אקספו 2015: הצצה לתערוכה הגדולה בעולם
תחת הסלוגן "מזינים את כדור הארץ - אנרגיה לחיים" תיפתח תערוכת "אקספו 2015" במילאנו. מה מציגות המדינות השונות, איך נראים ביתני הענק המושקעים שלהן ומדוע ישראל מיוצגת באמצעות קיר? כל הפרטים, הסרטונים וההדמיות לפניכם
התערוכה הגדולה בעולם, "אקספו 2015" תיפתח מחר (ו') במילאנו. התערוכה מבוססת על הצגת החקלאות, התעשייה הירוקה ותעשיית המזון של 145 מדינות בעולם, המציגות כל אחת בביתן גדול ממדים משלה את גאוותה. התערוכה מתקיימת אחת לחמש שנים והפעם כאמור זה יקרה במילאנו מ-1 במאי ועד 31 באוקטובר השנה, אחרי הפעם הקודמת (2010) אז נערכה התערוכה בשנחאי.
מרכז הביתן הישראלי ב"אקספו" (לצד הפרזנטורית מורן אטיאס, כמובן) יהיה "השדה הניצב", המבוסס על דגימה מתוך השדות של עמק יזרעאל. בשדה החי האנכי, שנחשב ל"Eye Catcher" (גימיק תופס-עין עבור המבקרים) יוצגו מיטב הגידולים החקלאיים הישראליים.
הדמיה: 3DVISION הדמיות ממוחשבות
בין היתר תוכלו למצוא על הקיר גידולים אמיתיים של תפוחי אדמה, בטטה, גזר, כרוב, חיטה, סלק ועוד. לצד הקיר הצומח יוצב קיר נוסף שכל כולו גידולי עגבניות שרי, גאוותה הגדולה של המדינה.
הביתן הישראלי והקירות האנכיים החקלאיים יהיו כולם אקולוגיים. חומרי הבנייה ממוחזרים, ההשקייה באמצעות מים אפורים, הקירור יעיל וחסכוני והאוורור יהיה טבעי מתקרת המבנה. בתוך הביתן ימתינו למבקרים אטרקציות נוספות ובמרכזן "יער קק"ל" היסטורי-תיירותי-חקלאי שיועבר למבקרים באמצעות מסכים מתקדמים.
חלקים נוספים בביתן הישראלי יהיו אזור הטכנולוגיות העתידניות תחת הכותרת "השדות של המחר" והמסעדה הישראלית שתגיש מוצרים כחול-לבן.
משתלת היזמים של איטליה
כאמור, ישראל היא רק אחת מבין 145 המדינות המציגות השנה ב"אקספו". המדינה המארחת, איטליה, תציג בתערוכה את "המשתלה האיטלקית". בדומה לביתן הישראלי, הכוונה איננה רק למשתלה חקלאית, אלא גם לחממות טכנולוגיות והצגה של יזמי העתיד הגדלים במדינה.
המחלבה הצבעונית של הולנד
אחד המתחמים המרשימים והצבעוניים ביותר ב"אקספו" יהיה זה של הולנד, שתציג את מיטב תוצרתה החקלאית המפוארת שבראשה תעשיית החלב והפרחים - הטוליפים המפורסמים. לצד אלה תציג הולנד את מנהג הרכיבה ה"ירוקה" באופניים, כאחת המדינות המובילות בתחום כבר שנים רבות.
רעיונות תוצרת גרמניה
הביתן הגרמני ב"אקספו" ייקרא "שדות של רעיונות" ויציג תחת הסלוגן "Be Active" שטחים טכנולוגיים-חקלאיים ועליהם מיטב הסטארטאפים בתחום. אחת המטרות המרכזיות של הביתן, כך על פי המארגנים, היא הדגש על הכבוד שהאדם צריך לחוש כלפי הטבע. הביתן כולו מעוצב בהשראת עצים.
מסורת ותרבות איראנית
הביתן האיראני יציג בתערוכה מסורת ותרבות "המבוססת על תבונה וחלקנו במסיבה של אלוהים", לדברי המארגנים. את התוצרת האיראנית אפשר לפגוש תחת מספר מתחמים - "הוגנות", "צדקה", "סיפוק" ו"הודיה". לצד התוצרת החקלאית תציג איראן גם את עולמה התרבותי.
האמירויות חוזרות לבסיס
הביתן המרהיב ביותר ב"אקספו" שייך ככל הנראה לאיחוד האמירויות. האיחוד, מהאזורים הבזבזניים ביותר של אנרגיה והפחות ירוקים בעולם, יבקש להשיב את העיסוק לבסיס של מזון, מים, אנרגיה ואדמה. בתערוכה יציגו אנשי איחוד האמירויות פתרונות מקומיים לשיפור בכל אחד מהתחומים. אגב, ה"אקספו" הבא ייערך באיחוד ב-2020.
הרמוניה בינלאומית-יפנית
חלקה של יפן בתערוכה יוקדש לתחומי הבריאות והמזון הבריא. יפן תקדיש שטח בביתנה לנושאי הרעב העולמי והאקולוגיה. באופן אקטואלי למדי, לאחר רעידת האדמה בנפאל, היפנים יתייחסו לצמיחה שלאחר רעידת האדמה והצונאמי ב-2011.
והאמריקאים, כמובן יאכלו
הביתן האמריקאי ב"אקספו" יעוצב כאסם חדש-ישן. האמריקנים יציגו את החידושים הטכנולוגיים לשיפור איכות המזון, ולשם כך גוייסו מסעדנים ושפים שיגיעו ויציגו את העתיד הטכנולוגי בתחום זה. לצד המזון, יגיעו נציגי ארצות הברית לתערוכה עם פתרונות חדשניים גם למיחזור אשפה.
לא רק מדינות: מה עוד באקספו?
לאורך ששת חודשי התערוכה יתקיימו במתחם המיוחד והענק שלל אירועים ויועלו מיצגים שונים. אחד הבולטים שבהם הוא "Pavilion Zero", מיצג שיחזיר את המבקרים בו לראשית תולדות האנושות. עוד במקום יוכלו המבקרים להגיע לפארק אקולוגי מיוחד או לאגם המלאכותי שנבנה במקום ולהשתעשע במתחם לילדים. לאורך "רחוב" שלם ב"אקספו" יוכלו ליהנות המבקרים ממזון שיהיה בעיקרו אורגני.
חברות מסחריות גדולות, המנסות לשוות לעצמן מיתוג ירוק, יציגו אף הן בתערוכה. בתחום הסלולר תהיה זו חברת סמסונג, ואילו בתחומים אחרים כגון תחבורה, תאורה, בנקאות ועוד - יציגו בעיקר חברות איטלקיות מקומיות. את תחום התעופה תייצג אליטליה, בשיתוף חברת אתיחאד.
את התערוכה כולה ילוו רחפנים מיוחדים שיציגו את כלל השטח המלהיב על מסכים בטכנולוגיות חדשניות.