את המחשבות, אולי כדאי שאמצא את הדרך להבין האם האהבה בינינו הייתה אמתית ואיך אני בכלל מגדירה אהבה אמתית. ויכול להיות שמדובר במשהו אחר לגמרי, למשל - אני רוצה כבר אהבה חדשה, אך חוששת לקפוץ למים.

     

    במצב של מחשבות וכאב על החלום שהתנפץ, על מה שאמור היה להיות, הרבה פעמים המטרה של המחשבות היא לפתור את אי-הוודאות והייאוש שיש בתוכי לגבי העתיד. לכן, במקום לחשוב שהפכתי לדיכאונית ופסימית, כדאי לי לשתף עם המחשבות פעולה ולמצוא את הדרך להאמין ביכולת שלי ליצור עתיד חדש ומשמעותי לא פחות.

     

    לפעמים הבעיה מאד ברורה, כמו "כל הזמן אני נזכרת בפגישה האחרונה שלנו ובמילים שלו" - כלומר, יש משהו שקרה בפגישה שאני לא מבינה וצריכה להבין. ברגע שאצליח להבין, המחשבות האלו ייעלמו.

     

    כנות היא שם המשחק

    כל אחד יודע בתוך תוכו מה הבעיה, או לפחות יש לו כמה השערות, אז הכי טוב להתחיל מזה. מקסימום, תפתרו קודם בעיה אחרת. חשוב לשים לב שהמחשבות יפסיקו רק כשאגיע לתשובות טובות ומספקות עבורי. לעיתים אנחנו לא רוצים לפתור את הבעיה כי יש לנו בראש רק פתרון אחד ואנחנו לא רוצים לפעול על פיו.

     

     

    נניח שאמרו לי שהפתרון הוא לסלוח לו ואני לא מוכנה לכך, או שאני חושבת שאצטרך לעשות קורס בהקשבה טנטרית וזה לא בא בחשבון. וכאן מגיע החלק הכי טוב –אם פתרון אחד לא נראה לכם, פשוט מצאו או תמציאו פתרון אחר. כשאנחנו יצירתיים וחושבים מחוץ לקופסה, אזי לכל בעיה יש הרבה פתרונות ותמיד אפשר למצוא את הפתרון שהכי יתאים לנו.

     

    כמובן שתמיד תידרש מידה רבה של אומץ, שינוי ומחויבות כדי להצליח, אך כך או כך, בכל פתרון שנבחר, המחשבות יירגעו או יחלשו מרגע שנתחיל, וזה כבר אמור לעודד אתכם. איך תדעו שהצלחתם? המחשבה מיד תתנקה לכם מהראש ושוב פעם תוטרדו מחיי היום יום שלכם.

     

    בהצלחה!

     

    בואו להכיר רווקים ורווקות בפייסבוק של ערוץ יחסים.

     

     

    אילת אופר, כותבת "מדריך 7 הצעדים להתגבר על פרידה מבן זוג", תוכנית ליווי להתגבר על גירושים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: index open
    כלואה בתוך לופ מחשבתי
    צילום: index open
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים