שתף קטע נבחר

שילמה לנטוויז'ן 200 ש' בחודש על מהירות צב

למרות שכיום אפשר לקבל 100 מגה ב-20 שקל לחודש, פעיל חברתי גילה כי אישה משלמת כבר 6 שנים 200 שקל לחודש לנטוויז'ן על מהירות אינטרנט של חיבור חייגן, למרות שאינה גולשת יותר דרך החברה. בשירות הלקוחות הציעו לה פיצוי של 50 שקל. נטוויז'ן: "היא לא ביקשה להפסיק. ברגע שפנתה, השירות בוטל". הפעיל: "הטענה שלי נגד נטוויז'ן היא לא בפן החוקי, אלא בפן המוסרי"

200 שקל בחודש על פחות מ-1 מגה: אישה שלא יודעת לנהל נכון חשבונותיה, נעזרה בשירותי המתנדב ליאור לפיד, מנכ"ל עמותת אור לחינוך ועד לאחרונה חבר בפורום הנשיא, וזה גילה שהיא משלמת הון תועפות ל-013 נטוויז'ן (סלקום) על מהירות עלובה של שלושת רבעי מגה (750 קילו בייט), מהירות שכבר לא נמכרת שנם ארוכות, שהיתה נפוצה בימים בהם נהגו להתחבר לאינטרנט עם חייגן.

 

 

קרה לכם מקרה דומה? כיתבו לנו >>

 

הלקוחה היתה מנויה של נטוויז'ן מ-2005 והפעם האחרונה שהשתמשה בשירותי האינטרנט שלה תועדה בנטוויז'ן ב-2008. לטענת האישה, היא חשבה שהתנתקה מהחברה לפני שנים וגם חשבוניות לא קיבלה.

 

"היא משלמת פי 10 על מהירות נמוכה יותר מפי 100"

"ראיתי שכרטיס האשראי שלה מחויב בהוצאות תקשורת רבות, אז עברתי אחד אחד על החיובים", מספר לפיד. "נתקלתי בחיוב חודשי על סך 200 שקל לנטוויז'ן. התקשרתי לנטוויז'ן כדי להבין את מהות החיוב. מסתבר שהאישה משלמת מדי חודש 200 שקל על מהירות 0.75 מגה + תיבת דוא"ל 10 מגה כבר הרבה מאוד שנים. היום יש ספקיות שמציעות 100 מגה ב-20 שקל. איך יתכן שהיא משלמת פי 10 על מהירות נמוכה פי יותר מ-100 ממה שיש בשוק?"

 

במוקד שירות הלקוחות של נטוויז'ן לא ידעו לומר לו ממתי היא משלמת לחברה, ככל הנראה משום שמקורו של התשלום בימי 013 ברק. "התיעוד האחרון לשימוש שלה באינטרנט אצל נטוויז'ן, היה ב-2008", הוא מספר, "בנוסף, אין להם שיחה מוקלטת שום הסכם שנערך איתה לפיו מותר להם לחייב אותה כך", אמר ל-ynet.

   

"עשיתי חישוב שמרני והגעתי לכך שעל כל השנים האלה היא שילמה 14-13 אלף שקל לנטוויז'ן כשכלל לא צרכה את השירות בפועל. היא לא היתה יכולה להשתמש בשירות של נטוויז'ן, כי היא בכלל לקוחה של ספקית אחרת. בנוסף, היא לא אישה טכנולוגית - לגרום לה לשלוח מייל אחת לשבוע זה בגדר נס טכנולוגי".

 

"קבלי 50 שקל פיצוי"

ניסיונותיו לקבל עבורה זיכוי רטרואקטיבית מנטוויז'ן העלו חרס. 'אין מה לעשות', אמרו לו בנטוויז'ן, טוען לפיד. "הועברתי ממנהל אחד לשני והמקסימום שהסכימו זה להציע לה 50 שקל כפיצוי על כל התקופה הזאת", הוא מספר. ביקשתי: תנו לי את הדרג הכי בכיר שאפשר להגיע אליו, אפילו סמנכ"ל לקוחות. אמרו לי: 'לא עושים דברים כאלה, אין מה לעשות'. הטענה העיקרית שלי נגד נטוויז'ן היא מוסרית, לא בפן המשפטי או החוזי. החברה עושה משהו לא צודק.

 

"נכון שהיא לא התלוננה ולא ביקשה להחליף שום דבר, כי היא מבחינתה, התנתקה מזמן מנטוויז'ן וגם בקושי גולשת באינטרנט. החשבוניות כנראה הגיעו לכתובת אחרת, דירה שכורה שהיא לא גרה בה יותר. כשביקשתי לדבר עם מנהלים בחברה, הם אמרו לי "יש לנו מאות לקוחות כאלה".

 

נטוויז'ן: "היא לא פנתה להתעדכן בחבילות חדשות"

מנטוויז'ן נמסר בתגובה: "הלקוחה הצטרפה לשירותי האינטרנט של החברה בשנת 2005, היתה מודעת לשירות שסופק לה ובהתאם חוייבה בגינו. במהלך התקופה לא פנתה להתעדכן בחבילות חדשות או להפסיק את השירות, ולראיה ברגע שפנתה - השירות בוטל לבקשתה".

  

כדי לבדוק אם "השירות" הזה שנטוויז'ן מציעה, עדיין קיים, התקשרנו לשירות המכירות של נטוויז'ן. במכירות אמרו לנו שלא רק שהם כבר לא מוכרים מהירות של שלושת רבעי מגה יותר, אלא שאי אפשר לגלוש במהירות כזאת דרך נטוויז'ן ושאפילו לקוחות שמנויים ל-2.5 מגה - כשייגמר להם החוזה (כיום נהוגים בחברה חוזים לשנה או חצי שנה) – המהירות שלהם תשודרג למינימום 5 מגה שזו המהירות המינימלית שנטוויז'ן מספקת כיום.

 

אין ספק שעל צרכנים להקפיד לבדוק את החיובים והחשבוניות שלהם, אך מסתבר אפילו הנציגים של נטוויז'ן לא יודעים שעדיין אפשר לחייב אותך עד הנצח, על מהירות צב שכבר לא משווקת, במחיר מופקע.

 

למרות שהחברה לא מוכרת את המהירות המדוברת, 750 ק"ב, יש לה אפשרות טכנית להגביל את הפס גם למהירות נמוכה מאוד כזאת, מכאן שיתכן שיש עוד לקוחות שגולשים באיטיות ומשלמים ביוקר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים