שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בת 57 במצב קשה מהרעלת שמן קנאביס רפואי

    האשה הסובלת מכאבי גב כרוניים, קיבלה רישיון ממשרד הבריאות להשתמש בשמן קנאביס רפואי לשיכוך כאבים, מדווח היום "ידיעות אחרונות". כפי הנראה היא נטלה כמות גבוהה מהמותרת, ואושפזה במצב קשה בעקבות אוטם מוחי נרחב

    תושבת מרכז הארץ (57), שסבלה מכאבי גב תחתון כרוניים אושפזה בשבוע שעבר במצב קשה, ככל הנראה בעקבות מינון גבוה בהרבה מן המותר של קנאביס רפואי.

     

    האשה, שאובחנה לפני כמה שנים כסובלת מכאבים כרוניים בגבה התחתון, מטופלת באמצעות משככי כאבים ואף קיבלה רישיון ממשרד הבריאות לשימוש בקנאביס רפואי בצורת שמן.

     

    קראו עוד על הקנאביס הרפואי:

    המדינה תצטרך לחשוב מחדש על הסדרת תחום הקנאביס

    קנאביס רפואי: מי יקבל רישיון ואיך תתבצע הרפורמה? מדריך

    האם גראס רפואי מזיק לריאות? תתפלאו

     

    את השמן המכיל קנאביס מטפטפים תחת הלשון, וכך מתאפשרת ספיגה מיידית של החומר. אם בולעים את טיפות השמן ולא מטפטפים אותן תחת הלשון, היעילות נפגעת. בהשוואה לצריכת קנאביס רפואי לאידוי ולשאיפה, תחילת ההשפעה של השמן מאוחרת יותר, אך משך ההשפעה ארוך יותר: בין ארבע לשש שעות.

     

    על פי ההנחיות לשימוש בשמן הקנאביס הרפואי, נדרשה האשה לטפטף אחת ליום כמה טיפות תחת לשונה, אך ככל הנראה חרגה מהכמות המותרת. למחרת הובהלה האשה לבית החולים איכילוב בתל אביב ואובחן שהיא סובלת מאוטם מוחי נרחב בכמה אזורים שונים.

     

    היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ כשמצבה מוגדר קשה וסכנה נשקפת לחייה. בבדיקות מקיפות שערכו הרופאים לא נמצאו סיבות שיכולות להסביר את האירועים המוחיים הקשים, ולכן עלה החשד שהשימוש במינון גבוה של קנאביס הוא זה שהוביל למצבה.

     

    הרעלת קנאביס - כמו כל הרעלת תרופה

    "מדובר באישה ללא גורמי סיכון שקשורים למערכת כלי הדם, והרושם שלנו הוא שקיים קשר לצריכה המופרזת של הקנאביס. ייתכן שהמינון הגבוה גרם לשינויים בקוטר ולפגיעה בדופן כלי הדם במוח‭,"‬ הסביר אתמול ד"ר איתן אוריאל, רופא בכיר במחלקה לנוירולוגיה וביחידת השבץ בבית החולים איכילוב, "הבעיה איננה בשימוש בקנאביס עצמו אלא במינון המופרז. היא נטלה ביום אחד מינון שהיה אמור לשמש למשך שבוע.

     

    "בספרות הרפואית אין תיאורים רבים של הרעלות קנאביס רפואי שנלקח בצורת שמן, אולם עקב סמיכות האירועים והיעדר הסבר אחר, אנו מעריכים שקיים קשר סיבתי בין המינון המופרז שנלקח לבין האירועים המוחיים שעברה‭."‬

     

    לדברי ד"ר אוריאל הוא אינו נוקט עמדה בעניין הטיפול הרפואי בקנאביס לבעלי רישיון לכך. "הטיפול באמצעות קנאביס רפואי הוא טיפול רפואי לגיטימי, אולם יש לזכור שהרעלת קנאביס כמו כל הרעלה של תרופה אחרת עלולה לגרום לתופעות לוואי קשות‭,"‬ הסביר.

     

    מצבה של האשה מוגדר כעת יציב, והיא עדיין מאושפזת להשגחה. "היא מתאוששת בהדרגה אבל סובלת עדיין מחולשה קשה ומהפרעה ניכרת בשדה הראייה‭,"‬ סיפר ד"ר אוריאל, "היא עברה כמה אירועים מוחיים, ואנחנו מעריכים שהיא תצטרך שיקום ממושך".

     

    מה חושבים נציגי הרוקחים על ההחלטה למכור קנאביס רפואי בבתי המרקחת? צפו:

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: AP
    בספרות המקצועית אין עדות לפגיעה משימוש עודף בשמן קנאביס
    צילום: AP
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים