שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פחות עומס? הצצה ל"רחוב" התת-קרקעי ה-1
    רשות מקרקעי ישראל ועיריית ת"א-יפו פתחו הבוקר את שלב א' במה שהם מגדירים "הרחוב התת-קרקעי הראשון" מתחת למתחם שרונה במרכז העיר ללא הפסקה. למעשה מדובר במנהרה תת-קרקעית באורך 1,500 מ', שאמורה לאפשר גישה מהירה וחניה למבקרים במתחם ולבאי קריית הממשלה. צפו

    רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו, פתחו הבוקר (ב') באופן רשמי את שלב א' של מנהרת "אריה לובה אליאב" מתחת למתחם שרונה בתל-אביב. מדובר במה שמגדירים היוזמים "הרחוב התת-קרקעי הראשון מסוגו בישראל", הסובב את פארק שרונה, ואמור לאפשר גישה מהירה וחניה למבקרי המתחם שכולל מאות אלפי מ"ר של מסחר ועסקים, דיור, פנאי ושטחים ירוקים.

     

    צילום: ירון ברנר, עריכה: אסף קוזין

    צילום: ירון ברנר, עריכה: אסף קוזין

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     
    הכניסה לדרך התת-קרקעית היא לכיוון מערב ברחוב קפלן, והיציאה היא לכיוון מזרח על אותו הרחוב. מקטע זה מאפשר כניסה לחניון קריית הממשלה ביתר קלות, דבר אשר אמור להקל על העומס ועל מצוקת החניה של הבאים למתחם שרונה. הדרך תוביל לכ-10 חניונים של בנייני מגורים ומשרדים, המכילים כ-10,000 מקומות חניה, מתוכם 30% מיועדים לשימוש הציבור.
     
     
    המנהרה, שתופעל באמצעות חברת אחוזת חוף, בנויה כרחוב עירוני. בסך הכל מתוכננות 7 כניסות ויציאות ממנה אל הרחובות המקיפים את המתחם. אורך הדרך כ-1,500 מטרים, רוחבה כ-12-15 מטרים וגובהה כ-4.85 מטרים.
     
    פארק שרונה, המשתרע על פני שטח של 1.2 מיליון מ"ר (כ-190 דונם), ממוקם בין הרחובות דרך מנחם בגין, קפלן, החשמונאים ולאונרדו דווינצ'י. המתחם מאגד בתוכו כ-500 אלף מ"ר של שטחי מסחר, משרדים, דיור (648 דירות), מלונאות (800 חדרים) ושטחי בילוי ופנאי. הוא עבר שיקום של 37 מבנים היסטוריים ויכיל בסופו של דבר 10,000 מקומות חניה. עלות הפרויקט מסתכמת ב-460 מיליון שקל. בשלב הזה טרם נקבעו מחירים לשעת חניה בחניונים שיוקמו.
     
    הרחוב התת-קרקעי. כ-1,500 מטר אורך (צילום: גיא יחיאלי) (צילום: גיא יחיאלי)
    הרחוב התת-קרקעי. כ-1,500 מטר אורך(צילום: גיא יחיאלי)
     

    עוד חניונים במתחם סובב הקריה

    הרחוב התת-קרקעי בפארק שרונה אינו הראשון שמתייחס לסוגית הצפיפות בכבישים ומאפשר חניה לכלי רכב. הבוקר הודיע משרד הביטחון כי מרפאת קצין העיר המיתולוגית שממול לפארק שרונה תהפוך בקרוב לציר תנועה ראשי ומשודרג. מדובר בכ-3 דונם בחלקה המערבי של הקריה, שיפונו לטובת הרחבת ציר בגין-קפלן, במסגרת הסכם שחתם המשרד עם עיריית תל-אביב-יפו.

     

    במקביל, אם בפארק שרונה עדיין לא נקבעו מחירי החניה - הבוקר דיווח משרד הביטחון כי מתחם "קרן הקריה", הממוקם בסמוך - בצומת הרחובות מנחם בגין ושאול מלך - ייפתח בשעות הערב ללא תשלום לציבור הרחב. מדובר במתחם שפונה לאחרונה משטח הקריה והוכשר כמגרש חניה עם 288 מקומות. נזכיר כי באחרונה נפתח גם חניון "כנרית" ליד הקריה לשימוש הציבור.

     

    השטח מיועד בשלב זה לחניון, אולם כאשר תוכנית המגורים והתעסוקה תיושם - יוקמו במתחם שני מבני תעסוקה בגובה של 80 ו-50 קומות בחלק הצפון-מערבי; לצד שני מבני מגורים בגובה של 45 קומות שיכללו 450 דירות לאורך רחוב שאול המלך. עוד תכלול התוכנית מרכז מסחר ותעסוקה בגובה של כ-20 מטרים, אשר ישמש כקומה מסחרית עם חיבור לרחוב עבור הולכי רגל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גיא יחיאלי
    הרחוב התת-קרקעי במתחם שרונה. 30% ממנו יהיה מיועד לציבור הרחב
    צילום: גיא יחיאלי
    צילום: גיא יחיאלי
    בינתיים, אגב, אין מחירים לשעת חניה
    צילום: גיא יחיאלי
    מומלצים