שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

סיטרואן C4 במבחן דרכים: אוויר פסגות

המשפחתית הקומפקטית של סיטרואן עברה מתיחת פנים קלה, וקיבלה מנוע טורבו-בנזין חדש. האם זה מספיק כדי להשאיר אותה תחרותית?

  • שנת השקה: 2010 (מתיחת פנים ב-2014)
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
  • מתחרות לדוגמה: אופל אסטרה, טויוטה אוריס, מאזדה 3, סיאט ליאון, קיה סיד
  • מחיר התחלתי: 124 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 124 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של סיטרואן C4

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

מתיחת הפנים שעברה ה-C4 לא הביאה לשינויי עיצוב דרמטיים. ובכל זאת, בתא הנוסעים עודכן מפרט האבזור הכולל כעת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע שלא רק משפר את הנוחות, אלא גם משדרג את המראה. איכות החומרים טובה בדרך כלל, אך איכות ההרכבה אינה מהטובות בקטגוריה. גם הנדסת האנוש אינה מושלמת, ולצד מסך מגע נוח לתפעול, חלק מהמתגים ממוקמים באופן לא אידאלי.

 

המרווח בתא מכובד מלפנים, ובמיוחד לכתפיים שם ה-C4 מקנה תחושת מרווח גדולה ביחס לנתונים היבשים. מרווח הברכיים מאחור מספק אך אינו מרשים לנוסעים מבוגרים. תא המטען גדול למדי ונוח לשימוש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של ה-C4 רך, והמכונית סופגת שיבושים באופן מרשים - הן בעיר ובמהירות נמוכה, והן בדרכים בינעירוניות. הוסיפו לכך מושב נהג נוח (אך עם תנוחת נהיגה לא מושלמת) ותקבלו את אחת הקומפקטיות הנוחות בישראל.

 

ההיגוי קל מאוד אך אינו מדויק במיוחד, רדיוס הסיבוב טוב ובסך הכל כושר התמרון העירוני מכובד. הראות החוצה עם זאת אינה מהמצטיינות, שכן הקורה הקדמית עבה והראות לאחור מעט מוגבלת בגלל מבנה החלון האחורי. בידוד רעשי המנוע מצוין, רעשי הכביש חודרים מעט לתא ואילו בידוד רעשי הרוח לוקה בחסר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. יכולת דינמית ובטיחות

למרות הכיול הרך, מתלי ה-C4 מספקים יכולת דינמית מרשימה - עם יציבות גבוהה בפניות, אחיזת כביש טובה ויכולת לצלוח סיבובים בלי מאמץ מיותר. ההיגוי עם זאת מעט קל ולא מדויק, אם כי הוא משתפר ככל שדוחקים במכונית וסביר בסך הכל. כושר הבלימה היה טוב מאוד, וכך גם תחושת הדוושה והעמידות לעומס.

 

ה-C4 משווקת בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. היא נבחנה במבחן הבטיחות של Euro NCAP  בשנת 2010, וזכתה אז לציון חמישה כוכבים מרבי. חבל רק לגלות כי לא מוצעות ב-C4 מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

יחידת הכוח של ה-C4 המחודשת מגיעה היישר מפיז'ו 308 החדשה - מנוע 1.2 ליטר עם שלושה צילינדרים, מגדש טורבו, 130 כ"ס ו-23.5 קג"מ. ואלה חדשות טובות, שכן כמו ב-308, המנוע הזה מרשים מאוד: יחידת הכוח מציעה גמישות מצוינת, ביצועים טובים ואף צליל מנוע כמעט ספורטיבי בסל"ד גבוה, אליו הוא מגיע בזריזות יוצאת דופן למנוע מסוגו. זאת מבלי להיות רועש בשום שלב. תיבת השישה הילוכים החדשה פועלת היטב - עם העברות הילוכים מהירות וחלקות למדי, גם אם יש טובות ממנה בשוק.

 

ה-C4 מצוידת במערכת עצור-סע לחסכון בדלק, שפועלת באופן מהיר וחלק. היא פוגעת בעוצמת המיזוג אך ניתנת לניתוק (במידה והטמפרטורה בתא עולה היא גם מנתקת עצמה רגעית). במסלול המבחן עמדה תצרוכת הדלק על 14.7 ק"מ לליטר - נתון מכובד אך נמוך ב-28% מנתון המעבדה (20.3 ק"מ לליטר).
נתוני פליטת מזהמים סיטרואן C4

נתוני פליטת מזהמים סיטרואן C4
ציון ירוק 166
דרגת זיהום 04
 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

סיטרואן C4 מוצעת בשלב זה ברמת אבזור אחת בלבד - קומפורט, שמחירה 124 אלף שקל (מבצע לזמן בלתי מוגבל, המחירון - 130 אלף שקל). בתמורה לסכום זה תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ("7), חיבורי USB ,AUX ובלוטות', גישה לאינטרנט מהמסך (דרך חיבור הטלפון), חישוקי "16 קלים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, ובקרת אקלים מפוצלת. זהו אבזור ממוצע, ותג מחיר תחרותי (במבצע).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מנוע ותיבת הילוכים, נוחות נסיעה, מרווח מלפנים

- הגיל נותן אותותיו

 

ולבסוף: סיטרואן C4 אינה מכונית צעירה, וזה מורגש במיוחד בעיצוב החיצוני והפנימי ובאיכות ההרכבה. עם זאת, גם בגילה המתקדם - ה-C4 נותרה מכונית נוחה, מתנהגת ומרווחת. ויחד עם מנוע ותיבת הילוכים חדשים ומצוינים ותג-מחיר נמוך, היא מקבלת מספיק אוויר לנשימה כדי להישאר קרובה לצמרת הקטגוריה הצפופה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סיטרואן C4 | רמת אבזור: קומפורט
סיטרואן C4 | רמת אבזור: קומפורט
מנוע 3 צילינדרים, 12 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 23.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 433 ס"מ
רוחב 179 ס"מ
גובה 152 ס"מ
בסיס גלגלים 261 ס"מ
משקל 1,240 ק"ג
נפח תא מטען 380 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישקים 205/55-16 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 10.9 שניות
מהירות מרבית 197 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.4 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 14.7 ק"מ לליטר / 28%-
פליטת פחמן דו-חמצני 113 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
דירוג בטיחות (לחצו להסבר) 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 124 אלף שקל
אחריות 60 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
סיטרואן C4
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סיטרואן C4
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סיטרואן C4
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סיטרואן C4
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סיטרואן C4
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סיטרואן C4
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סיטרואן C4
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים