שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ישראל במקום ה-3 בקניות באינטרנט בחו"ל
    מחקר בינלאומי שמפרסמת PayPal קובע: 73% מהגולשים הישראלים קנו ברשת בשנה האחרונה, מתוכם 79% רכשו באתרים בינלאומיים. נתון זה מציב את ישראל במקום השלישי בעולם, כשלפניה מדורגות אירלנד עם 86% מהקונים הרוכשים באתרים בינלאומיים ואוסטריה עם 85% מהקונים

    ישראל, אוסטריה ואירלנד הן המדינות המובילות בקניות באתרים בינלאומיים ברשת - כך עולה מנתוני מחקר בינלאומי שנערך על ידי חברת Ipsos. לפי המחקר, שחשפה היום ענקית התשלומים הדיגיטליים PayPal, עד סוף 2015 צפויה בישראל עלייה חדה של 47% בהיקף הרכישות באמצעות המובייל, בהשוואה ל-2014.

     

    לכתבות נוספות בערוץ צרכנות

     

    הנתונים שופכים אור על הרגלי הקנייה של צרכנים ב-29 מדינות בעולם, ביניהן ישראל, תוך התמקדות בהעדפות הקנייה ובאמצעי התשלום באתרים בינלאומיים. במחקר השתתפו יותר מ-23,000 בוגרים בני 18 ומעלה המחזיקים בבעלותם או משתמשים במכשירים המאפשרים גלישה באינטרנט.

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)
     

    לפי נתוני המחקר בישראל - 73% מהצרכנים הגולשים באינטרנט קנו ברשת בשנה האחרונה, מתוכם 79% קונים באתרים בינלאומיים. נתון זה מציב את ישראל כאחת משלוש המדינות המובילות בשיעור הצרכנים הקונים באתרים בינלאומיים מתוך המדינות שנבדקו במחקר. במקום הראשון ממוקמת אירלנד עם 86% מהקונים אונליין באתרים בינלאומיים, ואחריה אוסטריה עם 85%.

     

    ארה"ב ויפן הציגו במחקר את השיעור הנמוך ביותר של קונים באתרים בינלאומיים מתוך המדינות שנבדקו, עם 20% ו-11% בהתאמה. אם הנתון הזה מפתיע אתכם אפשר לשער שאחוז הקונים באתרים בינלאומיים במדינות כמו יפן וארה"ב הוא נמוך, כיוון שהצרכנים במדינות אלה נהנים ממגוון רחב של אתרי קניות מקומיים.

     

    תחזית לסוף שנת 2015

    המחקר כולל גם תחזית עד סוף שנת 2015, לפיה צפויה להימשך מגמת העלייה בהיקף הרכישות המקוונות של הצרכנים הישראלים. היקף הרכישות צפוי להסתכם השנה ב-9.302 מיליארד שקלים, לעומת 7.792 מיליארד שקלים בשנת 2014 - עלייה של 19%.

     

    בנוסף, כאמור, צפויה השנה עלייה של 47% בהיקף הרכישות המקוונות המבוצעות באמצעות המובייל (סמארטפונים וטאבלטים) בהשוואה ל-2014. השנה צפויה להיחתם עם היקף רכישות של 1.693 מיליארד שקלים באמצעות פלטפורמה זו, לעומת 1.150 מיליארד שקלים בשנת 2014.

      

    נתונים נוספים במחקר

    יעדים פופולאריים לקנייה:

    סין היא יעד הרכישות הפופולארי ביותר בקרב הישראלים: 60% מהקונים הטוענים כי קנו באתרים סיניים. במקום השני נמצאים האתרים מארה"ב (51% מהקונים), ובמקום השלישי אתרים מבריטניה (21% ).

     

    הקטגוריות המובילות בקרב הקונים באתרים בינלאומיים:

    1. אופנה - 58% מהקונים טוענים כי רכשו פריטי הלבשה, הנעלה ואופנה.

    2. צעצועים - 37% מהקונים טוענים כי רכשו צעצועים ותחביבים.

    3. אלקטרוניקה - 35% מהקונים רכשו מוצרי אלקטרוניה.

     

    אמצעי הרכישה הפופולאריים:  

    המחשב הוא עדיין המכשיר המוביל בשימוש לקניות אונליין בקרב 95% מכלל הצרכנים. בו זמנית, 50% מהרוכשים עושים שימוש בטלפון החכם לצורך קניות אונליין, ו- 14% קונים אונליין באמצעות הטאבלט.

     (צילום: ויז'ואל/פוטוס) (צילום: ויז'ואל/פוטוס)
    (צילום: ויז'ואל/פוטוס)
     

    הסיבות לקניות באתרים בינלאומים:

    לפי המחקר, ישראלים הקונים באתרים בחו"ל מחפשים בעיקר מחירים אטרקטיביים. סיבה בולטת נוספת היא גילוי מוצרים חדשים ומעניינים.

     

    מה יעודד את הצרכן הישראלי לקנות באתרים במדינות אחרות?

    לפי 67% - משלוח חינם יהיה הגורם העיקרי שיעודד את הצרכן הישראלי לקנות באתרים בחו"ל.

    לפי 54% - דרך בטוחה לשלם.

    לפי 52% - משלוח מהיר יותר לארץ של הפריטים.

    לפי 44% - החזרות חינם למקום ממנו קנה תעודד קנייה.

     

    מהם החסמים לקנייה ברשת?

    49% מהקונים באתרים בינלאומיים טוענים כי החשש מכך שהמוצר יגיע שונה ממה שהזמינו באתר מונע מהם לקנות בתדירות גבוהה יותר. על פי 48% מהקונים, גם עלויות המשלוח וזמני המשלוח הלא מהירים מספיק (לפי 44%), הם גורמים נוספים המונעים מהם קנייה דרך האינטרנט באתרים בינלאומיים.

     

    שיקולים בבחירת אמצעי תשלום:

    לפי המחקר, PayPal הוא אמצעי התשלום הנפוץ ביותר לקניות באתרים בינלאומיים: 78% מהצרכנים הישראליים הקונים באתרים בינלאומיים טוענים כי השתמשו ב-PayPal לקניות ב-12 החודשים האחרונים.

     

    לדברי אפי דהן, מנהל איזור ישראל ואפריקה ב-PayPal: "המחקר משקף את המודעות הגבוהה של הצרכן הישראלי למגוון האפשרויות לקנייה באינטרנט בארץ ובחו"ל מהמחשב או מהמכשיר הנייד תוך שימוש באמצעי התשלום הבטוח ביותר. האינטרנט והטכנולוגיות המתקדמות מנגישים לקונים הישראליים מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים מהארץ והעולם ולרוב במחירים נמוכים יותר. אימוץ המסחר האלקטרוני הוא דרך מצוינת להתמודד עם יוקר המחייה.

    אפי דהן מנהל איזור ישראל ואפריקה ב-PayPal (צילום: רמי זינגר) (צילום: רמי זינגר)
    אפי דהן מנהל איזור ישראל ואפריקה ב-PayPal(צילום: רמי זינגר)

    "אין ספק שקצב החדירה המהיר של הטלפונים החכמים בישראל ימשיך להיות הכוח המוביל של המסחר המקוון בשנים הקרובות" מוסיף דהן. "אני מאמין שחווית הקנייה בטלפונים החכמים תמשיך להתפתח ולהיות נוחה ובטוחה יותר". 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים