שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    דיווח: גם ב.מ.וו מזהמת, ובפולקסווגן נענשים

    שערוריית המנועים המזהמים של פולקסווגן מנערת את עולם הרכב, וגם המתחרה הגרמנית ב.מ.וו אינה יוצאת נקיה. השבועון הגרמני המוביל אוטו-בילד מדווח כי במבחנים שנערכו על הכביש פלט רכב הפנאי X3 כמות מזהמים גבוהה פ 11 מהמותר. ובינתיים, ראשים נערפי בפולקסווגן

    האם גם ב.מ.וו תהיה מעורבת בפרשת זיהום האוויר שהחלה עם פולקסווגן? כמות המזהמים הגבוהה עד פי 40 שפולטים מנועי הדיזל של פולקסוגן בתנאי אמת, מטלטלת את עולם הרכב ומכה גלים. השבועון הגרמני רב התפוצה וההשפעה אוטובילד מדווח היום (ה') כי בבדיקות שנערכו למנועי ב.מ.וו בתנאי אמת, התגלה כי רכב הפנאי הפופולרי X3 עם מנוע דיזל פלט פי 11 יותר חלקיקים מזהמים מכפי שנקבע בתקן האירופאי. מניית יצרנית מכוניות היוקרה ממינכן צללה חדות ב-9% בעקבות הדיווח.

     

     

    יו"ר פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, מתנצל 

     

    יש לזכור כי מניית פולקסווגן איבדה מערכה עשרות אחוזים לאחר שפרשה פולקסווגן התפוצצה בתחילת השבוע, תוך שהיא מוחקת עשרות מיליארדי דולרים מערכו של קונצרן הרכב. גם יצרניות רכב אחרות המשווקות מגוון רחב של דגמים עם מנועי דיזל, מביטות בשערי המניות בדאגה. מניות מרצדס ופיאט צנחו היום ביותר מ-5%, פיז'ו-סיטרואן ורנו איבדו כמעט 4%.

     

    לפי ה-ICCT, המועצה הבינלאומית לתחבורה נקייה אשר חשפה את פרשת פולקסווגן, הנתונים שהשיג ה-X3 גרועים אף יותר מאלה שנרשמו לחובת פולקסווגן פאסאט בבדיקות שנערכו לה בארה"ב. בב.מ.וו דחו את ההאשמות, וטענו בתגובה כי לא ידוע להם על מבחן כלשהו שנערך לרכב מתוצרתם על-ידי ה-ICCT, וטענו בתוקף כי במכוניות ב.מ.וו לא נעשה כל ניסיון לעקוף את תקני זיהום האוויר. בנוסף הטיחו שם כי לב.מ.וו אין כל מערכת המבדילה בין מצב "כביש" ל"בדיקה", כפי שהתגלה במכוניות פולקסווגן.

     

    שר התחבורה הגרמני אלכסנדר דוברינט אמר כי ביקש מהרשויות המתאימות לערוך בדיקה מקיפה של כל מכוניות פולקסווגן עם מנועי דיזל, לצרוך בדיקת רמת ה זיהום שהן פולטות, אך לא של יצרניות אחרות. לדברי השר, פולקסווגן הצליחה לרמות גם את הרשויות באירופה בעזרת התוכנה המזהה בדיקות איכות סביבה.

     

    בלומברג מצטט את יורגן פיפר, אנליסט בבורסה של פרנקפורט, כאומר ש"אין כרגע כל סיבה להאמין שב.מ.וו עשתה משהו שלא כשורה. עם זאת, השווקים מודאגים מהנזקים שיצרניות מנועי דיזל עלולות לספוג בטווח הרחוק. ב.מ.וו שייקה בשנה החולפת כמעט 38% מכלל המכוניות שמכרה עם מנועי דיזל.

     

    בהמשך מדווח הבילד כי שערוריית הזיהום גרמה לא רק לפיטורי היו"ר מרטין וינטרקורן, אלא תעלה גם לשלושה בכירים נוספים במשרתם. האחראי על מחלקת פיתוח ומחקר באודי אולריך הקנברג, אחראי המנועים בפורשה וולפגנג האץ ומנהל הפעילות בפולקסווגן ארה"ב מייקל הורן, יאלצו לעזוב את הקונצרן לאחר פגישת חבר המנהלים הצפויה ביום שישי הקרוב (מחר). בשתי היצרניות בחרו שלא להגיב לדיווח.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ב.מ.וו X3 - גם הוא מזהם מעל המותר?
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים