שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    6 דברים שקורים לגוף כשמפסיקים לאכול פחמימות

    רוצים להרגיש שבעים יותר? לשרוף יותר שומן? להפחית את הסיכוי לסוכרת? זה הזמן להיגמל מפחמימות. 6 סיבות שישכנעו אתכם

    פחמימות פשוטות, כמו אלה המצויות בעוגיות, ממתקים וצ'יפס, הן ה"ילד הרע" של עולם התזונה. אמנם הן מספקות ריגוש רגעי, אבל בטווח הרחוק לא רק שהן לא תורמות דבר לבריאות שלנו, אלא הן אפילו מזיקות. עם זאת, לא קל להיגמל מפחמימות - ולפי מחקרים רבים בהחלט מדובר בהתמכרות.

     

    קיראו עוד

    בלי פחמימות ובלי סוכר: האם זה בריא לנו?

    פחמימות ושומנים לא משמינים. 15 מיתוסי דיאטה

     

    אם גם אתם רוצים להיגמל מהן, או לפחות להפחית בצריכתן, אולי ששת הדברים הבאים, שקורים לגוף לאחר שמפסיקים לצרוך פחמימות, יעזרו לכם:

     

    1. שריפת שומן

    אכילה מועטה של פחמימות עשירות בקלוריות מורידה באופן מיידי את צריכת הקלוריות היומית שלנו, דבר אשר כופה על הגוף לשרוף שומנים, המאוכסנים בגוף לצורך אנרגיה.

     

    טיפ: עשו התעמלות קלה לפני ארוחת הבוקר. כך הגוף ישרוף יותר שומנים מאשר באימון לאחר ארוחת צהריים או ערב. עם זאת, רצוי לאכול משהו קטן לפני פעילות גופנית, כמו תמר. שיטה נוספת הינה שתיית תה פו-אר (תה סיני שחור מסורתי) אשר נחשב למוריד כולסטרול, מפרק שומנים, מסייע לעיכול ומוריד את רמת ריכוז השומנים בדם.

      

    2. תחושת שובע

    בניגוד למה שנהוג לחשוב, פחמימות לא מייצרות תחושת שובע. סיבים תזונתיים, חלבונים ושומנים בריאים - דווקא כן. למרבה הצער, רכיבים תזונתיים אלה לא קיימים בפחמימות פשוטות, למרות התחושה המשביעה והממלאת שהן מספקות. כך שלא משנה כמה פחמימות נאכל, הגוף ימשיך לחפש עוד מזון. כתוצאה מכך, הסיכוי שנרוץ למגירת החטיפים הקרובה - עולה.

     

    טיפ: התחילו את יומכם עם מזון עתיר חלבונים ושומן בריא כמו יוגורט, חביתה לצד ירקות או פודינג זרעי צ'יה (עשיר באומגה 3, סיבים תזונתיים, ואנטיאוקסידנטים). באופן זה ניתן לשמור על תחושת השובע לאורך זמן.

      

    3. בטן שטוחה

    כל אחד מכיר את התחושה של נפיחות בבטן, המופיעה לאחר אכילה של צלחת פסטה מענגת. ואכן, אחד הסימנים הראשונים שמעידים על ירידה בצריכת פחמימות והחלפתן במזונות עשירים בסיבים תזונתיים הינה תחושה של בטן שטוחה וקץ לנפיחות. החיידקים הבריאים במעיים שלנו ניזונים מסיבים תזונתיים. כשאלה בעמדת נחיתות, החיידקים שאינם בריאים, וניזונים מפחמימות וסוכרים, משתלטים על גופנו ויוצרים את תחושת הנפיחות וההרגשה שהבטן שלנו גדולה יותר ממה שהיא באמת.

     

    טיפ: הכניסו סיבים תזונתיים לשגרת האכילה שלכם. אפשר, למשל, להוסיף שעועית לבנה או שחורה לתבשיל או לסלט. כמו כן, השתמשו בתחליפים שירגישו לכם טבעיים, כמו מעבר מלחם לבן ללחם מלא, פסטה מחיטה מלאה ואורז מלא. דרך נוספת הינה אכילת אגוזים לא קלויים ולא ממולחים בין הארוחות. הם מקור מצוין לסיבים ולשומן בריא, ולכן מסייעים באיזון הגוף ומקלים על העיכול.

     

    בלי פחמימות. בטן שטוחה וחטובה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    בלי פחמימות. בטן שטוחה וחטובה(צילום: shutterstock)

     

    4. הפחתת הסיכוי לחלות בסוכרת

    סוכרת הינה מחלה שאחוז החולים בה עולה בקצב מסחרר בעולם המודרני. פחמימות פשוטות מורכבות מסוכרים פשוטים. לכן אכילה מרובה שלהן יכולה להמיט הרס על גופנו - בטווח הקצר ובטווח הארוך. ככל שאוכלים יותר פחמימות פשוטות, המאופיינות בעיכול מהיר, כך הלבלב מגביר את ייצור האינסולין. כתוצאה מכך הגוף מפתח תנגודת לאינסולין והסיכוי לחלות בסוכרת גובר.

     

    טיפ: אכלו פחמימות מורכבות. הן עשירות בסיבים, מתעכלות לאט יותר ולכן מפחיתות את שחרור האינסולין הנוצר כתוצאה מרמה גבוהה של סוכר בדם. שמירה על רמה מאוזנת של סוכר בדם מפחיתה את הסיכוי לחלות בסוכרת.

     

    5. חיזוק השרירים

    גם אם תנסו, רוב הסיכויים שלא תוכלו לאתר סוגי מזון שהם פחות בריאים מפחמימות פשוטות. אחת הסיבות לכך היא שפחמימות דלות בחלבונים - אבני הבניין של השרירים (וגורם עיקרי בבריאות השיער, הציפורניים והעור). חלבונים מסייעים לגוף להתאושש לאחר אימון פיסי ובונים את השריר. אכילת מזונות עשירים בחלבונים מספקת לגופנו את מה שהוא צריך, ומבטלת את הצורך לפנות למזונות עתירי פחמימות כדי לעמוד בצריכת הקלוריות הנדרשת ליום.

     

    טיפ: אם יש לכם נטייה לנשנש בין הארוחות, אל תיפלו למלכודת הדבש של מכונות החטיפים. החליפו את הממתקים בחטיפים מועשרים בחלבונים, אשר יספקו לגוף שלכם את הדלק לו הוא זקוק וישמרו על רמה גבוהה של אנרגיה לאורך כל היום.

      

    6. אנרגיה גבוהה

    לא כל הפחמימות הן רעות. הגוף שלנו אף זקוק להן כדי לתפקד כראוי, שכן הן מקור האנרגיה היחיד של המוח וחשובות לתפקוד תקין מערכת השרירים. מעבר מפחמימות פשוטות לפחמימות מורכבות כמו אורז מלא, אורז חום, לחם מחיטה מלאה, שיבולת שועל וקינואה - ישמור על רמה עקבית של אנרגיה, וכן ימנע את העליות והירידות באנרגיה שנוצרות כתוצאה מאכילת פחמימות פשוטות. באופן זה תוכלו לשרוד את שעות אחר הצהריים הקשות בהצלחה.

     

    טיפ: רצוי לצרוך פחמימות באופן מועט ומדוד כדי למנוע קפיצות ונפילות באנרגיה. מספיק שתאכלו כוס של שיבולת שועל ובננה - וכבר הגעתם למכסה היומית שלה אתם זקוקים.

     

    ייעוץ תזונתי: נועה ענתבי

     







     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים