שתף קטע נבחר
.
ערוץ 20

לקראת תקיפה? צה"ל ממהר להצטייד במטוסי תדלוק

ישראל תכננה לרכוש מטוס תדלוק מהאמריקאים, אך כעת צה"ל שוקל להסתפק בתוצרת מקומית מבית התעשייה האווירית. גורם בחיל האוויר: "אנחנו צריכים לפתח יכולת אווירית לתדלוק"

מאבק סביב ההצבעה של הקונגרס והסנאט האמריקניים על הסכם הגרעין נמשך, אבל בישראל מבינים שמארה"ב לא תבוא הישועה בהתמודדות האפשרית מול האיראנים.

 

צה"ל שוקל בימים אלה אפשרויות רכישה של מטוסי תדלוק, שאמורים לאפשר תקיפה ביעדים מרוחקים, אבל לאחרונה בודק חיל האוויר גם תוצרת מקומית. גורמים בחיל האוויר אומרים שהוא צריך להכין את עצמו לאפשרות שיאלץ למצוא תחליף למיכלית התדלוק אותה תכנן לרכוש בתחילה. מדובר במטוס תדלוק שמבוסס על מטוס בואינג 767. דגם זה, שנקרא KC-46A, עלול להידחות על ידי ישראל בעקבות העיכובים האחרונים ועלייה ניכרת בעלויות התכנית, כך פורסם באתרFlightGlobal.

 

 

תדלוק אוויר צה"ל אימון חיל האוויר (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
תדלוק אוויר צה"ל אימון חיל האוויר(צילום: דובר צה"ל)

>>עוד באתר ערוץ 20>>

 

התעשייה האווירית ממירה בימים אלו בואינג 767 שישראל שוקלת להשתמש בו בעתיד כמכלית תדלוק לצרכים צבאיים. לפי דיווח שהתפרסם באתר החדשות "Flight Global" ישראל רוצה לרענן את מיכלית התדלוק שלה שמבוססות על מטוס מדגם בואינג 707. עד כה ישראל הנחת העבודה הייתה שישראל תרכוש את מיכלית התדלוק KC-46A שארצות הברית רוכשת כדי להחליף את צי המיכליות שלו.

 

אותו גורם בחיל האוויר אמר ש"אנחנו צריכים לפתח יכולת אווירית לתדלק, ועכשיו אנחנו צריכים לחשב עלויות, יעילות ושיקולים נוספים בין שתי האפשרויות".

עבור האמריקאים, מדובר במכה נוספת לתכנית המכליות שלה, אחרי שארה"ב הודיעה כי בואינג תאלץ לעכב את תחילת בניית ייצור מיכלי KC-46A בשמונה חודשים.החברה גם הודיעה כי היא זקוקה ליותר מ-500 מיליון דולרים כדי לקדם את המיזם בשל בעלויות נוספות של התכנית.

 

אם ישראל אכן תבחר לרכוש את מטוס התדלוק מתוצרת מקומית, מדובר בסימן נוסף להתרחקות מהממשל האמריקאי, לאחר שנודע כי תרגיל אסטרטגי משותף לצה"ל ולצבא ארה"ב שאמור היה להיערך בתחילת 2016, בוטל בהוראת הדרג המדיני בשל המתח עם הממשל האמריקאי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
מטוס חיל האוויר
צילום: הרצל יוסף