שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מאז 1915: מי המציא את הפיירקס שלכם?
    זה התחיל בהמצאה מקרית לחלוטין של ג'סי ליטלטון מארה"ב שרק רצה להביא לאשתו כלי חסין מפני חום לאפייה ולבישול, והפך להיות המותג כמעט הכי מפורסם בעולם בתחום האוכל. עכשיו הוא מתכונן למאה השנים הבאות. וגם, איך נראו הפרסומות לכלי הכי מפורסם מאז תחילת המאה שעברה

    מי לא מכיר את השם פיירקס (Pyrex) - ויותר מכך למי אין לפחות פיירקס אחד במטבח? כשמזכירים אותו מתכוונים, לרוב, לכלי אחסון מזכוכית המשמשים גם כתבניות, אך פיירקס לפני הכל הוא מותג עתיק ומוכר בעולם בתחום כלי המטבח.

      

    פיירקס חוגגת 100

    למן ההתחלה הצנועה בשנת 1915
    ולאורך כל 100 השנים האחרונות, זוכה החברה לאמונם של מיליוני בשלנים ברחבי תבל. שנת 2015, שנת המאה של המותג, מהווה נקודת ציון חשובה נוספת בהיסטוריה שלו. גם בשנת זו תהווה החדשנות מילת מפתח בלקסיקון של המותג, מבלי לשכוח את מוצרי המורשת והאייקונים החזקים שלו ולהבטיח שרגעי הבישול בבית יישארו גדולים ומהנים.

     

    מוצרי זכוכית בורוסיליקט, שפותחו על ידי החברה, נוצרו כדי לתת פתרון לצרכים משותפים של מטבחים במשקי בית רבים. מהאוסף הקלאסי של מוצרי הכנת המזון העשויים זכוכית בורוסיליקט דרך מוצרי הקרמיקה "מהתנור לשולחן" ועד כלי המתכת וכלי המדידה לשיפור רמת הדיוק במטבח - כל מוצר נחקר ופותח תוך חשיבה מדוקדקת על דרישות הצרכן. עם מורשת של 100 שנים, אי אפשר שלא להביט לאחור לעבר נקודת ההתחלה של המותג וגם לנסות ולדמיין מה צופן לו העתיד.

     

    1910-1930: איך הכל התחיל?

    הכל התחיל בתחילת המאה ה-20 בארצות הברית, בזמן שבקי (בסי) ליטלטון, חוותה מפחי נפש רבים בעקבות שימוש בכלי חרס לאפייה ולבישול, שלא היו מסוגלים לעמוד בחום התנור ולעתים תכופות התפוצצו לרסיסים, תוך שהם הורסים את המנות עליהן עמלה זמן כה רב במטבח. בסי פנתה לבעלה, ג'סי, על מנת שיפתור לה את בעיית כלי הבישול, שהייתה משותפת למשקי בית בעולם כולו.

     

    פיירקס שנת 1916 ()
    פיירקס שנת 1916

     

    ג'סי עבד במחלקת המחקר והפיתוח במפעל הזכוכית של קורנינג. תחום המחקר שלו היה זכוכית חדשה, עמידה במיוחד, שיכולה היתה לעמוד בפני שינויי טמפרטורה פתאומיים, אותה היו אמורים לספק לחברת הרכבות לשימוש בפנסי איתות תוך שהיא עומדת בפני זעזועים תרמיים ואחרים. בסי הבינה שהזכוכית הנמצאת בתהליכי פיתוח עשויה להיות התשובה האידיאלית לבעיותייה, וביקשה מג'סי להביא שני מכסי זכוכית של פנסי רכבות.

     

    פיירקס שנת 1916 ()
    פיירקס שנת 1916

     

    בסי זיהתה מיד את היתרונות של הזכוכית החדשה, כשאפתה את העוגה הראשונה בכלי הזכוכית. השקיפות של הזכוכית אפשרה להשגיח מקרוב על תהליך האפייה של העוגה, והתוצאה הסופית היתה של עוגה אפוייה היטב ובאופן אחיד בעלת גימור מוזהב ומושלם. כשהיא הגישה את העוגה, היה ברור עד כמה אלגנטי נראה כלי הזכוכית ובסופו של דבר היה ברור גם עד כמה החומר החדש היגייני וקל לניקוי בגמר האכילה.

     

    העוגה של בסי היתה הראשונה בסדרה של בדיקות קולינריות, ובני הזוג עבדו ללא לאות כדי למצוא את הנוסחה המושלמת לפיתוחה של זכוכית שתהיה עמידה, בטוחה ושימושית. לאחר מספר חודשים מצאו את הנוסחה המושלמת: G702EJ או במילים אחרות, ייצג את זכוכית הבורוסיליקט נטולת העופרת שמסוגלת לעמוד בפני שינויי טמפרטורה פתאומיים, ונתנה מענה לדרישות הגבוהות של בסי לשלמות קולינרית.


    פיירקס שנת 1920 ()
    פיירקס שנת 1920


    בשנת 1915 נולד המותג באופן רשמי, כאשר חברת Corning הגישה פטנט כדי להגן על הנוסחה. באותו זמן, על אף שרעיון הבישול והאפייה בזכוכית היה חדשני, כלי הבישול החדשים של החברה הפכו להצלחה מיידית.

     

    כיום, וריאציות שונות של מוצרי הזכוכית בורוסיליקט הם לב ליבה של החברה, וכוללים: תבניות פאי קלאסיות, סירי זכוכית לתבשילים ולמוצרי אפייה, בדיוק כמו אלה שבסי ליטלטון אישרה כבר לפני 100 שנה. הגוון הכחלחל של זכוכית הבורוסיליקט ושם המותג המוטבע בתחתית המוצרים, מסייע לצרכנים לזהות את מוצרי החברה ולהבטיח שהם רוכשים את מוצרי החברה האמיתיים ולא חיקויים.

     

    הכלי הראשון של החברה היה תבנית עוגת פאי. בהתחלה הוצע לקרוא למותג בשם Py-right, ובסופו של דבר הוחלט בקורנינג לקרוא למותג PYREX, כדי לחרוז עם Nonex, שהם מרכיבים בנוסחת זכוכית Pyrex. יש שמייחסים את שמו של המותג לחיבור בין שתי המילים היווניות: Pyro (אש ביוונית) ו- REX (מלך בלטינית).

     

    1940-1950: צבעוניות זה שם המשחק

    עשור זה מובל על ידי מלחמת העולם השנייה, השמדה של מיליוני אנשים ברחבי אירופה, הפרדה בין בני משפחה והקצבה קפדנית של מוצרי מזון ומוצרי צריכה. עם תום שנים ארוכות של מלחמה, משפחות מתאחדות ובישול ביתי מקבל משמעות חשובה. התקופה מתאפיינת גם בפיתוח צבעים חדשים שמוחדרים לתעשיית הטקסטיל והלבוש וטכנולוגיית ה-Technicolor חודרת לבתי קולנוע ברחבי העולם.


    פיירקס שנת 1935 ()
    פיירקס שנת 1935

    פיירקס שנת 1942 ()
    פיירקס שנת 1942

     

    בשנים אלה מושקת Colourware, סדרת כלי בישול והגשה בצבעוניות בוהקת ואטומה, שמוסיפה מגע של פופ וצבעים שובבים למטבח. המוצרים אולי נראו ככלי קרמיקה, אך למעשה יוצרו מזכוכית בורוסיליקט והיו עמידים בחום של התנור ובקור הקיצוני של המקפיא, מה שהפך אותם לפופולריים מאוד.

     

    בה בעת שהתפתחה מגמה חדשה של כלי בישול צבעוניים, עדיין היתה דרישה מאוד גבוהה לכלי בישול לבנים, מינימליסטיים. בהתאם לכך השיקה החברה את Opalware, סדרת מוצרי בישול שהציעה ניגוד אידיאלי לכלים הצבעוניים ואפשרה לצרכנים לשלב בין מוצרי הPyrex השונים שלהם, בהתאם לצרכיהם.


    פיירקס שנת 1945 ()
    פיירקס שנת 1945

     

    1960-1970: מרוץ נגד הזמן

    המרוץ לחלל והתפתחויות טכנולוגיות חדשות הובילו לשינויים בסגנון החיים, והעניין של הצרכנים במדע ובטכנולוגיה הגיע לשיא חדש. באותה תקופה עלתה דרישה אחת, חוזרת ונשנית, מצד הצרכנים: פיתוח מוצרים חדשניים שיאפשרו למשפחות להנות מארוחות מבושלות בבית, גם כשיש מחסור בזמן.

     

    מאחורי הקלעים של החברה פותחה נוסחה בלעדית שהציגה זכוכית חדשה, שיכולה לעמוד בשינויי טמפרטורות גבוהות במיוחד ואף נמוכות במיוחד, יותר מזכוכית בורוסיליקט רגילה. זכוכית זו, שנודעה תחת השם Pyroflam, אפשרה הקפאת ארוחות, הוצאתן מהמקפיא וחימומן בתנור ללא צורך בהפשרה מוקדמת, תוך חיסכון בזמן והפיכת חיי הצרכנים לקלים יותר. זו הייתה פריצת דרך ענקית בדמות זכוכית לבנה אטומה.


    גילוי זה הוביל את חברת קורנינג לפתח את שוק כלי הבישול שמעל הכיריים. עד אז לא היה קיים מוצר זכוכית שיכול היה לעמוד בחום הגבוה שנצר על ידי כיריים חשמליות או גז, ובו בזמן להציע פתרון מסוגנן שישמש גם ככלי הגשה ישירות לשולחן ארוחת הערב. סדרת Pyroflam החדשה נתנה מענה לדרישה הגוברת לכלי בישול המותאמים לבישול מהיר על הכיריים או בתנור, ובכך סימלה שינוי משמעותי בדרך שבה צרכנים הכינו ארוחות ביתיות.

     

    1980-1990: מתאימה את עצמה לקצב החיים

    במהלך עשורים אלו ממשיכה להתפתח מגמת הבישול הביתי, הקל והנוח לביצוע. המיקרוגל הופך לחלק חיוני בחיי המשפחה, ומספק שיטה מהירה וקלה לחמם או להכין ארוחות. למרות שגרת החיים שהופכת להיות עמוסה יותר ויותר, היו נחושים בחברה להבטיח שמשפחות יוכלו ליהנות יחד מארוחות ביתיות מבושלות, ושאפו לפתח מוצרים ייחודים כדי לאפשר זאת.

     

    מוצרי הזכוכית בורוסיליקט הם אידיאליים לשימוש בעת בישול במיקרוגל. בהתאם לכך הורחב אוסף המוצרים, כך שיכלול מגוון רחב של צורות וגדלים בתוספת מכסים ידידותיים למיקרוגל, אחסון, חימום מחדש והגשה של אוכל ביתי מבושל באופן שיהיה קל ונוח יותר לצרכנים.

     

    2000-2015: עוד לא אמרה את מילה האחרונה

    מגוון מוצרי החברה כיום, משקף את ההתפתחות של שיטות הבישול והאפייה ב-100 השנים האחרונות ואת מילות המפתח בכל הקשור לדרישות האמיתיות של הצרכנים.

     

    לאורך שנות קיומה, החדירה החברה לשוק מגוון מוצרים לבישול מעל כיריים שיתאימו לדרישות של צרכנים עכשוויים, מוצרי מתכת יצוקה - SlowCook, שיתאימו לטרנד הבישול בטמפרטורה נמוכה ובהמשך, גם כלי מדידה למטבח לבישול מדויק. כיום היא מציעה אוסף מוצרים שמספק מענה לכל צורך במטבח.

     

    100 השנים הבאות

     

     

    לרגל חגיגות 100 שנות קיומה של החברה, השיקה את Optimum - סדרה חדשה של תבניות אפייה ובישול לתנור, עשויות מזכוכית בורוסילקט המזוהה עם המותג.

     

    כמו גם, יש להן ידיות אחיזה רחבות יותר ונוחות לשימוש, עומק תבנית גדול יותר מהתבנית הקלאסית, עיצוב עכשווי וקימורים אטרקטיביים. זכוכית הבורוסילקט עצמה, מאושרת כחומר בטוח ביותר לבישול. הזכוכית היגיינית ובריאה, ואינה מכילה חומרים רעילים העלולים להיות מועברים למזון בעת החימום. 

     

    החברה מציגה מהפכה קטנה בשוק כלי האפיה: Asimetria - סדרה הכוללת מגון חדש של תבניות ומגשי אפייה פונקציונליים ומעוצבים עם ידיות XL , כמענה למגוון הצרכים לבישול ואפייה ביתיים.

     

    הסדרה עשויה מפלדה פחמנית, חומר יציב ועמיד המפזר חום באופן שווה וקל לנשיאה. ציפוי הנון-סטיק והטקסטורה המיוחדת של תחתית מוצרי הסדרה מאפשרים שחרור קל של המנה מהתבנית וניקוי קל של זו האחרונה, תוך התאמה לתקנים הקשורים למזון. המגוון כולל: מגשי מאפינס של 6 או 12 גביעים, תבניות אינגליש קייק, תבנית קפיצית, תבניות פאי, תבניות פלאן ומגשי אפייה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים