שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    מה לאכול כדי לשמור על ריכוז בפסיכומטרי

    הריכוז במהלך המבחן חשוב מאוד ומשחק תפקיד מרכזי בהצלחה במבחן. לצורך כך קבלו כמה טיפים תזונתיים אשר יעזרו לכם לשמור על הריכוז במהלך הבחינה ולמצות את מירב הפוטנציאל שלכם

    מבחן הפסיכומטרי הוא מבחן חשוב מאוד, המשמש ככלי מיון לכניסה לאוניברסיטאות השונות ולמוסדות נוספים להשכלה גבוהה. מבחן הפסיכומטרי הוא שלב חשוב בחיים ועם משקל רב מאוד המשפיע על העתיד האקדמי שלכם.

     

    הבחינה עצמה אורכת כשלוש שעות ועשרים דקות, וקשה לשמור על הריכוז במשך זמן כה ארוך. הריכוז במהלך המבחן חשוב מאוד ומשחק תפקיד מרכזי בהצלחה במבחן. לצורך כך קבלו כמה טיפים תזונתיים אשר יעזרו לכם לשמור על הריכוז במהלך הבחינה ולמצות את מירב הפוטנציאל שלכם.

     

    קיראו עוד

    לקויי למידה והמבחן הפסיכומטרי: עצות למעבר חלק

    מדריך תזונה לסטודנט: לשמירת משקל ושיפור זיכרון

     

    בערב לפני הבחינה

    בארוחת הערב מומלץ לצרוך ארוחה מאוזנת הכוללת פחמימות מורכבות ומלאות, חלבון וירקות וכמובן שניתן ומומלץ לשלב קטניות. ארוחה שכזאת מאטה את הספיגה והעיכול של המזון וגורמים שכך שאספקת האנרגיה מהמזון תהיה ארוכה ככל האפשר ואף תספיק עד הבוקר.

     

    דוגמה לארוחת ערב מאוזנת: חביתה, 2 פרוסות מלחם מלא, ירקות או לחלופין, כארוחה חמה ניתן להכין תבשיל בסגנון מג'דרה העשוי מאורז ועדשים ולשלב אותו עם חזה עוף/או עוף וסלט ירקות.

     

    ארוחת ערב מומלץ לאכול כשעתיים עד שלוש לפני השינה כדי לא להכביד על ההרגשה לפני השינה ולהבטיח שינה ערבה ונעימה כי אחרי הכל, לשינה טובה יש גם תפקיד חשוב מאוד בשמירה על הריכוז במהלך המבחן.

     

    צום ממושך בלילה אינו מומלץ ולכן אני ממליצה על ארוחה לילת קלה כחצי שעה לפני השינה: כמו תפוח, בננה או יוגורט דל שומן בתוספת כף גרנולה ללא סוכר. לאלו מכם שלא רגילים לאכול כך ביומיום, לא מומלץ לעשות שינויים דרסטיים ביום שלפני המבחן עצמו אלא לנסות לאכול כך כל השבוע שלפני המבחן.

     

    ארוחה מאוזנת ומשביעה. בערב לפני או בבוקר הבחינה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    ארוחה מאוזנת ומשביעה. בערב לפני או בבוקר הבחינה(צילום: shutterstock)

     

    בבוקר הבחינה

    אני ממליצה לנבחנים בבוקר להתחיל את הבוקר עם חטיף אנרגיה ולנבחני הצהריים לפתוח את הבוקר בארוחת בוקר משביעה הדומה במרכיביה לארוחת הערב.

     

    לכל הנבחנים מומלץ לאכול כריך מלחם מלא כחצי שעה לפני הבחינה. בכריך ניתן למרוח אבוקדו/ טחינה/ גבינה לבנה/ קוטג'/ גבינה צהובה/ חביתה/ טונה- הקפידו לא לפזר הרבה מלח בכריך כי מלח מצמיא.

     

    מאוד חשוב שלא למרוח ממרח מתוק שמעלה את רמת האנרגיה בטווח הקצר אך מקנה תחושה של נפילת אנרגיות כשעה וחצי לאחר מכן- דבר שיכול להשפיע על הריכוז. בנוסף, עדיף להימנע מארוחה מבושלת וגדולה מאחר והיא מעייפת את הגוף ופוגעת בשמירה על הריכוז.

     

    בזמן הבחינה

    אם אכלתם מסודר לפני- האוכל יספק לכם "דלק" של ריכוז ואנרגיה לרוב המבחן, אם אתם מרגישים שהריכוז יורד לאחר כשעה וחצי מתחילת המבחן, תאכלו חטיף אנרגיה או תשתו שתייה מתוקה (3-4 לגימות כל סיום פרק ולא לשתות את הכל בפרק הראשון) ובכל מקרה, בחרו חטיף שהעטיפה אינה מרעישה - שיחזיר לכם את האנרגיה עד סוף המבחן.

     

    את אכילת החטיף או לעיסת המסטיק או הסוכרייה במהלך המבחן לא כדאי לתרגל בפעם הראשונה במהלך המבחן האמיתי -אם התרגלתם לבצע מבחני פסיכומטרי מבלי לאכול במהלכם אז ניתן להישאר כך גם במהלך המבחן האמיתי. לא חייבים לאכול משהו במהלך הבחינה, במידה והחלטתם לאכול במהלך המבחן, יש לתרגל זאת כשבוע לפני- ואז לראות בתוצאות הסימולציה אם יש הבדל או שהאכילה רק מסיחה את דעתכם.

     

    אחרי מבחן - יכולים לחזור לשגרת החיים הרגילה והבריאה שלכם,

     

    והכי חשוב, שיהיה המון בהצלחה 

     

    דינה לוי היא דיאטנית קלינית מוסמכת, התזונאית של רשת חרשן לבגרויות ופסיכומטרי





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    מה לאכול כדי לשמור על הריכוז בבחינה הפסיכומטרית?
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים