שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    עבודה באוזניים: הצקות ורמאות בשיווק טלפוני

    טלפונים מחברות שמשווקות מוצרים הפכו למכת מדינה. מטרת הנציגים: לדוג עלינו פרטים. האמצעים: לא תמיד חוקיים. נציגת yes ביקשה את הכתובת של הבית "כי לא מציעים בטלפון". נציגת נאטורפיל שהתקשרה כלל לא ידעה לומר מהם מבצעי החברה ובחברה טוענים: זו מתחזה. נציגי "מעיין איתן" משווקים מטעם נביעות. איך הגיעו אלינו? "יש לנו רשימות". האזינו

    האם גם אתם מקבלים שיחות טלפון ממספרים לא ידועים, שמתגלים כמוקדי מכירות של חברות עלומות או ידועות? האם גם אתכם משווקים טלפוניים מציפים בשיחות מציקניות?

     

     

    יש לא מעט צרכנים שמדי שבוע זוכים לשיחה מהנודניק התורן. בדרך כלל, זו טלפנית בעלת קול צעיר שמציגה עצמה כנציגת חברה כלשהי, שמוכרת מוצר או שירות כלשהו, שתמיד יעלה לכם יותר מדי. לטענתה, לחברה יש בשבילך הצעה שחבל לפספס וכדאי שנציג מכירות יחזור אלייך. תשאלו: רגע, מה זאת אומרת, את בעצמך לא נציגת מכירות? לא. בדרך כלל, נופר/קורל/סיתוונית אינן מוכרניות, אלא דייגות.

     

    כל תפקידן של הטלפניות הטורדניות עם הקול החייכני, הוא לנסות לדוג עליכם פרטים כדי להכניס אתכם למאגר לקוחות שישדרג אתכם ממוטרדים למוטרדים שאולי גם ישלמו לחברה. לשאלה: מאיפה לעזאזל קיבלת את מספר הטלפון שלי, הנציגה תשיב בחידתיות: "יש לנו מאגרי מידע", או שכלל לא תדע לענות.  התחינה: "בבקשה, אל תתקשרו אלי יותר"! לרוב לא עובדת, אלא אחרי כמה וכמה שיחות.

     

    הנה דוגמא לשלוש שיחות מטרידות שקיבלנו לאחרונה. האחת כללה טקטיקת שיווק קלוקלת במיוחד שגובלת באי חוקיות. לגבי שיחה אחרת, אבסורדית למדי, נטען שזו חד וחלק שיחת התחזות. ושיחה שלישית, היא חלק ממסכת הצקות בלתי נגמרת. הקשיבו לשיחות.

     

    חן מ-yes רוצה לדעת איפה את גרה

    שיחות הטלפון האלה, נעשות לעיתים קרובות ממספרים מזוהים. כך היה כשהתקשרה נציגת yes בשם חן רק כדי לשאול בחמידות: "באיזו חברה את מנויה? HOT או yes"? חן היא נציגת yes, כך לטענתה, אך משום מה היא לא ידעה שהתקשרה אל צרכנית שהיא לקוחת yes כבר שנים רבות. מוזר וחשוד, לא? למה ש-yes תנסה להציע ללקוחת yes להצטרף ל-yes? ואיך זה ש-yes לא מכירה את לקוחותיה? מסתבר שהמידע היחיד של חן על האזרחית אליה התקשרה היה שם פרטי ומספר טלפון. מאיפה היא קיבלה את הפרטים? זו תעלומה שחן בעצמה לא ידעה לפתור.

     

     

    החלטנו לומר לה שאנחנו לקוחות HOT כדי להבין האם חן היא באמת נציגת yes ומה היא בכלל מציעה. בעודה מנסה לחלץ מאיתנו פרטים, אנחנו נדהמנו לגלות שחן מציעה לנו טריפל (yes, בזק ובזק בינלאומי) למרות שאסור ל-yes להציע טריפל. עוד השתוממנו לגלות שחן כלל לא מכירה את מחירי yes ולא מוכנה להציע לנו הצעות מחיר בטלפון, אלא רק "בבית הלקוח".

     

    חן התעקשה שנציג של yes יבוא אלינו הביתה, יישב איתנו ויציע לנו עסקה. למה? כי רק בבית אפשר לראות את הסכום שאנחנו משלמים על גבי המסך לדעת באלו ערוצים אנחנו צופים, לטענתה. הצעה שלנו לשוחח עם נציג מכירות בטלפון, להיפגש עם הנציג בעבודה או בבית קפה, שכן אנחנו לא מעוניינים שאנשים זרים ייכנסו אלינו הביתה, נענתה בשלילה. הנציג מגיע רק הביתה.

     

    מ-yes נמסר בתגובה: "מדובר במשווק חיצוני אשר התנהלותו במקרה תיבדק בקפידה. במידה ויעלה כי זה פעל כפי שתואר הרי שמדובר בהתנהלות הנוגדת את עקרונות החברה ועל כן הוא ייקנס. אנו מתנצלים על כל אי נוחות שנגרמה".

     

    השיחה ההזויה עם "קורל מנאטורפיל"

    בחברות אחרות, מכחישים כל קשר למשווקים החיצוניים האלה, לדוגמא: חברת נאטורפיל. ביום בהיר אחד מתקשרת אלייך מוכרנית הסרת שיער, למרות שלמיטב זכרונך, מעולם לא הבעת התעניינות בהסרת שיער בלייזר. השיחה: ממספר חסוי.

     

    "קורל מנאטורפיל, הסרת שיער בלייזר", מאיפה, למען השם, השגת את מספר הנייד שלי? "דרך מאגרי מידע ארצי", היא משיבה. לשאלה אם היא מתקשרת מחברת נאטורפיל עצמה היא עונה בשלילה: "אני לא מהחברה, אני מהמוקד". מוקד של מי? שאלנו. "של נאטורפיל", היא עונה ומשאירה אותך ללא מילים.

     

     

    למרות שקורל היא לכאורה נציגת מכירות, למעשה היא דייגת לקוחות, מפני שהיא כלל לא יודעת אלו מבצעים מציעה החברה שהיא עובדת עבורה. לטענתה, החברה מציעה: "מבצע 1+1 ויש לנו עוד מבצע, אני לא יודעת אותו...אני יכולה למסור את הפרטים שלך ליועץ מטעמנו שיחזור אלייך ב-24 שעות הקרובות והוא ייתן לך את כל הפרטים".

     

    אם את התקשרת אלי כדי להציע לי מבצע, למה בעצם את לא יודעת מהו המבצע?

     

    "כי זה לא עובר דרכי. באמת שאני לא יודעת".

     

    אז בשביל מה התקשרת אלי?

     

    "כדי לראות אם זה רלוונטי. אם זה מעניין אותך אני מכניסה אותך למחשב ואז זה עובר הלאה".

     

    חשבתי שאני כבר במחשב.

     

    "(צוחקת). את במחשב אצלי, אבל אין לי לא את הגיל, או אם את בהריון - מי שבהריון אסור לה לעשות (הסרת שיער מ.ק), אין לי את שם, המשפחה. אני יודעת רק את השם הפרטי שלך עם מספר הטלפון".

     

    מנכ"ל נאטורפיל בן אור, מסר בתגובה: "האזנתי לשיחה ולא מדובר בנציגה של נאטורפיל. ראשית, אין לנו נציגה במוקד בשם 'קורל', או נציגה עם קול הדומה לקולה של הנציגה בהקלטה וכל הנציגים שלנו בקיאים היטב במבצעי החברה. לו היה מדובר בנציג מטעמנו, אני משער שלא היה צורך להעביר את פרטיו ל'נציג נאטורפיל' אחר כדי לתאם פגישה, כל נציג במוקד שלנו מסוגל לעשות זאת ועדיף אם כבר לעשות זאת בזמן אמת ולא תוך 24 שעות.

     

    "המוקד של נאטורפיל מקבל מדי יום באופן פסיבי מאות פניות ואנחנו מתקשים לעמוד בעומס ולהעניק לכל הפונים חוויית שירות טובה ובטח אין לנו את הפנאי, או את המשאבים לפנות ללקוחות באופן יזום, בוודאי לא באופן ספורדי ובוודאי לא ללקוחות שלא פנו או התעניינו. אנחנו רואים בחומרה הרבה הזדהות של אנשים כ'נציגי נאטורפיל ושוקלים נקיטת אמצעים משפטיים נגד האנשים שעושים זאת".

     

    אתי ממעיין איתן: "יש לנו רשימות"

    כשאתי מחברת מעיין איתן  (שימו לב: לא מדובר בחברת א.מ המעיין הוותיקה והמוכרת מפ"ת שקיימת כבר 20 שנה, אלא בחברה אחרת, חדשה, שיושבת בבית שמש) התקשרה, היא כבר הגיעה לאזרחית למודת נסיון. במשך חודשים, חווינו הטרדות בלתי פוסקות משירות המכירות של נביעות, שפסקו לאחרונה, בנוסף לשיחות הידועות מ-yes ונאטורפיל (לכאורה). "רציתי לדעת אם שמעת עלינו..", שאלה וסיפרה שזו חברה שמשווקת בר, מים מינרליים, מסוניים, סודה ומכונות קפה.

     

    "רציתי לדעת מה הפיתרון שלך למים", שאלה. כדי לסייע לנו בזיהוי החברה אמרה: "היכנסי לאתר האינטרנט שלנו... זו חברה שקיימת שנה. אנחנו המשווקים העיקריים של נביעות. חברה חדשה. לכן שאלתי אם שמעת עלינו. אנחנו משווקים גם מיני ברים של LG. יש לך אחריות יצרן של שנתיים ואחרי שנתיים, עוד אחריות של שנה של מעיין".

     

    "מאיפה קיבלת את הטלפון שלי"? שאלנו. "יש לי פה רשימות. רשימות שמביאים לנו מהעבודה. זה מוקד כזה ויש לנו רשימה של טלפונים..."

     

    ביקשנו שוב לדעת איך הגיעו אלינו, כי לפעמים מתקשרים נוכלים וביקשנו שיורידו אותנו מהרשימה. אתי ענתה כפי יכולתה, שהיתה מוגבלת שלא באשמתה. היא רק נציגה.

     

     

    לחברה יש אכן אתר אינטרנט עם מספר טלפון אחר של שירות לקוחות. כשמתקשרים לחברה מקבלים את אותן הצעות שיווקיות, מה שמגביר את הסיכוי שמדובר בחברה לגיטימית. פניות בקשה לתגובה העלו חרס. השארנו הודעות במוקד והצלחנו לקבל כתובת מייל של מישהי מהחברה, שלא ענתה למיילים שלנו.

     

    מנביעות נמסר בתגובה: "אנו מודים על פנייתך. הנושא נמצא בבדיקה מול המשווק החיצוני אשר נותן שירותים לחברת נביעות".

     

    מ-LG נמסר בתגובה: "LG ישראל אינה מכירה את החברה הנ"ל ולא עובדת איתה, והיא אינה מייצגת אותנו בשום צורה. נפנה למשרד עורכי-הדין שלנו על מנת שיבדוק את השימוש הלא מורשה בשמנו. יצוין כי LG כלל לא מוכרת ברי מים בישראל".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים