שתף קטע נבחר

גד נכנסת לתחרות בשוק הגבינה הצהובה

המחלבה התחילה לייצר גבינה צהובה בפולין, לפי מתכון של. בישראל היא תימכר במחיר נמוך בכ־10% מזה של גבינת עמק ארוזה

לא רק בשר - גם גבינה צהובה מביאים מפולין. מחלבות גד, המחלבה הרביעית בגודלה בישראל, נכנסת לראשונה לשוק הגבינה הצהובה. המחלבה החלה לייצר בפולין גבינה צהובה לפי מתכון שלה שתשווק בישראל תחת המותג גד. בכך היא תהיה היצרנית הראשונה של מוצרי חלב שתייבא גבינה מחו"ל תחת מותג שלה. עד כה הגיעו לארץ גבינות צהובות ביבוא של יבואנים שונים כמו ויליפוד ונטו.

 

 

הפיתוח נעשה בסיוע הצוות המקצועי של גד, שהיה על הקו לפולין במשך כמעט שנה. הגבינה תשווק בארץ בקרוב ותוצע באריזות קשיחות - כולל הפרדת הפרוסות בדומה לתנובה. בשלב ראשון ישווקו גבינות 28% שומן ולאחר מכן 9% ו־5%. מחיר הגבינה הארוזה 200 גרם יהיה נמוך בכ־10% מאריזה דומה של עמק.

 

"רק יצרן יודע להביא את המוצר הכי טוב", אומר ל"ידיעות אחרונות" עזרא כהן, בעלי מחלבות גד. "המטרה שלי היא לתת לצרכן את המוצר שהכי קרוב בטעם ל'עמק' במחיר הוגן ובאיכות טובה יותר ממה שיובא עד כה. היבוא מהווה הזדמנות מבחינתי לבחון את שוק הגבינות. אם זה יצליח, מחלבות גד תחל לייצר גבינות צהובות בישראל".

 

קואופרטיב פולני 

פולין התפרסמה לאחרונה כמקור חדש לבשר בקר טרי איכותי, שתנובה החלה לייבא. המהלך כבר חולל תחרות בשוק הבשר הטרי והוזיל אותו עד 30%. כעת מנוצל גם חלב הפרות לצורכי תחרות בשוק הישראלי.

 

 (צילום: צביקה דור) (צילום: צביקה דור)
(צילום: צביקה דור)

 

את הגבינה של גד מייצרת עבורו מחלבת WLOSZCZOWA - קואופרטיב ממחוז וולושצ'ובה שבעליו הם 1,000 מגדלי חלב מקומיים, עם מחזור מכירות של 100 מיליון יורו לשנה.

 

המחלבה, שפועלת מאז 1936, מעבדת כחצי מיליון ליטר חלב מדי יום ויש לה יכולת ייצור של 50 טון גבינה ליום. מועסקים בה כ־320 עובדים והיא מייצרת גבינות גאודה ומוצרלה, חמאה, יוגורט, אבקת חלב ועוד. המחלבה מייצאת למדינות רבות גם מחוץ לאיחוד האירופי ומאושרת על ידי כל התקנים האירופיים.

 

יש לציין כי מחיר החלב הגולמי שמשולם לרפתן הפולני נמוך מהמחיר בישראל. גם עלויות הייצור זולות משמעותית, בין השאר בזכות מרעה טבעי.

 

נתח מהמכסה 

היבוא מחו"ל במחיר תחרותי התאפשר בזכות הקצאה ממשלתית של מכסה ליבוא 4,500 טון לשנה גבינה צהובה פטורה ממכס. זאת כדי לעודד תחרות בשוק שבו שולטת תנובה עם כ-80% נתח שוק. גד תנצל 720 טון לשנה מתוך המכסה, שחולקה בין יבואנים שונים.

 

שוק הגבינות הצהובות בישראל מוערך בכ-1 מיליארד שקל לשנה. המיובאות תופסות כעת כ־5% מכל שוק הגבינות.

 

לפי נתונים כמותיים של חברת סטורנקסט (מצטבר מחודשים ינואר עד אוגוסט 2015) לשוק הגבינות הצהובות שנמכרות ארוזות על המדף, תנובה מובילה עם נתח שוק של 75.8%, טרה עם 15% והצהובה הטובה עם 4%.

 

נתח השוק של המיובאות: עלמה של נטו עם 4% (בחודש אוגוסט היה נתח השוק שלה 8%). ויליפוד (שמייבא את המותג הפרטי בגבינה צהובה עבור שופרסל) עם 1.2%.

 

גם במעדנייה, שם נמכרים המוצרים במשקל, התמונה לא שונה. עמק של תנובה עם 82.6%, טרה עם 9.3%, עלמה של נטו עם 3% וויליפוד עם 1.2%. בענף הקמעונאי טוענים כי הצרכן הישראלי מכור לטעם של עמק, בעוד שהגבינות מחו"ל יותר מלוחות וארומטיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: צביקה דור
הגבינה הצהובה של מחלבות גד
צילום: צביקה דור
מומלצים