שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מורטל קומבט 10: זה ייגמר בהמון דם
    מורטל קומבט החדש הוא מנה גדושה, אגרסיבית וסדיסטית של אלימות מהוקצעת ומעולה במשחק שהוא אגרוף לפנים. היותר מעודנים יעדיפו אולי את Bloodborne - אחד הטובים של הזמן האחרון. כן, יצא קצת חיובי מדי. קללו אותנו בתגובות
    מורטל קומבט 10 (MKX) שיצא בשבוע שעבר לדור החדש של הקונסולות, הוא משחק מצוין. המשחק מציג סביבות משחק מפורטות, סאונד מפוצץ, משחקיות מאוזנת מול חבר על הספה, ברשת או מול AI ממוחשב. ברור שהוא מומלץ לחובבי הסדרה, מיועד לאוהבי משחקי המכות וכרגיל - הקשוחים שבהם (זמין לקונסולות החדשות ו-PC, בקרוב גם לקונסולות מהדור הקודם).

     

     

    היסטוריה של אלימות

    למי שכרגע נחת בכדור הארץ מהעולם שמעבר דרך פורטל, אז לא מדובר באלימות מכיוון שזה משחק מכות. מדובר באכזריות קשה וסדיסטית כמרכיב נוסף למשחק שבדרך כלל אינו קשור להתמודדות עצמה.

    המנגנון מכונה פאטליטיז והוא מה שמייחד את סדרת מורטל קומבט מאז תחילתה בשנות ה-90, והוא מה שבסופו של דבר נתן סנוקרת לסטריט פייטר ששלט אז בזירה (דימוי אחרון, מבטיח).

      

     

    מדובר במנגנון בו לאחר ניצחון בקרב, באמצעות צירוף כפתורים או מקשים מסובך, הדמות של השחקן מחסלת את המתמודד השני בצורה מאוד דוחה ויצירתית.

    החיסולים הללו מסלימים בכל כותר, כי אלימות קשה צריכה לעלות כדי להמשיך לרגש את הקהל ולעניין את העיתונות (הי!).  קחו את סקורפיון. במשחק הראשון הנינג'ה הצהוב שרף בגרפיקה מפוקסלת את הקורבן שלו. הכי ניינטיז.

     

     

    כעת ב-2015, סקורפיון תולש את לב הקורבן, מועך אותו, מתכסה בדם ריאליסטי עד אימה, שולף חרב וחותך את הקורבן רוחבית מלפנים. הלשון שלו פועמת פעמים ספורות. כרגיל, יש כאן גם הומור שחור שאמור לרכך את המכה, אולי. למשל, תמונת סלפי ברשת חברתית דמיונית עם הקורבן.

     

    תחייך או משהו ()
    תחייך או משהו

     

    היו רגעים שנראה כאילו יוצרי המשחק היו רוצים לקחת צעד אחורה מהחלקים הסאדיסטיים. זה לא תמיד טוב למכירות, למיתוג ולהורים המודאגים. במורטל קומבט 2 לדוגמה, אפשר היה במקום חיסול סאדיסטי לעשות מהלך "ידידות" (פרינדשיפ) - קשת בענן, מתנות וכן הלאה או בייביליטי - להפוך את היריב לתינוק - מהלך שחזר עוד בהמשך בכותר הקודם ב-2011.

     

     

    במורטל קומבט 10 אין שיגועים וקטעים. במורטל קומבט X עושים את זה בגדול. פיטלטיז אכזריים לרוב - עם צירופים יחסית פשוטים וכמו במשחקים קודמים - מנגנון אימון עם הדרכה שם מסמנים לנו על המסך בדיוק איך לעשות את זה.

     

    בנוסף: לאחר הישגים ניתן לקבל אסימונים וירטואלים לסיומות קלות במיוחד.

    בנוסף לפטליטיז שלא באמת קשורים למשחק עצמו, מנגנון האקס ריי כן מתנהל במשחק וגם גם הוא די מזעזע. במהלך קרב יש לנו הזדמנות לשבירת עמודי שדרה ופצפוצי כלובי צלעות (לכל דמות יש משלה).

     

    אני חייב לציין שהגרפיות של המרכיבים הללו מאוד בוטה וכמישהו שלא שיחק במשחקים האלה כמה שנים פתאום זה נראה מוגזם, כבד מדי - עניין אישי.

     

     

    פייט

    בנוסף לאספקטים הללו יש גם את הקרב עצמו, לשמו התכנסנו. הוא מלוטש ומהיר. הדמויות ענקיות כך שהן מאוד קרובות בצדי המסך מה שמבטיח שאף אחד לא יצליח למשוך זמן.

    הצירופים, הקומבואים של המכות, מורכבים אך לא מדי: לתחושתי אפשר להצליח במשחק עם למידה מינימלית של צירופים אבל לשים דגש על זריזות ההגנה וההתקפה.

     

    המשחק מיועד בעיקר למשחק מול יריב בשר ודם בשלט נוסף. יש מצב מקוון והוא עובד בסדר, מצאתי שחקנים בתוך שתי דקות והתפריט לעוד משחק פשוט ומהיר לכמה משחקים ברצף - שלא נצטרך לחכות שוב. בקרב המקוון עצמו ראיתי האטה מסוימת, והשהייה - כלומר, זה לא תמיד יהיה פייר מול יריב מקוון. אתה או הוא עשויים להפסיד על ההפרשים בין הרשתות שלכם. במשחק מכות זה יותר משמעותי ממשחק יריות לדוגמה. ועדיין - זה סביר בהחלט.

     

     

    בגזרת מצבי המשחק מקבלים די הרבה. אנחנו יכולים לשחק במגדלים כמו במשחקים הקלאסיים, עם כל מיני שינויים מצב קרב בודד ומצב סיפור. המצב הזה הוא מעין קליפ סינמטי ארוך עם עצירות ללחיצות מהירות ולקרבות - מיותר ולא מספיק מעניין לטעמי, אם כי מוצלח שכך מכירים את כל הדמויות ומשחקים איתן.

     

    הקבר הוא עוד אספקט מיותר במשחקים האלה שאף פעם לא באמת הבנתי. בכל פעם שאנחנו משחקים אנחנו מקבלים נקודות נסיון (XP). עם הנקודות הללו אנחנו הולכים לבית קברות ושם בגוף ראשון פותחים קברים רנדומלית ומקבלים תוספות למשחק - חשובות יותר או פחות. זה יכול להיות סיומות ואפילו דמויות נסתרות אבל לפעמים זה סתם ציורים של הדמויות, או כלום. אם הייתי רוצה להשקיע ולא לקבל כלום הייתי נשאר בפייסבוק, לא?

     

    רוצה אסימון?

    למשחק יש כבר עם צאתו בשבוע שעבר תוכן לקנייה, בין השאר את דמותו של גורו עם ארבע הידיים לקנייה מהירה מהתפריט או חבילה של כמה דמויות כולל ג'ייסון מיום שישי ה-13 והטורף.

     

     

    יחד עם זאת יש "אסימונים" לחיסול קליל "חינם" - חמישה חיסולים זה לא באמת חינם: אפשר לקבל אותם במשחק וגם אפשר לקנות: 22.5 שקל ל-30 תוסף שלא נותן כלום בעצם.

     

    כסף דמים ()
    כסף דמים

     

    ב-90 שקלים ניתן לרכוש את כל התוכן הסגור במשחק, כלומר את כל הקבר, במידה ואין לכם כוח. הקונספט הזה קצת מפריע לי. אתם לוקחים כסף ממישהו ששילם על המשחק מחיר מלא?

     

    לארוז לך כמטמון? ()
    לארוז לך כמטמון?

     

    מצד שני צריך להגיד שהממשחק מכיל המון תוכן גם כך: יש 24 דמויות. לכל אחת שלוש וריאציות של לבוש וסגנון. לצד הדמויות הקלאסיות כמו סאב זירו סקורפיון, קונג לאו וג'וני קייג' מקבלים גם את קרובי המשפחה שלהם:

     

    נקבל את קייסי קייג' (הבת של ג'וני קייג' וסוניה) את טאקדה טקנשי הבן של קינשי, וקונג ג'ין - בן הדוד הצעיר של קונג לאו, וההומוסקסואל הראשון בסדרה.

     

     
    נוספו גם דבורה (D'Vorah), חצי אישה חצי חרק, ופרה/תור (Ferra/Torr): דמות גמדה שיושבת על כתפי ענק לוחם אצטקי וקאובוי.
     

     

    המכונה אבו יו יו  ()
    המכונה אבו יו יו

    חוזר ממסיבה בדיוק.  ()
    חוזר ממסיבה בדיוק.

     

     

    הסביבות מעניינות ואפשר להשתמש בפטיש שמישהו שכח ולהוריד למישהו בראש. שמתי לב שלפעמים השלג או הגשם מפריעים לי לראות מה קורה.

     

    יאללה מכות

    הסיפור אותו ניתן לראות במצב הסיפור ודרך סרטונים שנפתחים מטומטם וילדותי, אפילו יותר מכרגיל במשחקים כאלה. לא ממש הצלחתי לעקוב ודי הרצתי קטעים הסינמטיים. בגדול, הכל קורה 25 שנה אחרי המשחק הקודם,. שינוק תוקף את מימד הארץ עם צבא שמורכב מלוחמים מכדור הארץ שנהרגו ועכשיו חזרו לחיים תחת הנהגתו של קוואן צ'י. הצוות של קייסי קייג' מגיע או משהו. וריידן. לא משנה. הסיפור פח אבל חוץ מזה כאמור - מכות לפנים.

    זה משחק מכות: מספיקה גרפיקה מעולה, עיצוב מצוין, עושר של תכנים - וכן, מורטל קומבט ווינס.

    פיניש הים!

     

    MK! ()
    MK!

     

    המשחק הנוסף: Bloodborne

    בלודבורן (נושא דם בתרגום חופשי) הוא בדיוק ההפך ממורטל קומבט. הוא לא מיועד לכולם, הוא לא פופולרי ברמה של מותג, הוא לא משחק שמנסה ללכוד אותך בתוכו, הוא לא מפתה אותך לנסות עוד בגרפיקה, תגמולים או עקומת קושי מתונה, עד שתכנס אליו עמוק. הוא לא.

     

     

    Bloodborne הוא משחק שאפשר להגיד שבהתחלה, הוא כמעט לא רוצה שתשחק בו. מצד שני: אם תתעקש, אחר כך לא תוכל להפסיק.

     

    אז מדובר במשחק תפקידים מסוג אקשן בגוף שלישי (RPG) - שבלעדי ל-PS4. קשה להגדיר את סגנון המשחק בדיוק. צריך להילחם שם בביתור ושיסוף, צריך לחשוב הרבה, לתכנן. והכי חשוב: הוא לא מגלה לך את החוקים שלו בהתחלה וכל הסבר על איך לשחק הוא סוג של ספוילר.

     

     

    הסיפור גם לא באמת ברור. כמו חלום בתוך חלום. אימה, פסיכדלית לעתים, אפלוליות של מוות ודם. הגרפיקה כפי שאתם יכולים לדמיין חשוכה וגותית.

     

    באופן אישי, כמעט והתייאשתי אחרי כמה שעות אז קראתי טיפים ברשת. אל תקראו את כל הרמזים, אחד יספיק רק כדי להפחית את התסכול. משחק מצוין. אפשר לומר, בלי להרוס יותר מדי - הגדולה שלו היא בזה שהוא משלב את המסתוריות של הסיפור יחד עם המשחקיות המעורפלת והעטיפה הגותית האפלולית. אני מבטיח שאחרי שתתנו לו צ'אנס אתם תרגישו שכל אספקט שלו מוכר והוא כמו חבר מכוער ומוזר שכבר אי אפשר בלעדיו.  

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים