שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קחו דוגמא מגוגל: טיפים לעיצוב משרד
    משרד מעוצב מחזק את הקשר בין העובדים להנהלה ובין החברה ללקוחותיה, וחברות בינלאומיות כמו גוגל ואפל התפרסמו, בין היתר, בזכות מיתוג סביבת העבודה שלהן. גם אתם יכולים לעשות זאת - הצצה למשרד מעוצב

    מי לא רוצה שיאהבו אותו? מרומיאו ויוליה ועד הלייק בפייסבוק - כולנו מחפשים אהבה וקשר. גם בעולם העסקים, עיצוב המשרד ומיתוג סביבת העבודה מיועדים, בסופו של יום, לחזק את הקשר בין המותג והחברה לבין הלקוחות, העובדים והספקים, וליצור איתם קשר חם ומשמעותי.

     

    כתבות נוספות על עיצוב משרד  בערוץ הנדל"ן :

     

    קחו לדוגמא חברות פופולריות ברחבי העולם כמו גוגל ואפל, שידועות במשרדים המעוצבים שלהן ברחבי העולם. ככל שהחברה מוכרת יותר, היא תזכה לנאמנות גבוהה יותר - הן מצד הלקוחות והן מצד העובדים.

     

    הנאמנות מגבירה הן את שיעור הרכישות החוזרות של הלקוחות, הן את פריון העבודה של העובדים והן את האפשרות לקבל תנאי אשראי טובים יותר מהספקים.

    משרדי גוגל ישראל בת"א. החברה ידועה במשרדים המעוצבים שלה בחבי העולם (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
    משרדי גוגל ישראל בת"א. החברה ידועה במשרדים המעוצבים שלה בחבי העולם(צילום: איתי סיקולסקי)

    המטרה: לחזק את הקשר עם המותג

    גם אם החברה שלכם לא תתפרסם כמו אפל או גוגל, היא יכולה להיות זכורה בזכות הדגשת תכונותיה הייחודיות. אחת הדרכים לשדר את הייחוד של החברה היא דרך עיצוב הפנים של משרדיה. אם העיצוב יוצר אפיון ספציפי שמתאים להוויית החברה, נוצר קשר רגשי בין המותג שלה לבין העובדים, הספקים, המבקרים ושאר הלקוחות.

     

    כך, למשל, עיצוב הפנים במשרדי חברת צ'יינה מוטורס, שבאזור התעשייה פארק אפק בראש העין, ממחיש את מוטיב התנועה - המוטיב העיקרי שמאפיין אותה, שכן מדובר בחברה לייבוא אוטבוסים ורכב כבד מסין. מוטיב זה מסמל חלק מהותי ומרכזי של החברה, ומצביע על העיסוק שלה בענף הרכב, לצד קצב הגדילה וההתפתחות המואץ שלה.

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)

    כדי להביא לידי ביטוי את מוטיב התנועה מבחינה עיצובית, חולק חלל הכניסה המרווח של המשרדים על ידי אלמנטים אלכסוניים ומאורכים - באמצעות שני דלפקים שחוצים את המרחב. האחד הוא דלפק הכניסה והשני הוא דלפק הכיבוד עבור המבקרים, שיכולים לצפות בסרטוני תדמית של החברה בזמן שהם ממתינים לפגישה.

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)
    את הדלפקים מלווים קווי תאורה אלכסוניים גם בתקרה. הם ממוקמים על רצועת שטיח בעל טקסטורה מקווקוות במראה מחוספס המדמה אספלט. כל דלפק מסתיים בשיפוע אלכסוני ומשלים לדלפק השני, וכך נוצר בדמיון חיבור וירטואלי בין שני הדלפקים - שמגביר את תחושת התנועה.

     

    לבן וכתום = דינמיות וחדשנות

    בעיצוב הפנים הוחלט לעשות שימוש בגווני לבן וכתום - שיוצרים תחושה של דינמיות וחדשנות. קירות הזכוכית המקיפים את חדרי הישיבות יוצרים השתקפות מעניינת של גופי התאורה, ונראה כאילו פסי התאורה נזרקים ונמתחים לכל הכיוונים. 

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)

    במסדרונות המשרדים נמשך מוטיב התנועה. גופי התאורה לאורך הקיר ממוקמים במרווחים שווים, היוצרים קצב משלהם, ואותם מלווה לאורך המסדרון "כביש" שעשוי משטיח.

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)

    בחדר הישיבות גופי התאורה זורמים, נמשכים מהתקרה ויורדים אל קיר חדר הישיבות. שם הם יוצרים קומפוזיציה מעניינת עם גופי התאורה האלכסוניים, שנראים מבעד לקיר הזכוכית של חדר הישיבות.

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)
     

    למוטיב התנועה נוספה המחשה של תחום העיסוק של החברה - בדמות מודלים של אוטובוסים ומשאיות.

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)

     (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
    (צילום: קטיה לין)

    לסיכום, ניתן לעשות שימוש ב-3 שלבים פשוטים, שבאמצעותם תוכלו לשדר את האפיון הייחודי של החברה שלכם דרך עיצוב הפנים של המשרדים:

     

    1. הגדירו תכונה דומיננטית אחת שמאפיינת את פעילות החברה או את המוצרים שלה. למשל, דינמיות, חדשנות, דייקנות (אם אתם מייצרים שעונים או עוסקים בשירות תלוי זמן).
    2. חשבו על דרך להמחיש את התכונה הזו באופן ויזואלי. למשל, המחשת חדשנות על ידי שימוש בצבעוניות עזה שמשדרת את המסר.
    3. חשבו על צבעוניות וצורניות מתוך עולם התוכן של החברה, שיעניקו את הייחוד לתכונה הדומיננטית. למשל, צילום מוגדל של לוח מעגלים מודפסים שמייצרת חברת היי-טק - עיבוד גרפי ושילובו בעיצוב המשרדים כתמונה או כתבליט, ימחיש את החדשנות של החברה שלקוחה מעולם התוכן שלה.

     

    הכותבת היא מעצבת פנים ומומחית במיתוג סביבת העבודה למשרדים, מרפאות וחללים מסחריים  אשר עיצבה את משרד צ'יינה מוטורוס

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: יהונתן צור
    משרדי גוגל ישראל. ידוע במשרדיה המעוצבים
    צילום: יהונתן צור
    צילום: קטיה לין
    משרדי צ'יינה מוטורס. העיצוב ממחיש את מוטיב התנועה
    צילום: קטיה לין
    מומלצים